Beantwoord

Hoe kan ik de Box 12 de update laten uitvoeren?

  • 21 October 2023
  • 32 reacties
  • 5137 keer bekeken

Reputatie 2
Badge

Hoe kan ik actief de nieuwe update op de Box 12 laten starten?

icon

Beste antwoord door RBxx 21 October 2023, 18:16

Bekijk origineel

32 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Heb je de nieuwe KPN software al op de KPN Box 12 staan? Sinds versie V12.C.23.04.24 is er een upgrade knop beschikbaar. Indien er een nieuwe update beschikbaar is kun je die zelf starten.

Zie → KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.23.04.38 | KPN Community

Reputatie 2
Badge

Nee ik zit nog op de oude en wil graag upgraden naar de nieuwe.

Het herstarten en/of resetten, zowel softwarematig als hardwarematig doet niets 

Blijkbaar maar 1 optie, afwachten.

Reputatie 7
Badge +21

OK duidelijk. Dan is er inderdaad maar 1 optie. De nieuwe software wordt in batches uitgerold en je hebt daar geen invloed op.

Wie krijgt de update en wanneer?

De update bevat nieuwe software en een volledig nieuwe webinterface. Hierdoor willen we de software niet te snel bij alle klanten updaten.

bron

Dus als ik het goed begrijp krijgen mensen die al een update hebben gehad, alweer een update, en kunnen wij, diegenen die nog met een zeer oude versie alsnog blijven wachten? Mijn zit namelijk ook nog steeds op SGEJ1000060E

Reputatie 7
Badge +21

Het is een forse stap van de oude naar de nieuwe software.
Daarom voert KPN de overstap heel gecontroleerd in groepen uit. Als je op de nieuwe versie zit, dan zijn het steeds kleinere stappen om resterende fouten op te lossen en/of ontbrekende functies weer toe te voegen. Ik verwacht dat de groepen steeds groter worden. Tot die tijd moet je (helaas) geduld hebben.

P.S. “zeer oud” valt wel mee. Versie SGEJ1000060E is september vorig jaar uitgebracht.

Het probleem is dat ik wel SMSjes krijg (9 oktober en 16 oktober) maar als ik dan de volgende dag kijk, is er helemaal niets veranderd. Ik heb het modem nu wel helemaal naar een factory reset teruggezet. 

Reputatie 7
Badge +21

Die factory reset kan het verschil maken.
Het komt soms voor dat het KPN beheersysteem geen contact kan krijgen met het modem. Daardoor lukt de upgrade dan niet. Een factory reset is dan het eerste advies wat gegeven wordt. Hopelijk lukt de volgende poging nu wel.

Reputatie 6

Misschien een domme vraag maar heeft u de modem ook al eens van het stroom gehaald.
Zo ver ik weet en ik kan niet 100% bevestigen of het klopt, is dat momenteel klanten met een internet only abonnement de nieuwe firmware ontvangen.

Misschien een domme vraag maar heeft u de modem ook al eens van het stroom gehaald.
Zo ver ik weet en ik kan niet 100% bevestigen of het klopt, is dat momenteel klanten met een internet only abonnement de nieuwe firmware ontvangen.

Ik ben een internet only klant. Maar ik zal 'm van het stroom halen.

Het is een forse stap van de oude naar de nieuwe software.
Daarom voert KPN de overstap heel gecontroleerd in groepen uit. Als je op de nieuwe versie zit, dan zijn het steeds kleinere stappen om resterende fouten op te lossen en/of ontbrekende functies weer toe te voegen. Ik verwacht dat de groepen steeds groter worden. Tot die tijd moet je (helaas) geduld hebben.

P.S. “zeer oud” valt wel mee. Versie SGEJ1000060E is september vorig jaar uitgebracht.

Heb sinds enkele weken een nieuwe KPN fiber aansluiting en ook mijn  modem heeft nog SGEJ1000060E en je zou toch verwachten dat je dan ook de laatste software geleverd krijgt.  helaaas dus….

Reputatie 1

Het is een forse stap van de oude naar de nieuwe software.
Daarom voert KPN de overstap heel gecontroleerd in groepen uit. Als je op de nieuwe versie zit, dan zijn het steeds kleinere stappen om resterende fouten op te lossen en/of ontbrekende functies weer toe te voegen. Ik verwacht dat de groepen steeds groter worden. Tot die tijd moet je (helaas) geduld hebben.

P.S. “zeer oud” valt wel mee. Versie SGEJ1000060E is september vorig jaar uitgebracht.

Heb sinds enkele weken een nieuwe KPN fiber aansluiting en ook mijn  modem heeft nog SGEJ1000060E en je zou toch verwachten dat je dan ook de laatste software geleverd krijgt.  helaaas dus….

 

Die nieuwe software is in bepaalde gevallen nog niet helemaal stabiel. Bijv, met Superwifi of andere (wifi) randapparatuur. Dus beter nog even afwachten. :)

Versie SGEJ1000060E, zoiets waardeloos heb ik nog niet eerder gezien. Je kan er niks fatsoenlijk op instellen.
Troep.

Hier ook nog op versie: SGEJ1000060E

Zou graag willen updaten om te kijken of dit problemen gaat oplossen met de nieuwe Oculus Quest 3, en de onstabiele wifi. Heel vreemd dat dit niet handmatig mogelijk is en dat we moeten wachten.

Gaat dit nog lang duren? 

