Beantwoord

IP adres van alarm verspringt als ik V10A herstart

  • 7 July 2023
  • 12 reacties
  • 129 keer bekeken

Ik heb er steeds last van dat als ik de modem herstart, omdat wifi hapert, het IP adres van mijn alarm verspringt en daardoor mijn alarm niet werkt. Door in te loggen in het modem en het IP adres te herstellen werkt alles weer. Dit herstellen moet ik meerdere keren per week doen.

Kan ik hier iets aan doen???

icon

Beste antwoord door GeSp 7 July 2023, 16:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @CNT 

 

Dat je alarm steeds een ander IP adres krijgt kan je voorkomen door een DHCP binding in te stellen voor je alarm apparaat in de V10A, zie hier hoe je dat doet:

 

Hoi @CNT ,

Het is natuurlijk ook niet de bedoeling dat de wifi hapert.Dat is vast wel op te lossen, de wifi van de V10a werkt normaliter prima.

 

Hoe is het bereik op het moment dat je haperingen ervaart?Heb je daar bekabeld ook last van?

IK heb de instelling uitgevoerd en kijk het even aan. GESP bedankt. 

Martijn197108

Wifi valt regelmatig weg en kan ik ook niet verklaren. Heb via mijn provider een ander kanaal ingesteld echter 2 a 3 keer per week gaat het mis. Men wilde een gehele reset doen echter dat heb ik even afgehouden. 

Reputatie 7
Badge +18

@CNT Houd er dan wel rekening mee dat als je zo'n reset doet je ook de DHCP Binding opnieuw moet instellen.

 

Valt ook je vaste internet weg zoals een bekabelde PC en/of TV ontvanger?

Valt WiFi echt helemaal weg of houd je wel verbinding maar komt er geen data meer binnen?

Reputatie 7
Badge +24

Heb via mijn provider een ander kanaal ingesteld...

Welke provider? Is dat niet gewoon KPN dan?

Ik zit bij Budget Thuis met mobiel, internet en Energie. 

Internet valt dan compleet weg. Door een restart werkt dan alles weer. Ik heb geen bekabelde PC als via wifi. 

Reputatie 7
Badge +24

Ik zit bij Budget Thuis met mobiel, internet en Energie. 

Dan heeft u dus niets op dit forum te zoeken.

De firmware die Budget Thuis gebruikt op de Experiabox is anders dan die van KPN. 

Dus waarom uw modem steeds uitvalt/herstart en WiFi vervelend doet? Daar kunnen wij u echt niet verder mee helpen. 

@CNT ,

Zou je het modemlog kunnen delen?Daarin zou een oorzaak te vinden kunnen zijn.

 

De firmware die Budget Thuis gebruikt op de Experiabox is anders dan die van KPN.

Dit is onjuist.Voorheen gebruikte Budget Thuis de firmware van Telfort, maar inmiddels word dezelfde firmware als KPN gebruikt.

 

Reputatie 7
Badge +24

@martijn197108 heeft Budget Thuis dan ook zo'n idioot "Extra WiFi"? En gebruikt Budget Thuis ook SuperWiFi's die samenwerken met de Experiabox? 

@Nick83 ,

Budget heeft inderdaad '’Extra WiFi'’.

SuperWiFi(en Experia WiFi) werkt gewoon bij budget, maar budget bied deze zelf niet aan en bied er ook geen ondersteuning voor.Maar goed, hun klantenservice is sowieso heel erg slecht.

Reputatie 7
Badge +24

Ok. Maar dan nog: een klant van Budget heeft hier eigenlijk gewoon niets te zoeken. Een klant van Budget betaald aan Budget en zou daar ook aan moeten kloppen bij problemen. 

Klopt @Nick83 .

KPN doet er echter niet moeilijk over, en ik help alsnog graag.

Ik weet bijna zeker dat de Budget klantenservice geen oplossing gaat bieden.

 

Inmiddels is het prijsverschil tussen KPN en Budget er nauwelijks meer.Ik zou dan ook ver uit de buurt blijven van Budget.

Â