Beantwoord

Blijven mijn huidige settings van bv. de DHCP server dan bestaan na de firmware update van de Box 12

  • 3 April 2024
  • 6 reacties
  • 72 keer bekeken

Reputatie 1

Korte vraag over de settings van Box 12 modem met twee V2 wifi punten.

Indien mijn huidige software (SGEJ1000060E dacht ik) wordt geupdate (ge-pushed) naar de nieuwere versie, blijven mijn huidige settings van bv. de DHCP server dan bestaan? Of wordt de box kompleet gereset? Ik heb namenlijk een 35 apparaten met gereserveerd vast IP / mac adres in de box 12 zitten. Dit is nodig voor de werking van mijn Domotica system en het bedienen van de TV ed. via IP.

Het zou een”ramp” zijn als ik ‘s morgens wakker wordt en niets meer werk. Ik heb die lijst al eens opnieuw moet ingeven, omdat bij deze box perse 192.168.2.xx moest zijn…..

Backuppen van de DHCP pagina kan ook niet!

PS sorry, de titel moet firmware zijn en niet frimware… :)

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 5 April 2024, 17:03

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +8

 

Kan alvast melden.

Mensen die al hier doorheen gegaan zijn daar zijn de instellingen van behouden. Echter er zijn ook gevallen waar dit niet soepel ging en dan eindigt het al snel in een reset van het apparaat. Dus het kan nooit kwaad om de reserveringen in ieder geval in een lijstje te hebben voor naslag.

Wat de kans is dat het misgaat heb ik geen cijfers van dat is koffiedik kijken.

Reputatie 1

Ik hoop dan dat het goed gaat! Opschrijven is uit de tijd van "Ben Hur". Waarom geen backup mogelijkheid? Is toch een normale functionaliteit. Ik hoop dat de nieuwe firmware deze mogelijkheid wel heeft.

Bedankt Bruis Tablet!

Reputatie 7
Badge +24

Het is wel de bedoeling. Maar met regelmaat gaat er wel eens wat verloren. Het kan ook zo zijn dat na de update niets meer werkt en je genoodzaakt bent de box te resetten. Alles is mogelijk op dat vlak bij KPN. Dus... als je dat een paar keer treft ga je vanzelf nadenken over een eigen router.

Reputatie 1

Ik had een eigen router. Een Asus RT-AC87U met Merlin. Ik had beeld freezes met tv kijken. Advies was de box12. Na installatie heeft dit niet geholpen.

Reputatie 2
Badge

Ik had een eigen router. Een Asus RT-AC87U met Merlin. Ik had beeld freezes met tv kijken. Advies was de box12. Na installatie heeft dit niet geholpen.

Ik heb mijn eigen ASUS RT-AX86U achter de V12b. De 2 kpn+ box rechtstreeks bekabeld aan de V12b en alle overige wifi/utp via de ASUS.

Vorige week de update van SGEJ1000060E naar V12.C.23.15.06 gehad. oa het ip-adres van de Asus was veranderd. Het duurde even voordat ik achter kwam omdat ik geen voorwaarschuwing had van de update. Nu het ip adres vastgezet. (eventueel voor de volgende keer)

Reputatie 7
Badge +30

Bruistablet heeft gelijk,

Kan alvast melden.

Mensen die al hier doorheen gegaan zijn daar zijn de instellingen van behouden. Echter er zijn ook gevallen waar dit niet soepel ging en dan eindigt het al snel in een reset van het apparaat. Dus het kan nooit kwaad om de reserveringen in ieder geval in een lijstje te hebben voor naslag.

Wat de kans is dat het misgaat heb ik geen cijfers van dat is koffiedik kijken.

 

In het overgrote deel van de gevallen gaat het goed, of is er slechts een minimale wijziging. Het ding is dat de update van de 60E versie naar de nieuwe Software niet gewoon een update is, maar echt een migratie. De hele Software is veranderd. We doen ons best om alle instellingen over te nemen, maar soms lukt dat niet, of niet helemaal. 

Nadat je eenmaal over bent op de nieuwe Software zijn aanvullende updates wel gewoon dat, updates, en blijven DHCP instellingen en dergelijke netjes bewaard. 

Reageer