Beantwoord

Box12 Wifi name + wachtwoord verandert binnen 1 minuut, modem gehackt?

  • 9 May 2024
  • 4 reacties
  • 71 keer bekeken

Mijn zus vraag me ten hulp voor haar oude Experia Box V10, daar bleek dat de Wifi-name en Wifi-password (zie sticker op achterzijde modem) zijn veranderd in WIFI_DUDE-); met aan ander wachtwoord.
Erg leuk maar geen internet.

KPN gebeld en snel een nieuwe modem (Box12) gekregen met een nieuwe Wifi-name en Wifi-password.(zie sticker op achterzijde modem)
Terwijl ik mijn nieuwe modem en wachtwoord toevoeg aan mijn tablet, verandert binnen 1 minuut de Wifi-name weer naar WIFI_DUDE-); met een ander wachtwoord.

Nu blijkt dat er een handig iemand ook aan deze modem heeft gezeten en waarschijnlijk deze veranderingen heeft toegevoegd maar dat niet communiceert.

Vraag, slaat KPN de oude gegevens (wifi-name + wachtwoord) op en zet deze over op het nieuwe modem?
m.a.w. worden de fabrieksinstellingen overschreven?
Of is de modem toch gehackt

 

icon

Beste antwoord door N.N. 9 May 2024, 18:12

Bekijk origineel

4 reacties

Wifinaam/wachtwoord van een modem wordt opgeslagen in de database van KPN @JMTeunissen 

Dus als je een ander modem krijgt en aansluit worden die historische gegevens weer in het nieuwe modem geplaatst, dan vindenb veel klanten erg handig, hoeven ze niet van alles aan te passen.

Bij de V10 had je eenvoudig de modem kunnen resetten naar fabriekswaarden en stonden alle originele gegevens er weer in.

Nu moet je in de KPN Box 12 inloggen om de wifi-gegevens handmatig aan te passen.

 

Reputatie 7
Badge +8

In de v12  zit na inloggen bij het onderdeel wifi een  knop wifi default. Daarmee gaat de wifi terug naar de sticker gegevens. Bij een v12 op de nieuwe software heet het wifi reset en zit onder instellingen.

Hi N.N. en Bruistablet,

Bedankt voor jullie antwoorden.
Het modem (de V10) resetten naar de fabrieksinstellingen heb ik ook gedaan en toch na 1 minuut was de modem-name en password veranderd. En dat is het enge eraan.
Vandaar een nieuwe modem (de V12) van de KPN.

Dus ik word er al uitgegooid voordat ik de wifi verbindingen heb op gezet. Laat staan dat ik daarna kan inloggen. Zo ver kom ik niet eens.

Het is in ieder geval belangrijk dat je het wachtwoord van de modem/router type 12 meteen wijzigt, dan kan er niemand meer in de modem om je wifi-instellingen te wijzigen, behalve jijzelf @JMTeunissen 

 

Reageer