Beantwoord

Box14, 1Gbps aansluiting of 100Mbps?

  • 23 February 2024
  • 8 reacties
  • 128 keer bekeken

Reputatie 2

Box 14 bedoel ik ;-)

maandag  overgestapt na dat de oude modem box 12 de geest had gegeven. door de winkel netjes aan  een nieuwe box 12b om kunnen ruilen. Toppertjes.

Gelijk in de winkel de overstap gemaakt naar 5 g glasvezel  en 2x TV+ DIW7022.

In de nieuwe modem Box 14 zie ik in de porten 1 en 2 dat de Tv+ DIW7022 kastje  verbonden is met 100MB. als ik op die port een pc hangt zegt deze netjes verbonden met 1g.
maar als ik een speedtest doe op die pc zie ik ook maar max 100mb douwn en 134 Mb upload.

nog wel een kabel wissen gedaan ( cat6a) maar dat maakt geen verschil.
nu ben ik van 1g naar 5 g glasvezel gegaan, ik merk er helaas niets van.


 

icon

Beste antwoord door N.N. 23 February 2024, 15:59

Bekijk origineel

8 reacties

Gelijk in de winkel de overstap gemaakt naar 5 g glasvezel 

Je bedoelt waarschijnlijk glasvezelinternet met een maximale snelheid, bekabeld gemeten van 4Gbit/s @Huppeldoos 

In de nieuwe modem Box 14 zie ik in de porten 1 en 2 dat de Tv+ DIW7022 kastje  verbonden is met 100MB.

Je ziet niet de snelheid van de modempoort, maar de snelheid die het betreffende apparaat aan kan en bij de DIW is de poort softwarematig door KPN begrensd op 100Mbit/s, vandaar dat je bij je pc wel op die poorten 1Gbit/s ziet, omdat die PC een gigabitkaart heeft.

maar als ik een speedtest doe op die pc zie ik ook maar max 100mb douwn en 134 Mb upload.

Heb je al een schriftelijke bevestiging gehad van KPN dat je internet abo omgezetv is van 100Mbits/s naar 4Gbit/s?

 

 

 

Reputatie 2

In de nieuwe modem Box 14 zie ik in de porten 1 en 2 dat de Tv+ DIW7022 kastje  verbonden is met 100MB.

Je ziet niet de snelheid van de modempoort, maar de snelheid die het betreffende apparaat aan kan en bij de DIW is de poort softwarematig door KPN begrensd op 100Mbit/s, vandaar dat je bij je pc wel op die poorten 1Gbit/s ziet, omdat die PC een gigabitkaart heeft.

Dan is voor dat voor de tv kast DIW7022 wel een lage verbinding voor digitale of internet tv+ had wel 1 g verbinding verwacht.

maar als ik een speedtest doe op die pc zie ik ook maar max 100mb douwn en 134 Mb upload.

Heb je al een schriftelijke bevestiging gehad van KPN dat je internet abo omgezetv is van 100Mbits/s naar 4Gbit/s?

ja die heb ik inderdaad gekregen van 1g naar 4 g. en alles nogmaals even opnieuw opgestart.

Kan helaas alleen nu nog tot 2,5 g testen, nu kom ik er nog niet aan.

Volgende week een andere 10g netwerk in de pc doen.
 

 

 

 

De snelheid voor de DIW is meer dan voldoende, de 1e 10 kanalen hebben een stream van ongeveer 14Mbit/s per kanaal, dat is nog lang geen 100 en zelfs als je in 4K streamt bij Netflix haal je nog geen 100. KPN weet echt wel wat ze doen.

Heb je de glaskast al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad @Huppeldoos 

Kijk anders eens naar onderstaande link:

 

Reputatie 2

OKe linkje gevonden

max 100mb

Oke de snelheid is nog te wensen over 😁

Reputatie 2

Glas ruim 5 minuten uit gehad meerdere keren

Als ik speedtest doe klapt het netwerk verbinding vast en reset het glasvezel geen internet verbinding.

download

795.4
Mbps

upload
640.8

Mbps

En verder kom ik niet. 

Heb je wèl een XGS-PON-glasvezelkast @Nomen Nominandum , kun je eens een foto plaatsen van je glasvezelaansluiting?

 

Reputatie 2

slotje

Heb je wèl een XGS-PON-glasvezelkast @Nomen Nominandum , kun je eens een foto plaatsen van je glasvezelaansluiting?

 

Vraag bestemd voor @Huppeldoos 

Reageer