KPN Box 12 – Instellingen webinterface

  • 19 June 2020
  • 391 reacties
  • 177225 keer bekeken
KPN Box 12 –  Instellingen webinterface

Toon eerste bericht

391 reacties

Reputatie 7

Het is echt belachelijk hoe complex KPN dat initiële wachtwoord voor de V12 maakt.

Blijkbaar wil KPN niet dat men op de V12 gaat inloggen.

Als het wachtwoord echt goed ingetoetst is en het werkt nog steeds niet dan zit er maar één ding op en dat is de V12 een factory reset geven.

Het is echt belachelijk hoe complex KPN dat initiële wachtwoord voor de V12 maakt.

Blijkbaar wil KPN niet dat men op de V12 gaat inloggen.

Als het wachtwoord echt goed ingetoetst is en het werkt nog steeds niet dan zit er maar één ding op en dat is de V12 een factory reset geven.

Ja, en ik hoor net van iemand die er echt verstand van heeft, dat na zo'n reset ook het internet niet meer werkt. Dat kan ik zelf niet herstellen, daarvoor had ik nou juist die monteur in huis…. dus dat resetten dat  waag ik niet.

Reputatie 7
Badge +24

Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die juist wel de WiFi helemaal uit willen hebben 's nachts.

Zoals ik, wat mij betreft mag die wifi 24h per dag uit. Ik gebruik het niet. Dus uit met die handel…

 

Volgens mij zit er aan de zijkant een knop waarmee de WiFi uitgeschakeld kan worden.

Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die juist wel de WiFi helemaal uit willen hebben 's nachts.

Zoals ik, wat mij betreft mag die wifi 24h per dag uit. Ik gebruik het niet. Dus uit met die handel…

 

Volgens mij zit er aan de zijkant een knop waarmee de WiFi uitgeschakeld kan worden.

Verdraaid, je hebt gelijk! Na een aantal keren kort en lang ingedrukt houden, is nu het LED-je van de wifi uit. Maar dit zegt nog niets… is nu de DATASTROOM uit (en de wifi-zender nog aan) of is echt die hele ZENDER uit?? Je moet echt met een spectrum-analyser aankomen om dat vast te kunnen stellen…

En waarschijnlijk moet ik na elke keer opstarten van het modem OPNIEUW handmatig de wifi uitzetten (ik schakel aan het eind van de dag ALLES wat te maken heeft met de computer uit, dus ook het modem).

Ik heb deze box ook ben er tevreden mee alleen lukt het mij niet om verbinding te maken met mijn  Google assistant die draait met de harman kardon citation multibeam 700 . Iemand tips hoe dit zou kunnen lukken  ?? . Gr Harold  .

Reputatie 7
Badge +24

Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die juist wel de WiFi helemaal uit willen hebben 's nachts.

Zoals ik, wat mij betreft mag die wifi 24h per dag uit. Ik gebruik het niet. Dus uit met die handel…

 

Volgens mij zit er aan de zijkant een knop waarmee de WiFi uitgeschakeld kan worden.

Verdraaid, je hebt gelijk! Na een aantal keren kort en lang ingedrukt houden, is nu het LED-je van de wifi uit. Maar dit zegt nog niets… is nu de DATASTROOM uit (en de wifi-zender nog aan) of is echt die hele ZENDER uit?? Je moet echt met een spectrum-analyser aankomen om dat vast te kunnen stellen…

En waarschijnlijk moet ik na elke keer opstarten van het modem OPNIEUW handmatig de wifi uitzetten (ik schakel aan het eind van de dag ALLES wat te maken heeft met de computer uit, dus ook het modem).

En hoe is de stand nu? Is de WiFi inderdaad steeds weer aan?

Hoi ik heb een wat oudere laptop en die ziet mijn WiFi  netwerk niet hoe kan ik dat oplossen  gr dannygendt

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Dannygendt ik vermoed dat jouw laptop 'last' heeft van WiFi 6. Dit is de standaard instelling van de KPN box 12. Oudere laptops hebben daar soms moeite mee.

Een tijdje terug heb ik in dit topic uitgelegd hoe dit is aan te passen. Klik hier

Bedankt voor deze super handige handleiding! Heb er veel aan gehad.

Super handleiding, helder en nuttig!

Hallo allemaal, ik heb smart lampen gehaald die alleen geconnect kunnen worden met 2.4ghz wifi, in mijn wifi basic scherm heb ik nu zowel SSID 2.4GHz als SSID 5GHz enabled, op ON gezet. Dit zou inhouden dat de 2.4ghz channel ook bereikbaar zou moeten zijn toch? Het connecten met de smart lampen lukt nog steeds niet. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen of is dit simpelweg niet mogelijk?

Heb een vraagje gister box 12 geïnstalleerd maar kan niet in m’n modem, krijg namelijk deze melding. In andere topic staat erbij dat dat opgelost is maar ik kan niet zien welke update hij draait

 

Reputatie 7

Ga je wel naar https://mijnmodem.kpn?

Ja dan krijg ik die melding ook bij 192.168.2.254  want hij stuurt me dan door naar mijnmuseum.kpn

mijnmodem@kpn

Reputatie 7

Maar ik vroeg of je die melding ook kreeg als je naar https://mijnmodem.kpn gaat.

Let op de s achter http.

Ja dan krijg ik die melding en kan ik niet verder

Reputatie 7

Druk een op "Toon details", wat krijg je dan te zien?

Dan krijtlijnen dit via m’n Phone en op de pc een hele wirwar van letters cijfers van certificaat 

 

Reputatie 7

Kan je dan ook het certificaat nog even tonen en dan met name de geldigheidsperiode.

Ik dacht even modem omwisselen en ik kan alles weer ook de instellingen van m’n modem inzien maar dat is niet zo

 

 

Reputatie 7

Die is dus gewoon nog geldig.

Dan snap ik niet waarom dit certificaat afgekeurd wordt.

Hoe zit het met de certicate chain (bovenliggende certificaten)?

Waar moet ik dat vinden dan

Zou ik nog een grote fabrieksreset doen zou het dan wel goed komen. Heb vanmorgen de modem uitgezet en 15 seconden gewacht en toen aan gezet

Reageer