Vraag

Inloggen lukt niet op mijn box 12, admin ww is onjuist

  • 11 March 2024
  • 6 reacties
  • 124 keer bekeken

Allen, wie gaat er nu eens helpen om de inlog problemen met de BOX 12 op te lossen. Vandaag wederom meer dan 2uur met een helpdesk medewerker aan de lijn gehangen en komt steeds op het zelfde uit, WW admin is onjuist, wat er ook wordt gedaan en geprobeert.

Firefox Chrome Safari en wat nog meer geen succes. Wat gaat KPN nu doen om dit nu eens wel mogelijk te maken. Ben er een beetje zat van.


6 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Dat is een probleem van de oude software. De nieuwe generatie software voor de v12 heeft dit probleem niet. De oude serie is stopgezet qua ontwikkeling dus daar zal nooit een oplossing in komen.

 

Reputatie 7
Badge +9

Allen, wie gaat er nu eens helpen om de inlog problemen met de BOX 12 op te lossen. Vandaag wederom meer dan 2uur met een helpdesk medewerker aan de lijn gehangen en komt steeds op het zelfde uit, WW admin is onjuist, wat er ook wordt gedaan en geprobeert.

Firefox Chrome Safari en wat nog meer geen succes. Wat gaat KPN nu doen om dit nu eens wel mogelijk te maken. Ben er een beetje zat van.

Het is inderdaad drama..
Als je geen SuperWiFi1 hebt, kan een moderator misschien de nieuwe update pushen voor jouw modem in dit geval.

Reputatie 7
Badge +24

Dat is een probleem van de oude software. De nieuwe generatie software voor de v12 heeft dit probleem niet. De oude serie is stopgezet qua ontwikkeling dus daar zal nooit een oplossing in komen.

Ik heb het bij de oude software nooit gehad. Toen de nieuwe KPN software erop kwam kon ik plots niet meer inloggen. Toen in de box omgeruild voor een Experiabox v10. 

Reputatie 2
Badge

@AudiA3Deze melding in de GUI? Terwijl je zeker weet dat je het juiste wachtwoord gebruikt?

 

Vervelend is die idd. En dan eens in de zoveel tijd gaat het in eens wel goed (na vaak, heeeeeel vaak proberen).

Bij mij kwam ik erachter dat dit altijd alleen het geval was als de browser via IPv6 met met de KPN Box 12 verbindt (fdaa:bbcc:ddee::1).
Als het over IPv4 ging (192.168.2.254) dan ging het wel goed.
De tip (elders op dit forum) om dan in de URL van de browser dan maar 192.168.2.254 in te tikken ipv mijnmodem.kpn gaf toch niet altijd 100% resultaat. Ik vermoed dat er dan na het laden van de pagina er toch nog componenten in die pagina op IPv6 worden benadert en om mij onbekende reden daar een probleem mee geven wat betreft inloggen, maar dat verder nog niet onderzocht.

Wat hielp wel bij mij;
Een instelling in Firefox maken die ervoor zorgt dat mijnmodem.kpn alleen op IPv4 benadert wordt. Dat kan je doen door in Firefox naar de geavanceerde instellingen te gaan, tik daarvoor in de adres-bar “about:config” - zonder de aanhalingstekens - en dan Enter.
Ga dan op zoek naar de setting network.dns.ipv4OnlyDomains en zet mijnmodem.kpn in het lijstje. Zie screenshot hieronder.
Zou direct moeten werken bij het herladen van de Box 12 inlog-pagina, maar afsluiten en opnieuw opstarten van Firefox na het maken van deze configuratie wijziging kan nooit kwaad.
Ben benieuwd of het bij jou ook werkt.

 

bron voor de setting: https://superuser.com/questions/1641127/force-google-chrome-to-visit-a-website-with-ipv4-instead-of-ipv6-possible

Groet, Patrick

Bedankt voor de info, maar is ik zulke capriolen moet uithalen dan klopt er toch iets niet. KPN zou dit probleem allang getackeld moeten hebben, met zoveel en al zolang klachten over het inloggen.

Maar het is mij gelukt op een andere manier en wel via de thuis app, daar heb ik mijn adm ww gewijzigd en kon ik op de telefoon plotsklaps inloggen in de modem. Het was toeval maar het feit dat ik hier nauwelijks iets over lees verbaasd me. Nu ga ik deze app ook op de laptop zetten en zal dan wel zien of het daar dan wel lukt. Voor nu geloof ik het wel, het is gelukt heb kunnen doen wat ik wilde.

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor de info, maar is ik zulke capriolen moet uithalen dan klopt er toch iets niet. KPN zou dit probleem allang getackeld moeten hebben, met zoveel en al zolang klachten over het inloggen.

Maar het is mij gelukt op een andere manier en wel via de thuis app, daar heb ik mijn adm ww gewijzigd en kon ik op de telefoon plotsklaps inloggen in de modem. Het was toeval maar het feit dat ik hier nauwelijks iets over lees verbaasd me. Nu ga ik deze app ook op de laptop zetten en zal dan wel zien of het daar dan wel lukt. Voor nu geloof ik het wel, het is gelukt heb kunnen doen wat ik wilde.

Dit probleem is opgelost in de nieuwe software, die wordt in fases uitgerold.

Reageer