Beantwoord

Foutmelding bij inloggen modem Experiabox V10A KPN.

  • 26 January 2022
  • 6 reacties
  • 116 keer bekeken

Problemen met het verbinden van de modem. Krijg bericht site niet gevonden of  het is een niet beveiligde site.

 

icon

Beste antwoord door Bram van KPN 31 January 2022, 13:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Welkom op het forum @lavendel2! Dit zagen we een maand geleden wat vaker voorkomen. Daarna is een update gedaan. Die moet je automatisch gekregen hebben. Heb je voor de zekerheid al een reset gedaan zoals te zien is bij stap 2? Als je dat wel gedaan hebt zou je kunnen aangeven wat voor apparaat je gebruikt? En heb je al een andere browser geprobeerd?

Ik heb miin  modem wel opnieuw opgestart, maar nog geen reset gedaan, omdat ik dan alles opnieuw in moet stellen.

Met mijn andere computer (met windows 10) kan ik wel inloggen bij mijn modem. De browser  die in gebruik is dezelfde.  De computer met het probleem gebruikt Windows 11. Is de enige oplossing nu toch resetten, of kan het ook nog op een andere manier?

Reputatie 7
Badge +17

@lavendel2 voordat je de reset doet heb ik wellicht nog een idee. Toen je Windows 11 benoemde schoot me een eerder topic te binnen. In dit topic lukte inloggen met Windows 11 niet doordat bij IPv6 instellingen. Zou je eens kunnen kijken of de instructies in dat topic je helpen weer in te loggen?

Door de IPv6 uit te zetten kon ik wel in de modem komen. Daarna weer aangezet en was het weer niet mogelijk om  in de modem te komen.

Waar kan ik de optie "prefer IPv4 over IPv6 “vinden. Ik kan alleen IPv4 en IPv6 aanvinken.

Of moet ik  het vakje van IPv6 uitzetten?

Reputatie 7
Badge +17

@lavendel2 je kan dan inderdaad gewoon IPv6 uit laten. Alleen is het veiliger om die aan te laten. Als je regelmatig in wilt loggen raad ik je aan daarvoor de Windows 10 computer te gebruiken. Is er iets waardoor je vaak in wilt loggen? Misschien kunnen we beter daar naar kijken. 

Bedankt voor het advies, ik hoef voorlopig niet meer in de modem. Het was om een nieuw mac adres in te vullen en dat is nu in orde. Anders zal ik de andere computer met windows10 gebruiken.

Dus voor mij is dit nu afgesloten.