Vraag

Hulp bij installatie van KPN Box 12 (foto)

  • 5 December 2021
  • 12 reacties
  • 1292 keer bekeken

Goedenavond,

 

Ik ben bezig met het installeren van de KPN 12 box. We zijn verhuisd en overgestapt van Ziggo naar KPN. Ik volg de stappen uit de handleiding, echter blijft het internet lichtje knipperen, het lichtje bij power en wifi branden wel groen. Ik heb de teletoonkabel aangesloten in de aansluiting zoals te zien op de foto. Ik heb het ook al geprobeerd via de ingang er rechts boven maar werkt ook niet. In de meterkast zit geen aansluiting. Kan iemand me verder helpen? We hebben al bericht gehad dat de aansluiting gereed is. 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

kan je het klepje even van de telefoon aansluiting afschroeven?Ik ben namelijk benieuwd welke kabel er onder zit(aangezien dit geen ptt/kpn isra is.)

Beste Martijn,

 

Bedankt voor je reactie! Zie foto. 

 

En hierbij nog foto’s van de meterkast, daar zie ik geen ISRA 1 of 2 of lasdop..

Reputatie 7
Badge +21

En hierbij nog foto’s van de meterkast, daar zie ik geen ISRA 1 of 2 of lasdop..

 

Ik wel @Denlau . Op de foto’s zie ik de blauwe KPN kabel aan de rechterzijde omhoog komen en eindigen in een lasdop.

@RBxx 

 

ik heb zojuist gechat met een werknemer van KPN en die geeft het volgende aan (zie foto) 

 

Reputatie 7
Badge +21

Die monteur lijkt me een goed plan.
Deze oude aansluiting met lasdop mag wel eens opgeknapt worden. Waar gaat dat kabeltje aan de bovenzijde van die lasdop naar toe? De buitenmantel ontbreekt en ik kan de individuele aders (rood, blauw, wit, oranje) zien. Hoe en waar is die KPN Box 12 in de meterkast op aangesloten?

@RBxx  zie foto! De KPN box 12 is nu niet in de meterkast aangesloten, maar in de woonkamer via telefoonstekker in de wandcontactdoos, zoals te zien in het eerste bericht!

Reputatie 7
Badge +21

@Denlau Een bijzondere situatie. Een IS/RA punt in de meterkast die nergens op aangesloten lijkt en een aansluiting in de woonkamer waarvan de bron onduidelijk is. Die monteur kan niet snel genoeg komen. De zekerheid van de medewerker op de chat over het 4-polige aansluitpunt deel ik niet.

@Denlau Een bijzondere situatie. Een IS/RA punt in de meterkast die nergens op aangesloten lijkt en een aansluiting in de woonkamer waarvan de bron onduidelijk is. Die monteur kan niet snel genoeg komen. De zekerheid van de medewerker op de chat over het 4-polige aansluitpunt deel ik niet.

Mee eens!De aansluiting in de woonkamer kan ook een inwendig telefoonnetwerk zijn.

Reputatie 7
Badge +10

Kijkend naar de vierpolige aansluiting in de woonkamer, daar zit een kabel achter als het goed is. Deze kabel mag maar op 2 pootjes zijn aangesloten, namelijk de bovenste 2. Dit is dus het eerste wat je moet controleren. Als dit correct is aangesloten zal je moeten gaan kijken waar deze kabel uit komt. Ik hoop voor je in de meterkast. Als het je lukt om deze kabel te traceren naar de meterkast is het gewoon een kwestie van de juiste draadjes aan het restant kabeltje van het ISRA punt aan sluiten.

Dus:

  • Controleer de vierpolige aansluiting, onthoud de aangesloten kleuren.
  • Traceer de kabel naar de meterkast.
  • Sluit de kabel met de juiste kleuren aan op het ISRA punt
Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Speedmaster dat zou heel goed kunnen. In dezelfde situatie zou ik ook op zoek gaan naar de ‘eindjes’ om die aan elkaar te knopen, maar ik weet niet hoe bedreven @Denlau hierin is. Mogelijk is één van de andere kabels die zichtbaar zijn in meterkast en bij de kameraansluiting hiervoor ook nog te gebruiken. Maar sowieso is het tijd om deze lasdop te vervangen door een nieuw IS/RA 2 punt.

Reputatie 7
Badge +16

Goedenavond @Denlau! Ik heb meegelezen en er is obv jouw foto's ook prima met je meegedacht vanuit de Community! Is de monteur inmiddels al langs geweest en is de installatie gelukt?