Beantwoord

Box 12 blijft opnieuw opstarten

  • 19 December 2021
  • 105 reacties
  • 2426 keer bekeken

Badge

Na op 12/12/2021 mijn ExperiaV8 omgeruild te hebben voor n KpnBox12, Sagecom, geinstalleerd, werkte alles perfect, dacht ik.

Na korte tijd start t Modum opnieuw, ik denk, niks aan de hand, mogelijk na n nieuwe update na nieuwe installatie, echter na ongeveer 5 minuten weer t zelfde, en weer, en weer, en weer. Soms na ff langer.

Soms werk t n paar uur goed, en dan begint t weer, t steeds opnieuw opstarten om de 5 á 10 minuten, soms duurt t wat langer. Ook zonder gebruik van internet of tv, hoorbaar doordat de vaste telefoon n korte tingel geeft.

Compleet reset naar fabrieksinstellingen ook geprobeerd, helpt allemaal niet, wat moet ik hiermee??????????????????????

 

icon

Beste antwoord door Arie.O. 19 January 2022, 21:40

Bekijk origineel

105 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Aah helemaal super dat alles goed nagekeken is nu en dat de lijn hersteld is @Arie.O.!

Heeft hij ook nog iets gedaan met je aansluitpunt?

Badge

Hij heeft `n nieuw ISRA-punt gemaakt. 

Nu zit `t Modum met `n RJ11-stekkertje aangesloten op de onderkant van `t ISRA-punt.

In ieder geval `n mogelijk storingspunt minder.

Reputatie 7
Badge +20

Hij heeft `n nieuw ISRA-punt gemaakt. 

Nu zit `t Modum met `n RJ11-stekkertje aangesloten op de onderkant van `t ISRA-punt.

In ieder geval `n mogelijk storingspunt minder.

Ah helemaal super, dan is die ook weer up to date :blush:

Badge

Box12, Herstart-verslag, 

Dins.18/01/22,- 0 herstarts :relaxed:  

Dond.20/01/22,- 21.23u.+23.17u.+23.20u. 

Vrij.21/01/22,-23.17u. 

Zat.22/01/22,-22.53u.+23.53u.+23.59u.+00.26u. 

Zon.23/01/22,-16.30u. 

Maan.24/01/22,-06.07u., (Ik kom `s morgens beneden om te gaan werken, staat Box12 te herstarten, zonder dat er Internet of TV gebruikt word.) +00.12u. 

Woens.26/01/22,-00.26u. 

Ontbrekende dagen gèèn gebruik van Internet en TV. 

 

 

Dat is nog steeds best veel, Heb je inmiddels al de 516 firmware?

Reputatie 7
Badge +20

Hmm, ik had toch gehoopt jou niet meer terug te zien in dit topic @Arie.O. :wink: Balen zeg dat het tóch nog niet helemaal goed is, ondanks de inspanningen van de monteur.

Goed punt @martijn197108, omdat het er in eerste instantie niet op leek te wijzen dat de problemen door de Box12 veroorzaakt leken te worden, heb ik daar nog niet eerder een berichtje aan gewijd. Jouw Box12 heeft de 312 software, en zal na een reset om worden gezet naar de nieuwste 516 software versie. Het is absoluut niet gezegd dat het beter zal gaan met die software, maar proberen kan geen kwaad! Zou je het modem willen resetten? Als dat geen verschil oplevert, stuur ik opnieuw een monteur bij je langs!

Badge

Heb Box12 gereset, staat nu de nieuwe software op, ander inlogscherm ook, alleen, nu krijg ik de vaste telefoon niet werkende, moet minstens 'een tel.line inschakelen, maar ik kan nergens iets inschakelen of invullen, 'als ik de telfortgegevens nog ergens kan vinden. Vaste telefoon is niet z'o belangrijk maar als ik ervoor betaal moet t wel n keer werken, internet vindt ik blangrijker.

Bij de eerste instalatie van Box12 ging dit allemaal vanzelf.

