Vraag

DynDNS op Box 14: status blijft UPDATE_PENDING

  • 17 April 2024
  • 32 reacties
  • 208 keer bekeken

Ik heb DynDNS (bij dyndns.org) ingesteld op Box 14, maar de status blijft staan op UPDATE_PENDING. Als ik mijn geregistreerde naam ping, zie ik ook een adres van mijn oude ISP. Heeft iemand enig idee hoe ik de update kan (laten) uitvoeren?


32 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Ik denk dat je contact op moet nemen met DynDNS.

Waarom denk je dat? Op mijn vorige router werkte het.

Ik heb nu zelf een update bij dyndns.org gedaan via de rest-api aldaar en dat werkt, maar dat is toch precies wat de DynDNS-service op Box14 voor me zou moeten doen wanneer ik de service inschakel of de box detecteert dat mijn wan-adres is gewijzigd?

Reputatie 7
Badge +9

Het kan toch een technische storing bij hun zijn?

Waarom denk je dat? 

Ik heb nu zelf een update bij dyndns.org gedaan via de rest-api aldaar en dat werkt, maar dat is toch precies wat de DynDNS-service op Box14 voor me zou moeten doen wanneer ik de service inschakel of de box detecteert dat mijn wan-adres is gewijzigd?

Reputatie 7
Badge +9

Je herhaalt jezelf.. 🦜

Oh, excuus. Ik dacht naar aanleiding van je antwoord dat je de eerste keer niet gezien had.

Reputatie 7
Badge +9

Geeft niks. 😇

Reputatie 7
Badge +20

Hi @prrrtpieptoet,

Hoe staat het er nu voor? Krijg je nog steeds de pending status te zien of zijn de problemen nu voorbij? 

Nee, helaas nog steeds dezelfde status, UPDATE_PENDING. De Box 14 lijkt niet getriggerd te worden om de update werkelijk uit te voeren. Kan ik ergens in de logs kijken? 

Reputatie 7
Badge +20

Hmm, zou je de V14 eens een minuut of 2 van de stroom af willen halen en hem daarna weer laten opstarten @prrrtpieptoet? Kan zijn dat het daarna weer in orde is, als er echt iets mis gaat in de V14.

Ondertussen doen we ook even navraag bij het modemteam, of er problemen bekend zijn hiermee!

 

@Maja van KPN Ik heb zojuist enkele minuten de stroom van het modem afgehaald en daarna het modem weer gestart. Helaas blijft de status ongewijzigd.

Reputatie 7
Badge +20

Balen @prrrtpieptoet, dan willen we er nu toch graag even verder naar kijken vanaf onze kant.

Zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan?

@Maja van KPN Ik heb de profielgegevens ingevuld.

Reputatie 7
Badge +20

Thanks @prrrtpieptoet!

We gaan er vanaf onze kant even goed induiken, als ik er meer over hoor laat ik het hier weten!

Ik heb dat probleem ook. 

 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @ForumWilly

Jij hebt exact hetzelfde probleem als @prrrtpieptoet beschrijft?

Ik heb DynDNS (bij dyndns.org) ingesteld op Box 14, maar de status blijft staan op UPDATE_PENDING. Als ik mijn geregistreerde naam ping, zie ik ook een adres van mijn oude ISP. 

 

Hi @ForumWilly

Jij hebt exact hetzelfde probleem als @prrrtpieptoet beschrijft?

Ik heb DynDNS (bij dyndns.org) ingesteld op Box 14, maar de status blijft staan op UPDATE_PENDING. Als ik mijn geregistreerde naam ping, zie ik ook een adres van mijn oude ISP. 

 

Yep. Wel op de kpn box12.

Reputatie 7
Badge +30

Dat kan kloppen, @ForumWilly. De firmware van de Box 12 en 14 is in de basis gelijk. Zou jij ook je forumprofiel willen invullen?

Er is een technische melding aangemaakt hiervoor door het modemteam om dit verder te onderzoeken, en op te lossen. Daarvoor hebben we al relevante debug informatie getrokken uit @prrrtpieptoet's Box 14, maar als we dit ook nog even uit jouw Box 12 kunnen doen kan het helpen. Laat even weten als je het profiel hebt ingevuld.

Wat het je precies nodig voor informatie?

Reputatie 7
Badge +24

Wat het je precies nodig voor informatie?

Hier uw forumprofiel invullen:

https://forum.kpn.com/settings/profile

Echt niet! 
Het is een storing en daar hoef je toch niet alle personalia van iemand te weten. AVG heeft het doelbinding en dataminimalisatie. 
 

Ik bel wel voor een storing of switch wel.

Reputatie 7
Badge +9

Echt niet! 
Het is een storing en daar hoef je toch niet alle personalia van iemand te weten. AVG heeft het doelbinding en dataminimalisatie. 
 

Ik bel wel voor een storing of switch wel.

Ze willen je modem log uitlezen, maar dan die je het toch niet. Dan weet je zeker dat het nog ff gaat duren voordat het opgelost is..

Ja wat moet men dan weten? MAC? IP? S/N? Of klantnummer? Éen van die gegevens zou genoeg moeten zijn. Überhaupt al vreemd dat KPN de logfiles van een router kan uitlezen!

Reputatie 7
Badge +9

Ja wat moet men dan weten? MAC? IP? S/N? Of klantnummer? Éen van die gegevens zou genoeg moeten zijn. Überhaupt al vreemd dat KPN de logfiles van een router kan uitlezen!

Hoezo is dat vreemd ? Het is hun apparatuur, daarin kunnen bugs of andere problemen zitten. Daarom wordt dat gelogd en kunnen ze dat uitlezen zodat ze hun producten kunnen verbeteren. 
Sterker nog, ze kunnen zelfs op afstand jouw modem die je in bruikleen hebt rebooten of resetten.

Met het invullen van je profiel, zoals je klantnummer geef je de forum medewerkers van KPN toestemming je gegevens in de database op de zoeken zodat ze weten welk modem ze moeten uitlezen zodat ze dit doorkunnen spelen naar het modem dev team, die vervolgens hun best gaan doen om dit probleem op te lossen. Zodat u weer goed gebruik kan maken van DynDNS.

Dus of je vult de gevraagde gegevens in, of je zult genoegen moeten nemen met een niet werkend DynDNS.

Oei dat kpn dat allemaal kan. Dadelijk zegt iemand ook nog dat ze firewall rules kunnen aanpassen en op het netwerk kunnen komen. Laten we hopen van niet. Dank voor je reactie trouwens.

Reageer