Beantwoord

Drama update KPN modem Box 12

  • 10 October 2023
  • 18 reacties
  • 1248 keer bekeken

Reputatie 2

Voor de upgrade van het KPN 12 modem, nergens last van behalve een trage web interface.

 

Na de upgrade alleen maar “Ellende”,

  • Wifi niet uit te schakelen, en staat weer aan na herstart.
  • Na enige tijd (gemiddeld 1,5 dag) geen contact meer te krijgen met de DHCP server van het modem. Oplossing: Modem herstart.
  • Factory Reset = geen factory reset, bepaalde instellingen blijven staan.

KPN Helpdesk gebeld, begrijpen me frustratie , maar kunnen niets doen, 

Firmware: V12.C.23.04.39

 

icon

Beste antwoord door Woestijn 15 October 2023, 20:28

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 2

En weer was het spontaan raak. 

Zelfs de tv ontvanger krijgt geen lease

 

 

Zoals ik eerder voorspelde, ongeveer 2 dagen. 

 

Modem herstarten en kan weer tv kijken. 

Wel door het uitschakelen van ipv6 lijkt het er op dat clients hun apps beter laden en niet meer hangen op hun mobiel.. 

 

​​​​Wanneer komt er een goede oplossing voor deze brakke software, begint echt wel vervelend te gaan worden! 

Reputatie 7
Badge +18

Hi @GuidoR82! Dank voor het delen van je ervaringen met de nieuwe update.

Niet handig dat er daarna dingen mis gaan en ook niet de bedoeling. We blijven de software regelmatig updates geven, dus hopelijk blijft alles nu stabiel werken bij jou. 
Als er een nieuwe update is kun je tegen die tijd je instellingen weer doornemen wat betreft ipv6. 

Houd de Product Updates hiervoor in de gaten! Ook in ons topic over de webinterface en instellingen van de Box 12 kun je tips en handleidingen vinden.

Reputatie 2

En alweer raak... Fijne zondagochtend... 

Wanneer gaat kpn hier eens wat aan doen? 

Moet ik echt als klant van kpn zovaak gaan klagen? Eerder voordat ze willen in zien dat er problemen zijn? 

 

 

​​​​

Reputatie 7
Badge +18

Kreeg je foutcode 843 weer op je TV @GuidoR82? Zo ja, heb je dan ook de stappen voor het oplossen van foutcode 843 al doorlopen voor de zekerheid?

Duidelijk dat dit sinds de update lijkt te spelen, maar het nalopen van deze stappen kan ook geen kwaad. Hopelijk werkt het dan weer! Zo niet, laat het hier gerust weten. 

Sluit de tv ontvanger direct bedraad (zonder dvs, wifi punt, switch) aan (minimaal cat5e) op de box 12. Controleer of netwerkkabels goed in de netwerkpoorten zitten.
Als er nog een router in het thuisnetwerk actief is deze in ap-modus zetten.
Probeer anders een andere netwerkkabel.

Reputatie 1

Vinden jullie het niet een beetje bijzonder dat de klant zelf allerlei problemen mag oplossen die niet door diezelfde klant veroorzaak worden?

 

Ik heb sinds de updates ook problemen; telefonisch kan ik niet geholpen worden en in mijn eigen topic wordt niet gereageerd.

Tevens staan jullie er kennelijk niet bij stil dat er veel klanten zijn die geen inhoudelijke kennis hebben. Als KPN zelf mij al niet kan helpen, hoe moet ik een oplossing zelf dan wel vinden?

 

Reputatie 2

Het gaat niet om de tv decoder, het gaat om de dhcp server. Tv decoder rechtstreeks op kpn modem. De rest van het data netwerk zit achter een switch. 

 

Doordat de tv decoder sinds de update naar

 

.36 ook problemen geeft met dhcp, kan ik alles achter mijn netwerk switch (er is geen 2e router, of dhcp server actief), uitsluiten. 

 

Het enige wat ik, als kpn niet gaat bewegen, kan doen is, alles vervangen door een Fritzbox modem, of alles, maar dan ook alles hard static instellen op een vast ipadres. 