Webpagina van Modum loopt ook geregeld vast, met opnieuw inloggen werkt t dan weer.

Wil je nog een keer het modem resetten?:

Als de telefoon daarna nog niet werkt kan je de Voip tool gebruiken: 

https://www.kpn.com/service/bellen/problemen.htm

Badge

Na 2'e keer reset weer vaste telefoon, en berijkbaar.

Kijken t weer weekje aan, als t nie te gek wordt, anders eerder brigje 🧑‍🔧🕵️

Reputatie 7
Badge +20

Yes, top dat het alsnog gelukt is met de telefonie! Ik hoor over een week graag weer hoe het is gegaan @Arie.O., we zullen dit toch een keer opgelost moeten krijgen voor jou!

Reputatie 6
Badge +8

2é Weekverslag her-start-probleem Box12,  Modum-herstarts `savonds,

Zat.08/01/2022,- 20.55u.+ 22.42u.- herstart.

Zon.09/01/2022,- 13.13u.+ 13.24u.+ 22.42u.+ 23.31u.+ 00.29u. herstart.

Mnd.10/01/2022,- 19.45u.+ 19.49u. herstart +daarna alles van Modum losgekoppeld, òòk tel., 

allèèn cat.6a kabel naar TV-ontvanger en de TV nog aan, + 23.40u. hertstart.

Dins.11/01/2022,- geen gegevens.

Woens.12/01/2022,- alles weer normaal aangesloten, (cat.6a kabel naar TV-ontvanger, kort cat.5e kabeltje naar alarmsysteem, kort cat.5e kabeltje naar Devolo-dLan1200+, t.b.v. Netgear-Router(d.m.v. schakelaar, niet altijd ingeschakeld)van m`n huis-netwerk, en `n ander component van alarmsysteem, èn, de tel. ook weer ingeplugd in phone1, alles zoals `t eerst ook was,- gèèèn herstarts :relaxed: .

Dond.13/01/2022,- gèèèn herstarts :relaxed: .

Vrij.14/01/2022,- gèèèn herstarts :relaxed:

 

Devolo? 

iedereen hier overheen gelezen?

Devolo? 

iedereen hier overheen gelezen?

Ja,eigenlijk wel.

Wil je die even loskoppelen en het dan aankijken @Arie.O. ?

Badge

Is al geprobeerd, met alleen TVontvanger via cat.6a-kabel, en helemaal niks anders, ook geen alarmsysteem en tel., n paar dagen, en toch de herstarts. 

Gisteravond 0 herstarts met de nieuwe software. 

Ik heb r vertrouwen in, ook in mn devolo's, werken al jaren probleemloos.

Vroeger de 80 mb hebben bij mij ook al altijd mooi gewerkt.

Reputatie 7
Badge +20

Die Devolo's staan ook los van de verbinding met het modem op ons netwerk, en dáár verbrak de boel telkens bij @Arie.O.. Top dat het na de upgrade tot nu toe goed lijkt te gaan, laten we hopen dat dit zich doorzet zodat jouw verbinding eindelijk weer helemaal up to date en klaar voor de toekomst is :blush:

Badge

Hallo, zij we weer. 

Ik denk goed nieuws, sinds de nieuwe software op 28/01, nog 1x n herstart, op 01/02 om 23.17u. en verder probleemloos. 

Ik denk, probleem opgelost.

Hopen dat t zo blijft, als herstarts weer beginnen kom ik zeker terug op t forum, allemaal bedankt voor t meedenken en de goeie raad, ga zo door.

Reputatie 7
Badge +20

Dat klinkt toch wel goed @Arie.O. :smiley: Bedankt voor je geruststellende update :blush:

Badge

Ook ff late weten als problemen mischien opgelost zijn, niet meer als normaal, toch. 🤔

 

Badge

Hallo, hier zijn we weer, Box12 nog lang niet 100%, herstart nog vaak, soms n avond niet, soms n paar keer op n avond, meestal wel éé keer, soms smorgens als niets in gebruik is of midden op de dag. Heb n paar weken geleden de wifi uitgeschakeld en die word nu verzorgd door de Devolo 1200 ac. 

