Beantwoord

Experia box v10 koppelen aan printer via WPS

  • 29 April 2023
  • 14 reacties
  • 4559 keer bekeken

Ik heb een nieuwe printer gekocht en die wil ik koppelen via de WPS op de router. Ik druk echter de knop in maar het wireless knopje gaat niet branden en de printer maakt dus geen verbinding. Enig idee hoe ik dit op kan lossen.

icon

Beste antwoord door Anonymous 29 April 2023, 16:29

Bekijk origineel

14 reacties

Hallo @Essiek gebruik je ook KPN versterkers?

nee

 

Druk je de WPS knop wel lang genoeg in @Essiek , meestal gaat er dan een lampje knipperen en kun je het andere apparaat verbinden.

 

ja zelfs bij 10 seconden indrukken gaat er niets knipperen.

Binnen dit forum even bij de rubriek kennisbank kijken onderdeel  modems V10, daar kun je aanvullende info vinden @Essiek 

Succes

Reputatie 7
Badge +24

Misschien dat WPS uitgeschakeld is bij de instellingen in de Experiabox? Of kan dat niet?

Ik zou niet weten hoe en wie dat gedaan ou kunnen hebben. 

Reputatie 7
Badge +24

Ik zou niet weten hoe en wie dat gedaan ou kunnen hebben. 

Mogenlijk is dat gewoon de standaard instelling. WPS is eigenlijk heel erg onveilig hé? Visite die bij u op bezoek is kan daarmee eenvoudig op uw netwerk komen als u even de andere kant op kijkt. Dat zou eigenlijk niet moeten kunnen.

Maar nogmaals: ik weet niet of zo'n instelling er überhaupt is. Maar bij de versterkers is die er in iedergeval wel.

Onderaan. Die heeft u niet, versterkers. Maar goed... de Experiabox heeft misschien ook zo'n instelling. 

Hallo @Essiek zie onderstaand citaat:

WPS Knop Experiabox; wat is dat?

WPS staat voor ‘Wifi Protected Setup’. Door middel van WPS kun je snel een wifi verbinding maken van het ene apparaat met het andere apparaat. Hierdoor hoef je geen sleutels of moeilijke wachtwoorden te onthouden. De ‘WPS-knop’ zit op de KPN Experia Box aan de zijkant. De knop heeft een rond icoontje van 2 pijltjes. Je hoeft alleen de WPS-knop drie seconden in te drukken om een apparaat te verbinden met de wifi.

En onderstaande link:

Experia Box V10: van specificaties tot instellingen | KPN Community

Succes

Reputatie 2
Badge

Klopt het dat op de ZTE H369A geen lichtje zit die aangeeft of WPS op dat moment actief is?
Nadat ik de WPS knop op de zijkant 3 sec heb ingedrukt -cf instructie hierboven- lukt het mij niet (meer) een apparaat te koppelen, maar ik kan niet zien of ik de WPS heb geactiveerd op de router..

Reputatie 7
Badge +24

Klopt het dat op de ZTE H369A geen lichtje zit die aangeeft of WPS op dat moment actief is?
Nadat ik de WPS knop op de zijkant 3 sec heb ingedrukt -cf instructie hierboven- lukt het mij niet (meer) een apparaat te koppelen, maar ik kan niet zien of ik de WPS heb geactiveerd op de router..

Heeft u WiFi versterkers van KPN? 

Reputatie 2
Badge

Klopt het dat op de ZTE H369A geen lichtje zit die aangeeft of WPS op dat moment actief is?
Nadat ik de WPS knop op de zijkant 3 sec heb ingedrukt -cf instructie hierboven- lukt het mij niet (meer) een apparaat te koppelen, maar ik kan niet zien of ik de WPS heb geactiveerd op de router..

Heeft u WiFi versterkers van KPN? 

Niet van KPN, maar Deco's van TPLink. DHCP staat ingesteld op de router (en niet de Deco's)

Reputatie 7
Badge +24

Klopt het dat op de ZTE H369A geen lichtje zit die aangeeft of WPS op dat moment actief is?
Nadat ik de WPS knop op de zijkant 3 sec heb ingedrukt -cf instructie hierboven- lukt het mij niet (meer) een apparaat te koppelen, maar ik kan niet zien of ik de WPS heb geactiveerd op de router..

Heeft u WiFi versterkers van KPN? 

Niet van KPN, maar Deco's van TPLink. DHCP staat ingesteld op de router (en niet de Deco's)

Dat maakt niet uit waar de DHCP ingesteld staat. Als de Deco het dichtste bij staat en u wilt de printer daar mee verbinden, dan gebruikt u WPS van die Deco.

Reputatie 2
Badge

Beste Nick, dank voor je reactie,  maar betekent dit dat de WPS functie op de router wordt uitgeschakeld als je er een mesh netwerk op aansluit? (Zie oorspronkelijke vraag over ontbrekend lichtje/signaal op router)

Groet

Reageer