Vraag

IP-adressen niet zichtbaar bij nieuwe Box 12

  • 24 February 2022
  • 6 reacties
  • 267 keer bekeken

Reputatie 1

Goedemiddag,

Ik heb zojuist mijn Experiabox V9 vervangen door de Experiabox 12 en nu valt het me op dat een aantal IP adressen niet zichtbaar zijn. Ik heb bv in mijn netwerk een vast IP adres van het alarmsysteem waar ik via Port Forwarding van buitenaf op kon inloggen. Dit werkte prima met de V9. Het IP adres van het alarmsysteem is echter niet zichtbaar in de V12. Ik heb het wel in de V12 box ingevoerd met het MAC adres en ook de poort forwarding ingesteld. DIt werkt nu, maar in de client list is het IP adres niet zichtbaar. Ook de (vaste) IP adressen van enkele cameras zijn niet zichtbaar. Wel kan ik ze zien als ik met de Fing app mijn netwerk scan. Ik kan de IP adressen ook pingen. 

Kan het zijn dat de V12 alleen de IP adressen laat zien in de client list die via de DHCP zijn gegeven en niet de vaste IP adressen?

M.vr.gr

Henk de Beer


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@HenkdB Wat lastig dat je niet alle ip adressen kunt zien in je nieuwe Box 12. 

Gaat het steeds om dezelfde ip adressen die niet zichtbaar zijn? In principe zouden namelijk wel alle aangesloten apparaten zichtbaar moeten zijn. 

Wel kan het even duren voor het apparaat zichtbaar is, dit kan tot 24 uur duren. 

En heb je ook een mogelijkheid om een screenshot te plaatsen van het overzicht? 

Reputatie 1

Beste Rutger,

Het gaat steeds om dezelfde adressen die niet zichtbaar zijn.

bijgaand de screenshots van de V12 clientlist

 

*Admin* Screenshots verwijderd in verband met privacy 

Onderstaande screenshots zijn een scan van mijn netwerk waarin alle apparaten zichtbaar zijn.

 

Er ontbreken nogal wat IP adressen in de clientlist van de V12.

ik hoor graag van je

mvr.gr

Henk

 

Reputatie 7
Badge +15

@HenkdB Erg bijzonder dat er zoveel ip adressen ontbreken. 

Ik durf niet direct te zeggen waar dit door komt, maar ik ga dit met mijn collega's uitzoeken. 

Zodra ik meer informatie heb zal ik het hier laten weten! 

Reputatie 1

Beste Rutger,

Zou het kunnen zijn dat het komt omdat de missende IP adressen niet via DHCP zijn uitgegeven maar vast in de betreffende apparaten zijn gezet? 

m.vr.gr

Henk

Reputatie 7
Badge +24

Beste Rutger,

Zou het kunnen zijn dat het komt omdat de missende IP adressen niet via DHCP zijn uitgegeven maar vast in de betreffende apparaten zijn gezet? 

m.vr.gr

Henk

Ja. Dat is waarschijnlijk de oorzaak.

Reputatie 1

Beste Rutger,

Oké, dat zal het dan zijn. Je kan wat mij betreft dit topic afsluiten. Kan jij ook mijn screenshots verwijderen,want het voelt toch wat raar dat alle ip adressen zichtbaar zijn ondanks dat niemand er iets mee kan. Zou fijn zijn.

 

M.vr.gr.

Henk