Vraag

Experia Box 12 na update: Homekit niet meer bereikbaar buitenshuis

  • 1 April 2024
  • 7 reacties
  • 98 keer bekeken

Voordat ik met de vraag begin;

Wat een verschrikkelijk irritante update! Het gehele internet werkte niet meer. Kan gebeuren natuurlijk, maar een reboot werkte niet. Vervolgens kon ik onder geen beding meer inloggen, niet met mijn gekozen wachtwoord en niet met het standaard adminpassword op de sticker. Een factory-reset was de enige werkende oplossing. 

 

Echter, krijg ik mijn HomeKit integratie niet meer werkend. Buitenshuis kan hij geen enkele woninghub vinden, iets dat tot nu toe met elke provider / combinatie altijd goed heeft gewerkt zonder dat ik uberhaupt iets moest instellen. Dit is sinds de update dus helemaal mis en ik kan geen enkele instellingen vinden die het oplost. Firewall uit / low / medium etc. uPNP aangezet, maar dat doet ook niks.

 

Er is ook niet echt een port om te forwarden m.b.t. Homekit en zelfs de Apple TV (als ware de homekit-brige) in DMZ zetten heeft geen enkele zin.

 

Iemand enig idee?

 


7 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Na de Experiabox V10, noemt KPN ze niet meer Expriabox.

In dit geval is het dus Box12.

 

Maar gelukkig werkt het weer begrijp ik. 

Reputatie 7

Wat vervelend dat jouw Homekit niet meer aan de praat te krijgen is.

Het heeft geen zin om UPnP op de V12 aan te zetten of de Homekit bridge als DMZ in te stellen immers er hoeven geen poorten open gezet te worden, het is de Homekit bridge die zelf verbinding maakt met de Homekit servers.

Kan jij IPv6 eens uitzetten op de V12 en vervolgens de Apple TV (jouw Homekit bridge) opnieuw opstarten.

Is er dan wel een werkende verbinding?

Reputatie 7
Badge +9

Een reboot van de AppleTV kan vaak al de oplossing zijn, dit kan je via instellingen van de AppleTV doen.

Reputatie 4
Badge +2

Voordat ik met de vraag begin;

Wat een verschrikkelijk irritante update! Het gehele internet werkte niet meer. Kan gebeuren natuurlijk, maar een reboot werkte niet. Vervolgens kon ik onder geen beding meer inloggen, niet met mijn gekozen wachtwoord en niet met het standaard adminpassword op de sticker. Een factory-reset was de enige werkende oplossing. 

 

Echter, krijg ik mijn HomeKit integratie niet meer werkend. Buitenshuis kan hij geen enkele woninghub vinden, iets dat tot nu toe met elke provider / combinatie altijd goed heeft gewerkt zonder dat ik uberhaupt iets moest instellen. Dit is sinds de update dus helemaal mis en ik kan geen enkele instellingen vinden die het oplost. Firewall uit / low / medium etc. uPNP aangezet, maar dat doet ook niks.

 

Er is ook niet echt een port om te forwarden m.b.t. Homekit en zelfs de Apple TV (als ware de homekit-brige) in DMZ zetten heeft geen enkele zin.

 

Iemand enig idee?

 

 

Kan je aangeven welke HomeKit apparaten je nog meer hebt naast je AppleTV en of alle HomeKit Hubs de nieuwste software hebben. Ben zelf ook een gebruiker van HomeKit en wil graag dit stap voor stap met je doorlopen.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Noway Dude 

Bij de update is het beveiligingsniveau verhoogd van WPA 2 naar WPA 3
Werkt iets niet zet het dan terug naar WPA 2
Sommige oudere apparaten werken niet met WPA 3

Reputatie 7

Bij de update is het beveiligingsniveau verhoogd van WPA 2 naar WPA 3

Het beveiligingsniveau is niet van WPA2 naar WPA3 verhoogd maar van WPA2 naar WPA2/3 waarbij WPA3 de voorkeur heeft. In principe zouden alle apparaten die alleen WPA2 ondersteunen hiermee overweg moeten kunnen maar helaas blijkt de praktijk soms weerbarstiger.

 

Overigens denk ik ook niet dat dit de oorzaak is van het probleem dat hier speelt immers de Apple TV (de Homekit bridge) heeft mijns inziens gewoon een verbinding met het netwerk.

Reputatie 7
Badge +21

Dank voor je rectificatie @wjb je hebt gelijk.

Reageer