Beantwoord

Kan ik de downloadsnelheid van een specifiek apparaat beperken op de Box12?

  • 27 February 2024
  • 12 reacties
  • 123 keer bekeken

Ik wil de downloadsnelheid van de XBOX van mijn zoon beperken.

Als hij download wordt alles erg traag. Zonder zijn download haal ik 400 mbit wifi.

Kan ik ergens in de KPN BOX V12 een instelling hiervoor aanpassen?

Parental Control ( volledig afsluiten) is niet de bedoeling.

 

icon

Beste antwoord door Nick83 28 February 2024, 08:18

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Nee, dat kan niet.

bedankt voor je terugkoppeling. Jammer en eigenlijk een tekort.

Iedereen wil sneller internet, maar soms moet je daarvoor de snelheid van anderen beperken.

Reputatie 7

Wat is de snelheid van jouw Internetaansluiting?

En welke snelheid meet je als die Xbox aan het downloaden is?

Reputatie 7
Badge +24

bedankt voor je terugkoppeling. Jammer en eigenlijk een tekort.

Volgens mij heeft geen enkele provider router dat. En ik denk dat je bij consumenten routers die je bij bijvoorbeeld coolblue koopt ook hard moet zoeken.

Reputatie 7

Als de Xbox met een netwerkkabel aangesloten is, dan zou je kunnen overwegen daar een Netgear switch tussen te zetten en op de poort van de Box een rate limit te plaatsen.

 

Reputatie 7
Badge +8

Enige wat ik nog kan bedenken is om de xbox op het gastnetwerk te gooien en dan daar de bandbreedte te beperken. Dat is een optie in de nieuwe v12 software.

Maar waarschijnlijk zit de xbox op een ethernetkabel aangesloten ipv wifi?

 

Anders de optie van wjb.

Nee, De XBOX zit op wifi. 

Apart gastnetwerk is inderdaad een optie.

Betekent wel dat ik het wachtwoord voor de wifi eerst moet aanpassen. Dat is een “klusje” om alle smartdevices opnieuw te verbinden.

Ik heb 1 Gbit snelheid. Wifi haalt 400 Mbit (Dual Mesh). Als de XBOX aan het downloaden is, dan zie ik dan hij 250 Mbit gebruikt. Ik heb 5 Deco's in mesh opstelling waarvan de hoofdDeco als Accespopint is ingesteld.

 

Reputatie 7
Badge +24

Betekent wel dat ik het wachtwoord voor de wifi eerst moet aanpassen.

Waarom dat?

Ik denk dat een spelcomputer op het gastennetwerk geen goed idee is. Een spelcomputer wil poorten openen via UPnP.

https://support.xbox.com/nl-NL/help/hardware-network/connect-network/upnp-not-successful

Ik denk dat da op het gastennetwerk niet mag...

Reputatie 7
Badge +9

Een spelcomputer via wifi te spelen is sowieso geen goed idee, wegen lagging ben je bij schietspel al dood voordat je een tegenstander ziet

Reputatie 4
Badge +2

op een fritz box kun je elke poort op green mode zetten, dan heeft die maar 100 Mbit ipv 1 Gbit, geen idee of die V12 dat ook kan ( en of die x box direct op het modem zit )

 

edit zie zojuist dat die op wifi zit, geen oplossing dus 

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb 1 Gbit snelheid. Wifi haalt 400 Mbit (Dual Mesh). Als de XBOX aan het downloaden is, dan zie ik dan hij 250 Mbit gebruikt. Ik heb 5 Deco's in mesh opstelling waarvan de hoofdDeco als Accespopint is ingesteld.

Ik denk dat die Xbox alleen maar het WiFi van de Deco vol trekt. Op de aansluiting ... 1 Gbit... is ruimte zat.

En de gastennetwerk-optie... Als de Deco in accespoint mode staat kunt u daarop geen gastennetwerk instellen volgens mij... klopt dat? U zou gastennetwerk op het KPN modem in kunnen stellen. Maar dat komt niet door het hele huis.

Reputatie 7

Ik heb 1 Gbit snelheid. Wifi haalt 400 Mbit (Dual Mesh). Als de XBOX aan het downloaden is, dan zie ik dan hij 250 Mbit gebruikt.

Dan blijft er dus nog 750Mbps over voor andere apparaten. Dat is veel meer dan mijn 200Mbps glasvezelaansluiting en ik ervaar geen traagheid.

Ervaar jij die traagheid alleen op wifi of ook op een bekabeld aangesloten computer?

Reageer