Beantwoord

Handleiding KPN Box 12 nodig voor Port Forwarden

  • 16 February 2022
  • 14 reacties
  • 4926 keer bekeken

Heb de suggesties over port-forwarden op KPN Box 12 bekeken maar deze zijn wat mij betreft wat summier.

Waar kan ik de originele handleiding vinden? 

icon

Beste antwoord door Nick83 18 February 2022, 11:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Als je naar de port-forwarding-pagina in het modem gaat en je klikt rechtsboven op het vraagteken zie je onder in het scherm een uitleg en met de pijl naar rechts of naar links ga je naar het volgende/vorige onderdeel voor nadere uitleg.

 

Ja dat had ik gezien, maar dat is summiere uitleg van wat het veld is.
Ben op zoek naar handleiding - hoeft niet uitgebreid - maar met wat voorbeelden over instellen vast ip-adres en forwarden van een bepaalde poort. Bij de V9 zag dit er anders uit en daar was wel een uitgebreide handleiding voor.

Bedankt voor je reactie.

Reputatie 7
Badge +24

Het ziet er iets anders uit dan bij de v9. Maar het werkt op dezelfde manier. 

Bij V9 stond AP-naam en dan het ip-adres.
Bij 12 staat: naam - service - protocol - external host - external port - internal host en external host.

Er is bij sommige velden voor mij niet direct duidelijk waar je wat moet invullen.
Naar ga wel googlen. :-)

 

Reputatie 7
Badge +24

Bij "External host" niets invullen. Dit veld is extra tegenover de v9. De v9 had dit veld niet.

In het bovenste veld mag u zelf een zelf verzonnen naam invullen.

Achter "Service" kiest u voor welke service u de poorten open wilt zetten. Voor een webserver is dat bijvoorbeeld HTTP of HTTPS. Als u voor HTTP kiest, dan worden de poorten die bij deze service horen ingevuld, dat is poort 80 dus. Als u dit veld op Other laat staan, dan kunt zelf de poorten kiezen.

Bij Internal host zet u het ip neer van de pc of laptop. Dat ip begint normaliter dus met "192.168.2.".

 

Admin: zie ook ons kennisbankartikel voor een stappenplan.

 

Bedankt voor je reactie, daar kan ik wat mee!

 Ben bezig met een omvormer van zonnepanelen op met eigen WiFi te krijgen maar moet een poort openen in mijn modem experium box v 10 

wie kan mij helpen 

 Ben bezig met een omvormer van zonnepanelen op met eigen WiFi te krijgen maar moet een poort openen in mijn modem experium box v 10 

wie kan mij helpen 

Hallo @Sate dat had een goede  zonnepaneel-leverancier meteen met de installatie voor je in orde gemaakt c.q. in orde moeten maken, daar moet je niet zelf mee hoeven te prutsen.

 

Reputatie 7
Badge +24

 Ben bezig met een omvormer van zonnepanelen op met eigen WiFi te krijgen maar moet een poort openen in mijn modem experium box v 10 

wie kan mij helpen 

Dat hoeft niet. Die staat al open. Binnen vandaan naar buiten toe staat alles open. En omvormers hebben geen poort nodig die buiten vandaan naar binnen toe open staat.

Hoe komt het. Dan dat ik de omvormer dan niet op mijn WiFi krijg gr 

Reputatie 7
Badge +24

Hoe komt het. Dan dat ik de omvormer dan niet op mijn WiFi krijg gr 

Dat heeft sowieso al niets met poort forwarding te maken.

U heeft een Experiabox v10? Er staat geen a achter de 10? Heeft u WiFi versterkers van KPN? 

Goedemiddag,

Ik probeer port forwarding in te stellen voor een Minecraft server van mijn zoon.

Ik gebruik naast  de Sagem router een Asus router. Ik heb de Asus een statisch IP adres gegeven en de betreffende port (25565)  naar de Asus-router ingesteld.

Als ik het met een port checker test, is deze nog steeds dicht.

Sagem al meerdere malen geboot,  DMZ gemaakt naar de Asus, maar niets helpt. Nog andere ideeën?

Dank!

 

Modem op versie: SGEJ1000060E

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u in de Asus router ook de poort open gezet?

Yep, bovendien zit daar niet het probleem. Mijn PC hangt bedraad aan de Sagem en als ik met een portchecker naar de port check  is hij dicht. Ik hang met mijn PC dus direct aan de Sagem en niet via de Asus.