Beantwoord

Is er een routerlogboek te vinden in de FRITZ!Box?

  • 12 March 2024
  • 11 reacties
  • 86 keer bekeken

Hi!

 

wie o wie weet waar ik de routerlogboeken van de Fritzbox kan vinden?

icon

Beste antwoord door XS4-Arjan 12 March 2024, 13:34

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi!

 

wie o wie weet waar ik de routerlogboeken van de Fritzbox kan vinden?

Die staat bij mij onder Menu > Systeem > Event Log.

Reputatie 7
Badge +9

Hi!

 

wie o wie weet waar ik de routerlogboeken van de Fritzbox kan vinden?

Die staat bij mij onder Menu > Systeem > Event Log.

Houd er wel rekening mee dat het log loopt vanaf de laatste herstart. Ervoor kan je geen data uitlezen.

Hi!

 

wie o wie weet waar ik de routerlogboeken van de Fritzbox kan vinden?

Die staat bij mij onder Menu > Systeem > Event Log.


Hoi, 

dank voor de snelle reactie. De event log is echter niet hetgeen waar ik naar opzoek ben. Ik ben opzoek naar de router logboek, hier zou het internetverkeer zichtbaar moeten zijn (welke urls zijn bezocht op welk ip adres ect.)

 

alvast dank

Reputatie 7
Badge +9

Ik ben bang dat je dit niet kunt vinden. Via de standaard web interface sowieso niet. En de telnet optie is al een hele tijd geleden door AVM dicht gezet. Dus dat, wat je wilt, kan volgens mij helaas niet.

Reputatie 7
Badge +9

Je kan het met Wireshark live volgen:

https://www.edpnet.be/en/support/troubleshooting/telephony/troubleshoot-fritzbox/how-to-make-a-wireshark-sample-on-a-fritzbox.html

 

-edit: Ik had Wireguard ipv Wireshark gelinkt...

Je kan het met Wireshark live volgen:

https://www.edpnet.be/en/support/troubleshooting/telephony/troubleshoot-fritzbox/how-to-make-a-wireshark-sample-on-a-fritzbox.html

 

-edit: Ik had Wireguard ipv Wireshark gelinkt...

 

Dank!

Ik kom al iets dichterbij m’n doel denk ik zo. Ik ben alleen niet helemaal thuis met Wireshark.. is mijn doel mbv jouw link makkelijk te behalen zonder al te veel kennis? :)

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Ik had ook nog nooit met Wireshark gewerkt, kende het wel maar zelf nooit mee gespeeld. Ik vond het met de Fritzbox vrij simpel op te zetten en je leert er ook nog wat van ;)

Reputatie 7
Badge +9

Bovendien: als je een servertje in je thuisnetwerk hebt, kan je continue monitoren en de boel daar ook opslaan. Wordt wel een hoop data, maar dan heb je wel alles gelogd.

Bovendien: als je een servertje in je thuisnetwerk hebt, kan je continue monitoren en de boel daar ook opslaan. Wordt wel een hoop data, maar dan heb je wel alles gelogd.

Super bedankt! Ik ga me er eens in verdiepen. Mocht ik ergens niet uitkomen mag ik je dan weer lastig vallen?

Reputatie 7
Badge +8

Bovendien: als je een servertje in je thuisnetwerk hebt, kan je continue monitoren en de boel daar ook opslaan. Wordt wel een hoop data, maar dan heb je wel alles gelogd.

Super bedankt! Ik ga me er eens in verdiepen. Mocht ik ergens niet uitkomen mag ik je dan weer lastig vallen?

Je bent altijd welkom om op dit forum een topic te starten. 🙂

Reputatie 7
Badge +9

Bovendien: als je een servertje in je thuisnetwerk hebt, kan je continue monitoren en de boel daar ook opslaan. Wordt wel een hoop data, maar dan heb je wel alles gelogd.

Super bedankt! Ik ga me er eens in verdiepen. Mocht ik ergens niet uitkomen mag ik je dan weer lastig vallen?

Geen probleem, er is kennis genoeg hier op het forum

Reageer