 

Nogmaals, ik was blij met de nieuwe web interface update, maar als ik dit had geweten dat ik om 1,5 dag mijn kpn modem moet herstarten, had mij ajb bij het oude gelaten.. Voor de update echt nergens last van, en nu alleen maar frustratie en ergenis

 

 

 

 

 

 

Reputatie 2

Vinden jullie het niet een beetje bijzonder dat de klant zelf allerlei problemen mag oplossen die niet door diezelfde klant veroorzaak worden?

 

Ik heb sinds de updates ook problemen; telefonisch kan ik niet geholpen worden en in mijn eigen topic wordt niet gereageerd.

Tevens staan jullie er kennelijk niet bij stil dat er veel klanten zijn die geen inhoudelijke kennis hebben. Als KPN zelf mij al niet kan helpen, hoe moet ik een oplossing zelf dan wel vinden?

 

Bij zulke grote changes, vraag ik me altijd af, hoe er getest is, zover ik nu kan beoordelen is er een pilot geweest, maar wat is er gedaan met de feedback? 

Ook ik was een tester van de Android tv box kastje, en heb veel feedback gegeven. Nog geen enkele reactie, behalve op het forum, dat er naar gekeken zou worden. Einde van de test periode geen van de aangedragen punten werden opgepakt of onderzocht. Resultaat: ik hoefde de tvbox niet, een chromecast met afstandbediening was een betere en goedkopere oplossing.. (I rest my case..) 

Vind het jammer dat, zodra je problemen meld, zowel hier als bij de helpdesk, er geen passende oplossing kan worden gevonden, behalve contract laten open breken en tegen een veel duurder abonnement kosten wel een vervangend modem / Fritzbox kan worden geregeld.. 

Ik had niet gevraagd voor een hele slechte update! 

 

Reputatie 2

Er is nu door een kpn persoon contact met me opgenomen voor verder onderzoek. 

Reputatie 7
Badge +8

Als u het idee heeft dat de communicatie faalt op dhcp. Kunt u dan de dhcp leasetijd eens aanpassen naar een lage waarde. Bv 600 seconden om te zien of het probleem zich dan veel eerder/ frequenter aandient. 

Reputatie 2

Als u het idee heeft dat de communicatie faalt op dhcp. Kunt u dan de dhcp leasetijd eens aanpassen naar een lage waarde. Bv 600 seconden om te zien of het probleem zich dan veel eerder/ frequenter aandient. 

Heb ik ook al aangepast naar het dubbele, om te zien of deze ipv om de 1,5 dag, nu om de 2,5 dag / 3 dagen zou gebeuren. Ik verwacht hem morgenochtend weer, en dan gooi ik er maar een hue stekker tussen zodat ik niet elke keer meer naar mijn meterkast hoeft te lopen 🤣

Reputatie 2

afgelopen nacht weer raak, dus zit er niet ver naast na 1,5 dag / 2 dagen

Ik heb hetzelfde probleem, net zoals Woestijn zegt het is vermoeiend hier als klant zoveel mee bezig te moeten zijn, ik wil geen modem expert moeten worden omdat deze updates alles overhoop gooien, maar je zit er uiteindelijk wel mee opgescheept. 

Reputatie 2

2 dagen en 11 uur, weer herstart omdat clients geen dhcp meer krijgen….

 

Ga dit weekend me eigen router er maar weer tussen zetten… (eerst maar eens een nieuwe kopen)… bedankt kpn dat je de klant maar weer eens op extra kosten gaat jagen ipv een goed product te leveren / oplossingen aan te dragen… beetje spuugzat atm

 

Reputatie 7
Badge +9

Geef de clients vaste IPs als de DHCP-server niet doet

Reputatie 2

Beste TDN, 

Ja dat heb ik ook voor verschillende dingen, maar er zijn clients, zoals laptops / mobiele telefoon's of andere IOT waarbij je dat NIET wilt instellen…

maar dank voor het meedenken.

Reputatie 7
Badge +9

@GuidoR82 Voor zulke apparaten kan je vaste IP via IP reserveren in modem instellen.

Reputatie 2

Zo dat was alweer even geleden. Status update: kpn modem aan de kant geschoven, Fritzbox 7590 aangesloten en eindelijk stabiel netwerk. Al dagen niets hoeven te doen. Kpn, suc6 met jullie drama update, heel goed dat jullie eerst dingen fatsoenlijk testen.

De groeten

Reageer