Beantwoord

Apparaat disconnecten van het modem en IP-adres vrijgeven

  • 23 April 2024
  • 8 reacties
  • 75 keer bekeken

Reputatie 2

Is het mogelijk om een apparaat te disconnecten (sorry weet zo snel geen nederlands woord) van je modem ?

Ik moet het ip-adres vrij spelen. 

Wil het interne ip-adres dus niet blokkeren, want dan schiet ik er denk ik nog niets mee op

icon

Beste antwoord door weetweinig 26 April 2024, 21:00

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Het apparaat wat nu het ip adres in gebruik heeft, dat geeft u in het modem een ander ip. Vervolgens verbreekt u bij dat apparaat even de verbinding en laat u hem weer opnieuw verbinding maken. Het apparaat zal dan het nieuw ingestelde ip krijgen. Het oude ip is dan vrij.

Ik moet het ip-adres vrij spelen. 

Maar waarom gebruikt u niet gewoon een ander ip?

Reputatie 2

Het apparaat wat nu het ip adres in gebruik heeft, dat heeft u in het modem een ander ip. Vervolgens verbreekt u bij dat apparaat even de verbinding en laat u hem weer opnieuw verbinding maken. Het apparaat zal dan het nieuwe ip gebruiken. Het oude ip is dan vrij.

Ik moet het ip-adres vrij spelen. 

Maar waarom gebruikt u niet gewoon een ander ip?

Ik weet niet welk apparaat het ip-adres in beslag neemt. Ik kan het ook niet pingen en bij het gebruik van Adanced Ip-scanner komt het niet voor.

Een ander ip-adres gebruiken brengt ook veel werk met zich. Het betreft hier een camera waarvoor ik destijds stom genoeg geen statisch adres voor heb ingesteld , Er wordt in een ander programma naar dat ip-adres verwezen.

 

Reputatie 7
Badge +9

@weetweinig In modem kan je de leasetijd instellen bij DHCP. Als je daar de waarde 1 (1s) instel, wordt de IP adres bijna direct vrij gegeven.

Reputatie 2

@weetweinig In modem kan je de leasetijd instellen bij DHCP. Als je daar de waarde 1 (1s) instel, wordt de IP adres bijna direct vrij gegeven.

Dan ga ik dat denk ik proberen. Dank je 

Reputatie 2

Hett lijkt alsof ik de lease tijd niet kan veranderen. Hett vakje waar ik denk het te moeten veranderen is grijs.

 

Reputatie 7
Badge +24

1 seconden lease tijd levert alleen maar problemen op. Daarom hebben ze dat geblokkeerd. 

Wat is eigenlijk precies het probleem waar u tegen aan loopt? U wilt een apparaat een bepaald ip geven, als u dat gewoon doet lukt dat niet? Wat gebeurt er dan? Welke melding krijgt u?

Reputatie 2

Het probleem was dat het ip-adres van mijn camera overgenomen was door een ander device. Ik kan niet achterhalen door welke. Ik heb nu mijn camera maar gereset, deze heeft nu een ander ip-adres die ik maar wel direkt heb vastgezet.

 

Dank voor jullie hulp, topic kan worden gesloten.

 

Reputatie 7
Badge +9

@weetweinig Ik kan zonder probleem 1s instellen

@Nick83 Sinds RFC2132 is minimale lease tijd van 1 uur verwijderd. Ik ken wel internet cafe met zo een instelling om snel vrije ip te maken voor nieuwe gasten. Wat voor problemen verwacht je?

https://www.freesoft.org/CIE/RFC/2131/2.htm

1.1 Changes to RFC 1541

 

This document updates the DHCP protocol specification that appears in RFC1541. A new DHCP message type, DHCPINFORM, has been added; see section 3.4, 4.3 and 4.4 for details. The classing mechanism for identifying DHCP clients to DHCP servers has been extended to include "vendor" classes as defined in sections 4.2 and 4.3. The minimum lease time restriction has been removed. Finally, many editorial changes have been made to clarify the text as a result of experience gained in DHCP interoperability tests.

Reageer