Vraag

Aanpassen wachtwoord voor webinterface Experia Box werkt niet

  • 22 April 2024
  • 9 reacties
  • 47 keer bekeken

Als ik onder 192.168.2.254 op het modem inlog dan lukt het niet om het ww aan te passen.

Op de regel met

ten minste één cijfer of speciaal teken bevatten $@.!%*#?&   

blijft het uitroepteken rood terwijl ik toch echt al een cijfer en zo’n teken opgegeven heb.

Wat is er mis?


9 reacties

Welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen? @PieWin 

Welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen? @PieWin 

 

@N.N. 

 

KPN Box 12

Model: SagemcomFast5359_KPN

Firmware: V12.C.23.15.06 

Geen update beschikbaar zou hoogste firmware versie moeten zijn

Volgens mij moet een wachtwoord bij dit modem uit minimaal 10 tekens bestaan volgens de richtlijnen die in het modem staan @PieWin , kan ik me herinneren toen ik het modem nog had. 

 

@N.N. 

 

Wachtwoord voldoet aan alle eisen maar die speciale tekens worden op een of andere manier niet herkend.

Zoiets als XXX_01!XXXX@$XXX met op X allemaal andere tekens pikt hij niet

Mogen oko geen 2 dezelfde karakters achter elkaar staan.

Alles is groen, behalve die ene controle blijft op rood.

 

Reputatie 7
Badge +24

Toch nog wat andere vreemde tekens proberen. Sommige zijn niet toegestaan geloof ik.

Maar het is een bekend probleem. Ik ben bij een Experia WiFi ook wel eens aan het stoeien geweest.

Tja, er zitten nog meer regels achter, merk ik, die niet duidelijk vermeld worden.

Het wordt je gewoon moeilijk gemaakt en daarmee lijkt het dat je ook geen (in de ogen van KPN) ‘gemakkelijk’ wachtwoord kunt aanmaken.

Het kan dus uiteindelijk wel lukken maar niet met een ww wat ik zou willen……

 

@Nick83 @N.N. 

dank voor meedenken

Reputatie 7
Badge +20

Is het nog gelukt @PieWin

Hoewel dit er specifiek weer niet genoemd wordt hebben we wel een handig artikel over de box 12 en de instellingen daarvan:

@Thomas van KPN 

vraag niet meer relevant.

In de kennisbank staat verder niets (althans, ik kan het niet vinden) over waar een nieuw wachtwoord aan moet voldoen. Zou fijn zijn als daar extra informatie over opgenomen wordt want de hints in de webinterface zijn niet afdoende.

Reputatie 7
Badge +20

Deze feedback heb ik meegenomen, bedankt voor het melden!

Reageer