Reputatie 7
Badge +8

KPN werkt tot nu toe met ingeplande batches van stand alone v12 modems die naar de nieuwe software over gaan. Als er superwifis zijn aangesloten dan worden deze v12 nog niet ge-update e blijft het nog op 60E zitten.

Ik denk dat dit januari wordt. Op dit soort eindejaar dagen gebeurt er denk ik niet zoveel.

 

Reputatie 2
Badge

Al zicht op een tijdlijn?

 

Reputatie 7
Badge +20

Nog niet @sschot, wat me overigens nog niet helemaal duidelijk is: heb je alléén een V12? Of maak je ook gebruik van SuperWifi? In het laatste geval zal het sowieso nog even duren aangezien eerst alle V12's zonder aangesloten SuperWifi's de update zullen krijgen. Ook hiervoor is nog geen tijdlijn beschikbaar.

Badge

Zit hier ook te wachten zodat ik eindelijk DNS voor IPV6 kan instellen. Wat mis ik die functie… Geen super wifi hier op het netwerk.

 

Ik heb na een moeizame overstap van Odido naar KPN ook sinds woensdag KPN glas met een EB12 modem. In de configuratie zie ik dat het LAN subnet als DNS instellingen niet aangepast kunnen worden. Zit nu nog op fEB12 firmware versie: SGEJ1000060E

Nu heb ik gebeld met de KPN servicedesk hoe ik deze kan updaten. Veel verder dan het resetten naar fabrieksinstellingen en/of afwachten komt het niet. Ik heb de router al meerdere keren gereset naar fabrieksinstellingen echter updaten doet die niet. Erg jammer dat deze EB12 bij in gebruik nemen niet direct de laatste / nieuwste firmware binnenhaalt. Dit kan een hoop problemen met niet kunnen instellen van het LAN subnet voorkomen!

Reputatie 7
Badge +8

Zit hier ook te wachten zodat ik eindelijk DNS voor IPV6 kan instellen. Wat mis ik die functie… Geen super wifi hier op het netwerk.

 

Geen superwifi en alleen v12 zou betekenen dat u in de eerste doelgroep valt die kpn aan het omzetten is qua software. Is er ook niet kortdurend een superwifi aangesloten geweest want dat hoeft maar een paar minuten te zijn er er staat al een registratie in hun systemen?

Reputatie 7
Badge +8

Ik heb na een moeizame overstap van Odido naar KPN ook sinds woensdag KPN glas met een EB12 modem. In de configuratie zie ik dat het LAN subnet als DNS instellingen niet aangepast kunnen worden. Zit nu nog op fEB12 firmware versie: SGEJ1000060E

Nu heb ik gebeld met de KPN servicedesk hoe ik deze kan updaten. Veel verder dan het resetten naar fabrieksinstellingen en/of afwachten komt het niet. Ik heb de router al meerdere keren gereset naar fabrieksinstellingen echter updaten doet die niet. Erg jammer dat deze EB12 bij in gebruik nemen niet direct de laatste / nieuwste firmware binnenhaalt. Dit kan een hoop problemen met niet kunnen instellen van het LAN subnet voorkomen!

Bespaar de moeite. Er staat geen beleid op bij KPN om bij een reset o.i.d. naar de nieuwe software over te gaan. Dit gebeurt in geplande opdrachten richting groepen modems. 

Op dit moment is het nog steeds zo dat het serienummer in een batch meegenomen moet worden voordat deze ergens in een nacht overgaat.

Hier ook alleen een EB 12 in gebruik, verder geen andere apparatuur. Ik zou eigenlijk verwachten dat er bij de klantenservice een vlaggetje gezet wordt en de modem de laatste update binnenhaalt. Erg jammer dat hier niets over te zeggen is en dit kennelijk een kwestie van wachten is

Reputatie 2
Badge

Het is een "bagger" update beleid, en je bent volledig overgeleverd aan de grillen van KPN.

Enige support, ondersteuning of klantvriendelijkheid kent KPN op dit vlak NOG niet.

 

Hopelijk gaat het snel veranderen.

Was al aan het twijfelen om een eigen router aan te schaffen en deze ervaring heeft de doorslag gegeven. Gisterenavond een Ftitzbox 5590 besteld en deze vanmorgen achter mijn ONT gehangen via de WAN poort.

Installatie was een fluitje van een cent en heb nu mogelijkheid om alles naar eigen inzicht in te kunnen stellen en te voorzien van updates (wanneer beschikbaar). 

Met de EB12 had ik ook WMM uitgezet als test, WiFi snelheid donderde daarmee in naar 20/25 Mbit en zelfs met het opnieuw inschakelen van WMM bleef dit zo. Een Fritzbox kost wat, maar dan heb je ook wat 👍🏻

Hallo allemaal,

Vandaag de Experiabox v8 vervangendoor een Experiabox v12b. Echter veel problemen met inloggen op het modem via de browser vanwege verlopen certificaten. De Experiabox zit op SGEJ1000060E, maar wil graag naar V12.C.23.04.38. Mijn zoon heeft die ook en is stabiel en makkelijk in te stellen. Ik heb geen superwifi of iets dergelijks, alleen de Experiabox als modem en router. 

Hoe kan ik dit geregeld krijgen? Alvast bedankt voor jullie reacties.

Reputatie 2
Badge

Met aan zekerheid aangrenzende waarschijnlijkheid NIET.

 

W8 en w8 en w8 tot er ooit een batch voorbij komt, waar je in zit....…

 

Suc6

Reageer