Experia Box V11 meer met minder en dat is precies goed [fictief]

  • 20 November 2015
  • 111 reacties
  • 40125 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

111 reacties

[quote=wjb]Ik snap niet wat de oude propositie daar mee te maken heeft. Omdat ik nu al vrij ben in routerkeuze. De Ntu Genexis hybrid heeft itv aansluiting, telefoon, internet en coax. Stel ik stap binnen Telfort over of ik ga naar KPN zit ik ook aan de Experiabox vast.

Ps ook bij KPN is in principe zoals je zelf uiteraard ook weet de routerkeuze vrij. Maar omdat zij de multifuntionele experiabox hebben voor alle diensten zit je daar aan vast, tenzij je alleen glasvezel internet afneemt dan zou je een EB ook niet nodig hebben.
Reputatie 7
...Ps ook bij KPN is in principe zoals je zelf uiteraard ook weet de routerkeuze vrij. Maar omdat zij de multifuntionele experiabox hebben voor alle diensten zit je daar aan vast, tenzij je alleen glasvezel internet afneemt dan zou je een EB ook niet nodig hebben.Je kunt inderdaad prima een eigen router gebruiken, zolang je geen telefonie via KPN laat lopen en
1) de eigen router aan de WAN zijde multiple vlan ondersteunt.
2) de eigen router een IGMP proxy server bevat die zo geconfigureerd kan worden dat deze de IGMP multicast streams aan de WAN zijde van een apart vlan op kan halen.

De spoeling aan routers/modemrouters die dit aankunnen is zeer dun. De Ubiquiti EdgeRouter Lite is één van de weinige routers, die ik gevonden heb, die voldoet aan beide criteria. Vandaar ook dat deze al klaar ligt om ingezet te gaan worden zodra KPN die publicatie gedaan heeft.

Wat nu echter wettelijk afgedwongen wordt is dat de specificaties van die "multifunctionaliteit" gepubliceerd moeten worden zodat leveranciers van routers/modemrouters deze geschikt kunnen maken voor het KPN netwerk als volwaardig alternatief van de Experia Box.
Reputatie 6
Goedenacht wjb - @wjb!!!

Toeval bestaat inderdaad niet!!! Wel gaat weer het overbekende adagium op in mijn geval: RTFF!

Dat ik dit topic - 2 jaar! oud - dan ook heb gemist en/of ben vergeten, is werkelijk weer niet te filmen.. Ook geen toeval natuurlijk dat je hierin verwijst naar de gateway - fotosjop van - in de de video die ik vandaag vond en deelde in ons nieuwe topic Thuisnetwerken!


Ik ben erg benieuwd wanneer jij een technisch-inhoudelijk antwoord krijgt van KPN, gezien je track-record hier op het Forum zullen ze je ongekend kennen op de hoogste verdieping van het mooiste KPN gebouw in Nederland.

@Erwin_?

Heb een fijne zondag! 😎
Die V11 is toch gewoon een Draytek????
Reputatie 7
Nee, de V11 voor een glasvezel abonnee is ... eh ... helemaal niets. 😉
Het gefotoshopte plaatje van de fictieve V11 modem (niet router) voor VDSL abonnees is inderdaad gebaseerd op de Draytek Vigor 130.
Badge +12

Nee, de V11 voor een glasvezel abonnee is ... eh ... helemaal niets. 😉
Het gefotoshopte plaatje van de fictieve V11 modem (niet router) voor VDSL abonnees is inderdaad gebaseerd op de Draytek Vigor 130.

 

Huh? : Zie laatste berichten:

 

Tekst van 29 oktober: Volgens kpn wel. Ze komen 28 november mijn v10 vervangen door een v11. Tevens wordt ook de televisie ontvanger vervangen door een nieuwer exemplaar. Ik heb meermaals gevraagd of dit wel klopt.
Volgens kpn worden alle van telfort naar kpn gemigreerd klanten in de loop van 2020 overgezet naar dit nieuw systeem. Ik wacht het wel af.

 

 

Hoi @Edwin_Merks . Dit herken ik totaal niet.

Helaas is de persoon die dit schrijft niet actief op het forum ( althans niet dat ik weet).  Ik wil er graag meer van weten maar heb niet de mogelijkheid om deze klant te bereiken. Intern is mij niks bekend van een v11.. 

Reputatie 7

De V11 waar dit topic over gaat is volledig fictief.

Ik hoop dat KPN ooit met een, in dit topic beschreven, modulaire opzet zal gaan komen maar het blijft de vraag of en zo ja, wanneer iets dergelijks zal gaan gebeuren.

Badge +12

De V11 waar dit topic over gaat is volledig fictief.

Ik hoop dat KPN ooit met een, in dit topic beschreven, modulaire opzet zal gaan komen maar het blijft de vraag of en zo ja, wanneer iets dergelijks zal gaan gebeuren.

Daarom vind ik het ook zo vreemd dat een medewerker van KPN KS dit blijkbaar wel heeft gezegd.

Mij verbaast eerlijk gezegt niets meer bij de telefonische klantingang.

Reputatie 7

De V11 waar dit topic over gaat is volledig fictief.

Ik hoop dat KPN ooit met een, in dit topic beschreven, modulaire opzet zal gaan komen maar het blijft de vraag of en zo ja, wanneer iets dergelijks zal gaan gebeuren.

Daarom vind ik het ook zo vreemd dat een medewerker van KPN KS dit blijkbaar wel heeft gezegd.

Wat ik vreemd vind is dat de V10a heet zoals hij heet. Die naam zorgt voor heel wat verwarring (V10 versus V10a) en het was mijns inziens beter geweest als de V10a al als V11 in de markt was gezet. Of was men toen ook al bezig met de ontwikkeling van de V11? De toekomst zal het leren. :sunglasses: