Beantwoord

Gast wifi instellen Experiabox V10

  • 19 January 2022
  • 19 reacties
  • 342 keer bekeken

Reputatie 1

Beste,

Zojuist met KPN aan de lijn gezeten en zeer onaardig te woord gestaan over instellingen voor mijn experiabox. De monteur die het destijds geplaatst heeft, gaf aan dat het mogelijk was een gast wifi te installeren. Telefonisch wordt ik afgeblaft en wordt gezegd dat er geen ondersteuning voor de experiabox wordt gegeven. 

Op het forum las ik dat de gastwifi op de V10 niet wordt ondersteund. Dit klopt dan niet met wat de monteur destijds had aangegeven. Deze zelfde monteur had ook nog een versterker toegezegd die nooit gekomen is dus ik denk dat het opportunisme van hem was.

Zijn er andere mogelijkheden voor een gastnetwerk of eenvoudige manier om tussen bepaalde tijdstippen de WiFi uit te schakelen? Het gaat er met name om enkele apparaten nachtelijke toegang tot de wifi te ontzeggen. Met pubers in huis moet je wel eens wat. aanpassen.

icon

Beste antwoord door Anonymous 19 January 2022, 15:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Hoi @SimcoS ,

log in op 192.168.2.254 en bedenk een wachtwoord.

Heb je/de monteur al ooit een wachtwoord bedacht en ben je dat vergeten?geef dan het modem een reset.

Ga na het inloggen naar gastwifi en bedenk een naam en wachtwoord.

Zorg dat gastwifi dan op aan staat.

 

Badge +19

Juist met de v10 is er een gastnetwerk mogelijk.  Ook kunt u op gewenste tijden de WiFi uitschakelen.  U kunt doen door in te loggen in het modem.  Bent u daar bekend mee?

Reputatie 1

Ik ben bekend met inloggen in het modem en dat lukt mij ook (ik heb een aangepast WW).

 

Wat ik heb gedaan:

Wifi: Aan/ui: Op aan geklikt (toepassen gedrukt, melding ‘voorkeuren opgeslagen’)

Vervolgens Gastnetwerk naam gegeven en nieuw WW. Tussendoor volgen per stap ‘voorkeuren opgeslagen’ / ‘jouw data is opgeslagen’ melding. 

Helaas krijg ik verder niets te zien. En als ik dan weer inlog dan staat WiFi ‘uit’ en kan ik niets meer instellen. Pas als ik weer het vinkje/balletje bij ‘aan’ zet en op toepassen klik kan ik weer meer keuzes maken. 

Groeten,

Simco.

Badge +19

Gebruikt u wifi versterkers van kpn?

Reputatie 1

Ik heb twee wifi versterkers van KPN (bekabeld). Er zou nog een derde komen zoals in de openingspost aangegeven maar die heb ik nooit ontvangen.

Reputatie 5
Badge +5

Ik heb twee wifi versterkers van KPN (bekabeld). 

Die zijn het "probleem"  

Die schakelen de wifi in de experia box uit. 

Denk, weet bijna zeker dat@Joep1965 e/o@martijn197108 u hiermee kan helpen. 

 

Ik heb twee wifi versterkers van KPN (bekabeld). Er zou nog een derde komen zoals in de openingspost aangegeven maar die heb ik nooit ontvangen.

Welke versterkers?

 

Reputatie 1

Die zwarte, vierkante.

Dan is het het makkelijkste om een thuisnetwerk via de KPN Thuis.

Hallo @SimcoS als je de genoemde wifi-versterkers van KPN gebruikt, wordt de wifi binnen het modem uitgeschakeld en kun je op de wifi-versterker het gastnetwerk activeren en werkt dan op alle aangesloten wifi-versterkers van KPN.

Succes.

 

Reputatie 1

Die app had ik inderdaad ook nog. Beheerderswachtwoord kan ik alleen niet meer achterhalen. Nu dus een reset bij de versterker denk ik. We gaan weer testen.

Kan ik dan in de app een gastnetwerk instellen? 

Die app had ik inderdaad ook nog. Beheerderswachtwoord kan ik alleen niet meer achterhalen. Nu dus een reset bij de versterker denk ik. We gaan weer testen.

Kan ik dan in de app een gastnetwerk instellen? 

Ja,

eerst de versterkers resetten en dan moet het lukken,Het admin WW staat onderop de experia wifi.

Reset wel alle Experia wifi's!

Reputatie 1

Dank! 

Waarom moeten beide experia wifi’s gereset worden?

Dank! 

Waarom moeten beide experia wifi’s gereset worden?

Ergens gelezen...Waarom weet ik niet precies,Ik heb geen experia wifi.

Reputatie 1

Ik zal het braaf doen.

Dankbaar!

Dank! 

Waarom moeten beide experia wifi’s gereset worden?

Hallo @SimcoS die beide experia-wifi's stemmen e.e.a. met elkaar af, vandaar een schone installatie voor beide experia-wifi's.

Je logt in op de een en die geeft die gegevens weer door aan de ander zodat ze gelijkwaardig zijn qua instellingen en software en je dus niet op iedere experia-wifi de boel apart aan moet passen.

 

Badge +19

Standaard is de Experia Wifi te benaderen via 192.168.2.150. Je logt in met admin als gebruikersnaam. Het wachtwoord vind je onderop de Experia Wifi (web password).

Reputatie 1

Het is allemaal gelukt! Allen dank voor de hulp en suggesties.

Het is allemaal gelukt! Allen dank voor de hulp en suggesties.

Super!!
Â