Beantwoord

Inloggen router lukt niet meer sinds Windows 11

  • 11 January 2022
  • 42 reacties
  • 1128 keer bekeken

Probeer al dagen in te loggen op mijn router 192.168.2.254 krijg dan router is niet bereikbaar

dit probleem heb ik sinds ik windows 11 heb geinstaleerd op windows 10 heb ik namelijk geen last

hoe krijg ik dit probleem opgelost

Ā 

****

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt & gegevens verwijderd i.v.m. privacy

icon

Beste antwoord door wjb 16 January 2022, 17:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

42 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Paling46! Vervelend dat het niet lukt om op het modem in te loggen. Zou je kunnen aangeven of je dit probleem op een specifieke browser hebt of met meerdere? En is de computer direct verbonden met de Experiabox? Zou je daarnaast kunnen aangeven hoe ver je komt in het proces en welke melding je ziet op het moment dat het niet lukt?

Hallo @Paling46Ā heb je bij netwerkinstellingen in je pc toevallig andere DNS-adressen ingevuld i.p.v. auto. Dan kun je gĆ©Ć©n verbinding maken met de modem.

Ga anders binnen je PC eens op de tab ā€˜netwerk opnieuw instellenā€™ klikken, dan zet Windows alles weer in de default, lees standaard stand.

Ā 

Hoi Bram en Jan

Ik heb het met 3 browsers geprobeert de computer is bekabeld en de melding die ik zie is deze pagina is niet bereikbaar de verbinding met deze site is niet veilig

heb op een computer windows 10 teruggezet en dan heb ik geen probleem denk dat het ergens in win 11 zit ik blijf van alles proberen fijn dat jullie ff meedenken

bedankt

Reputatie 7
Badge +17

@Paling46Ā zou je nog eens kunnen kijken of je wat hebt aan het advies van @JanD?

Hoi Jan D

Bij netwerken staat auto ook hier werkt het nog steeds niet.

ik denk dat het toch een dingetje van windows 11 is met windows 10 heb ik geen last

Vr Gr

Beste Bram

Ik denk toch echt dat het probleem bij KPN ligt als ik ingelogd ben op de router zie ik dat de layout is veranderd ook had ik 2,4 en 5 ghz gesplitst dit is weer naar standaard gezet.

en als ik de configuratie van experiabox 10a wil saven dat lukt ook niet dan krijg ik de melding dit bestand is geblokkeerd omdat dit type bestand schadelijk is.

maar als ik bel word er gezegd dat er niets is veranderd erg vervelend allemaal moet toch gewoon mijn instellingen kunnen aanpassenĀ 

vr groet Paling46

heb , net als bovenstaande hetzelfde probleem. Alles staat op automatisch en eerder met win10 geen probleem en nu met win11 dus wel. ik gebruik symbaloo als opstart en heb een knop KPN daarin , als ik die gebruik krijg ik deze melding ook. Ga ik echter via google (opvragen adres) en log ik zo in dan kom ik wel op deze site.

Reputatie 7

Welke Experia/KPN Box heb je?

experia v10a

Reputatie 7

Kan je eens een screenshot posten van die foutmelding?

Lukt het saven wel als je https://192.168.2.254Ā en/of https://mijnmodem.kpn bij de trusted sites opneemt?

Ā 

Reputatie 7

En wat als je naar https://mijnmodem.kpnĀ gaat?

Ā 

Reputatie 7

Welke DNS server gebruik je?

van alles geprobeerd inmiddels.

1 router gereset.

2 controle dns en ip op automatisch

Ā 

Ā 

Reputatie 7

Zou jij op die Windows 11 machine de ondersteuning van IPv6 eens even uit willen zetten bij de netwerk/wifi adapter.

Kan je dan wel https://mijnmodem.kpnĀ benaderen?

Zet de IPv6 ondersteuning daarna welĀ weer aan en zet de windows instelling "prefer IPv4 over IPv6" ook aan.

Het probleem ontstaat doordatĀ er bij IPv6 geen gebruik gemaakt wordt van DNS forwarding waarbij de cliĆ«nts het IPv6 adres van de Experia/KPN Box krijgen als IPv6 DNS server i.p.v. de IPv6 adressen van de DNS servers van KPN. De Experia/KPN Box moet dan de DNS forwarding verzorgen, net als dat ze nu ook doet voor IPv4 DNS requests.

Dit is iets wat KPN zal moeten aanpassen in een (de?) volgende versie van de firmware.

hoe doe ik da ?

Ā 

Reputatie 7

hoe doe ik da ?

Bij de instellingen van de gebruikte netwerkadapter en anders even Googlen.

Ā 

nog nietĀ 

Ā 

Reputatie 7

Dat screenshot heeft niets met het ondersteunen van IPv6 te maken.

Ga naar het netwerkcentrum en kies daar voor de adapter settings.

ben een leek he, iets meer duidelijker mag aub

Ā 

Reputatie 7

ben een leek he, iets meer duidelijker mag aub

Dan wordt het Google.

Ā