Beantwoord

Box 12 blijft opnieuw opstarten

  • 19 December 2021
  • 105 reacties
  • 2406 keer bekeken


Toon eerste bericht

105 reacties

Badge

Switch D-Link vervangen door TP-Link TL-SG108, 8-port Gigabit.

Ja, cat.5E kabels, gèèn🙀5

Badge

D-Link DES-1005D Switch vervangen door TP-Link TL-SG108, 8-port Gigabit.

Ja, cat.5E, gèèn echte🙀5.

D-Link DES-1005D Switch vervangen door TP-Link TL-SG108, 8-port Gigabit.

Goed zo!

 

Ja, cat.5E, gèèn echte🙀5.

Gelukkig maar, anders had je 20 jaar oude kabels gehad 😉

Hopelijk gaat dit het oplossen, laat maar weten!

Badge

Wellicht het modem vervangen ? Ik krijg het idee dat sommige Box 12 modems spontaan spanningsloos raken. 

 

Aangezien je het steeds over “herstarten” hebt, zie je dan ook alle lampjes uitgaan en weer aangaan. Opstart procedure begint met 1 rood lampje in het midden en daarna volgen de overige lampjes in het groen. 

 

 

Badge

N'a wissel D-link naar TP-link,,,

04/04/2022 22.20u. herstart, TV en Box12 vallen gelijktijdig uit, alle ledjes op Box12 uit, eerst rode ledje aan en daarna een voor een de groene.

Jammer @Arie.O. .

Zou dit misschien een defecte adapter kunnen zijn @RuFFz ?Na jou reactie komt me dit wel te binnen namelijk.

Reputatie 7
Badge +20

Zou wel typisch zijn aangezien de Box 12 nog redelijk nieuw is, maar om dit uit te sluiten heb ik een nieuwe adapter verzonden @Arie.O.!

Badge

@martijn197108

Die kans is klein. Er zijn problemen bekend in de software die dit typische gedrag veroorzaken bij sommige exemplaren. Maar het zou kunnen natuurlijk. 

@Maja_ Lijkt me beter om het modem compleet te swappen

Wel gek dat de 312 en 516 firmware beide problemen gaven…

 

Badge

Hallo, zijn we weer,

Herstarten is Box12 nog niet verleerd. 

Sommige avonden, niks aan de hand, soms meerdere keren op n avond, soms 5 minuten ertussen, soms veel langer ertussen. 

Soms stopt TV eerst en gaat dan de Box12 herstarten, soms valt eerst Box12 uit en dan de TV. 

Soms met ook n PC via de Netgear-Router in werking maar ook als de Netgear-Router en PC uitgeschakeld én stroomloos zijn. 

In de zomer staat TV weinig aan, verder ook vaak niet.

Het herstarten gebeurt ook wel eens als er niks is aangesloten, TV en TV-ontvanger zijn ook stroomloos als die niet in gebruik zijn, daardoor dit bericht nu pas. 

??????? Vreemd, ik kan er geen patroon in zien. 

Groetjes Arie O.

Reputatie 7
Badge +20

Heel vreemd inderdaad, er lijkt ook echt geen patroon in te zitten @Arie.O. 

Ik neig er nu eigenlijk naar om eens een ander type modem te proberen op je verbinding, zou je daar voor open staan?

Badge

Okee, wil alles proberen, dan zal het toch n keer goed komme.

Hoi @Arie.O. ,

Ik ben ook nog ergens benieuwd naar:

Heb je een SMA zonnepanelen omvormer?Die kan dit effect wel veroorzaken, een oplossing is dan een V10.De V10A veroorzaakt dit probleem ook volgens mij.Sowieso hoop ik dat het type wat @Maja_ dan voor je gaat regelen een V10 word😉

Badge

Nee, helemaal géén zonnepanelen, mischien nog ooit maar voorlopig nog niet.

Ok, dat is ook het probleem niet.

Ik ben benieuwd hoe het dan met het andere modem(hopelijk V10) gaat, maar het zal me niks verbazen als het daarna verholpen is!

Badge

Gaant proberen, laten t weten

 

Reputatie 7
Badge +20

Er is een V10A naar een servicepunt onderweg @Arie.O., als het goed is heb je inmiddels ook een sms ontvangen over die omruil!

Laat je weten hoe het gaat nadat je die aan hebt gesloten?

Badge

Vrijdag E-mailtje gehad, morgen h.w.s.omruilen, krijg nog SMS.

Laat zeker weten hoe t werkt, proberen  enkele dagen en dan hoor je het, als t slecht is hoor je t heel snel.

Vrijdag E-mailtje gehad, morgen h.w.s.omruilen, krijg nog SMS.

Laat zeker weten hoe t werkt, proberen  enkele dagen en dan hoor je het, als t slecht is hoor je t heel snel.

Had de omruil naar de V10a succes @Arie.O. ?

 

 

Badge

Zaterdag Box12 omgeruild voor V10a.

Aangesloten en alles werkte perfect.

Zondagavond meerdere keren kort achterelkaar TV uitgevallen met af en toe foutcode400, niet iedere keer. 

Modem lampje bleef groen branden, dus ik denk dat die gewoon doorging, maar ik was toen zelf niet aanwezig dus weet ik hier niet veel méér van.

Verder werkt het probleemloos en hopelijk blijft dit zo. 

Indien anders, meld ik me zeker weer, ook als het goed blijft gaan zal ik iets laten weten over n paar weken.

Reputatie 7
Badge +20

Ah dat klinkt beter dan voorheen @Arie.O. 😊 Hopelijk komt die foutcode 400 niet terug en blijft alles goed werken.

We horen op een later moment graag van je of alles goed is gebleven!

Badge

Hallo zijn we weer.

Na eerder vermelde uitvallen op 1 avond, geen enkel probleem meer gehad. Hopelijk is't nu opgelost. 

Ik vind 't wel jammer dat Box12 niet werkend te krijgen was, want, nieuwere hardware kan langer mee, maar 't is niet anders. 

Ik laat over 'n tijdje wel ff weten of alles goed gebleven is maar ik heb er vertrouwen in.

Groetjes, Arie.

 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Arie.O., ben het met je eens dat het jammer is dat het niet goed gaat met een Box 12, maar wel heel erg fijn dat alles nu helemaal probleemloos is 😃

Bedankt dat je er nog even op terug bent gekomen 😊

Badge

Goeie ontwikkelingen óók melden lijkt mij niet meer dan normaal 🤷🏼

Fijn om te horen @Arie.O. !

Ik ga ervan uit dat het zo blijft, maar mocht het onverhoopt anders zijn laat dat dan vooral weten!

Reageer