Nú, zit alleen 1x cat.6a s/ftp naar tv ontvanger en 3x cat.5e u/utp, 1x naar alarmsysteem, 1x naar Devolo1200, 1x zit nu niets aan, moet n switch aan voor de smartTv en n linux-pc.

Heb nú ook t kabeltje van de telefoon eruit, ff kijke of dat mischien helpt.

Badge

Zojuist, 22.15u. de 2è herstart van vanavond.

Eerst valt de TV weg, blauw scherm met tekst zoals, verbinding met internet weggevallen, start TV-ontvanger opnieuw op.

 TV-ontvanger-knop blijft groen, en `n dikke minuut later gaan de groene ledjes van Box12 pas uit, dan rode led ff aan, en start Box12 opnieuw op.

Als jullie hier iets mee kunnen ???????????

Groetjes, Arie

Reputatie 7
Badge +10

Ik kom in het verhaal nog een switch/netgear router tegen, welk type….?

Reputatie 7
Badge +20

Balen dat het nog steeds niet storingsvrij is @Arie.O. 😑

Gisteravond zie ik 3 verbrekingen in totaal, en vanmorgen redelijk vroeg ook weer 1. Deze verbrekingen lijken bij of ná het KPN aansluitpunt te ontstaan, de lijn zelf meet verder goed. Ik ben wel benieuwd naar het antwoord op de vraag van Speedmaster, wat heb je op dit moment verder allemaal aangesloten? Dat de tv-ontvanger als eerst begint met moeilijk doen en pas even later de Experia Box, kan er op wijzen dat er iets in je thuisnetwerk zit dat een verstoring geeft 🤔

Badge

1è: 1x cat.6 kabel naar TV-ontvanger, Arris Vip2952. 

2è: 1x cat.5 kabel naar powerline, Devolo dLAN1200+, daarachter: 

            1x Sitecom minihomeplug500Mb t.b.v.

                 NetgearWNR3500Lv2 met firmwareV1.2.0.72_50.0.115, en   

            2x Devolo dLAN1200+Wifi ac,  en

            1x Sitecom minihomeplug500Mb t.b.v. alarm-component. 

3è: 1x cat.5 kabel naar Alarmsysteem.

4è: 1x cat.5 kabel naar switch, D-Link Des-1005d. daarachter: 

             SmartTV, en [ Linux-PC ( spanningsloos buiten gebruik ) ].  

Alles, behalve powerline-adapters en alarmsysteem, is volledig spanningloos buiten gebruik, s`nachts en meestal ook overdag, s`avonds meestal pas gebruik van TV en/of PC.   

Gisteravond gèèn onderbrekingen gehad.

Die D-link switch ondersteund geen IGMP snooping, je zou die kunnen vervangen voor deze.

Badge

Kàn dat de oorzaak zijn, staat alleen onder spanning als de herstarts plaatsvinden, heeft `n tijdje ook zonder stroomaansluiting gestaan, alleen Netflix op de SmartTV en de LinuxPC hebben de ethernetaansluiting via die switch. Blind àlles vervangen is wel de eenvoudigste oplossing maar wil nog niet zeggen dat alles dan werkt.

Switch vervangen door TP-Link TL-SG108, 8-port Gigabit, mèt ondersteuning van IGMP snooping.

Cat.6 kabel nou van Box12 naar TP-Link, vandaar 3x cat.5 kabel naar: TV-ontvanger, Linux-PC, direct in smart-TV, komt nog bij naar Devolo dLAN1200+, dit is dan 2x kabel minder in Box12 want die liepen met 3 parallel naar en langs de switch vanaf Box12.

De D-link staat nu dus uit?

Je bedoelt cat 5E mag ik hopen toch?Geen echte cat5?

Reageer