Vraag

Continu opnieuw inloggen op wifi netwerk

  • 6 March 2022
  • 12 reacties
  • 421 keer bekeken

Hallo, ik moet sinds enige tijd continu inloggen op de wifi bij mij thuis. Dit was nooit zo. Dit geld voor alle op de wifi aangesloten apparatuur. 

Er is niets veranderd aan de apparatuur of bekabeling.

Ik heb de wifi manager al heel vaak doorlopen en die begint eigenlijk altijd met het aangeven dat ik superwifi punten moet aanschaffen maar die staan al op elke etage en geven een sterk signaal als we weer zijn ingelogd. Heb de modem ook al menig keer herstart en gereset.

Iemand een idee waar dit probleem vandaan komt, wordt langzamerhand nogal vervelend.  Vanavond alleen al om de 15 minuten de melding dat we opnieuw in moeten loggen bij het netwerk en de wifi die dan dus ook niet werkt.

Mvg Ruud 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Thewiz11, balen dat je problemen ervaart met jouw wifi verbinding.

Je hebt het modem al eens gereset, lees ik. Heb je ook de SuperWifi al wel eens helemaal gereset en/of opnieuw geïnstalleerd?

Hallo Denise, ja ook dat heb ik al geprobeerd.

Het lijkt de afgelopen 2 dagen wel weer goed te gaan, dus ik hoop dat de laatste volledige reset van de apparatuur het nu goed blijft doen.

Oke, te vroeg gejuicht. vandaag is het al weer feest. moet weer continu inloggen,

Ook het bekabelde internet werkt dan niet dus de verbinding valt blijkbaar in het geheel weg.

Herstarten van modem en superwifi punten maakt geen verschil.

Als ik erover nadenk is dit begonnen nadat een monteur van KPN hier is geweest om mijn aansluiting aan te passen i.v.m. een verhoging van de internet snelheid, kan daar een oorzaak liggen KPN?

Reputatie 7
Badge +17

Als ook de bekabelde verbinding het niet meer doet, is er meer aan de hand. Dan heb je waarschijnlijk last van een instabiele lijn. Ik kijk daarom graag even met je mee.

Kun je je forumprofiel aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef hier even een seintje als je dit gedaan hebt.

Hallo Denise.

Ik heb mijn profiel aangevuld 

Mvg Ruud 

Reputatie 7
Badge +17

Ik zie een aantal verbrekingen in de afgelopen tijd. Vandaag zie ik echter geen verbreking. Dus zegt het systeem dat er niks aan de hand is. Voor de zekerheid heb ik je een doosjes installatiematerialen gestuurd. Deze kan je gebruiken om de kabel tussen het modem en het aansluitpunt te vervangen. Hopelijk zorgt dat voor verbetering.

Top dank je wel Denise.

Ik hoop dat het helpt

Mvg Ruud 

Hoi Denise, je hebt me een setje kabels gestuurd maar mijn aansluiting is niet hetzelfde.

Er zit een Y kabel tussen die van  2 aansluitingen 1 maakt. Dit is gedaan door de kpn monteur. Ik weet nu niet goed hoe ik dit moet vervangen met wat je me hebt gestuurd.

Mvg Ruud 

Reputatie 7
Badge +17

Mijn excuses! Ik wil je wel een vervangende Y-kabel sturen, maar ik zie dat je ook al telefonisch contact hebt opgenomen. Mijn collega heeft onze back office aangestuurd om naar jouw verbinding te kijken. Hopelijk kunnen zij met een oplossing komen.

Hallo Denise, geen probleem.

Ik hoop dat het probleem nu wordt opgelost.

Ik zag dat er opnieuw iets wordt opgestuurd (geen idee wat) naar aanleiding van mijn telefonisch contact. 

Jij in elk geval bedankt voor je hulp.

Mvg Ruud 

Reputatie 7
Badge +17

Ik ben benieuwd. Hou je me op de hoogte?

Zal ik doen!

Mvg Ruud