KPN Box 12 – Instellingen webinterface

  • 19 June 2020
  • 391 reacties
  • 177193 keer bekeken
KPN Box 12 –  Instellingen webinterface

Toon eerste bericht

391 reacties

Reputatie 7

Onafhankelijk van het aantal IP adressen, vind ik het onzin dat KPN deze vast heeft gezet. 

Natuurlijk is dat ook onzin, dat ben ik volledig met je eens.

De reden waarom ik het vraag is om de kijken hoeveel tijd het zou kosten om die reserveringen is de V12 op te nemen, wetende dat de V12 meer dan 32 reserveringen toestaat.

 

Onafhankelijk van het aantal IP adressen, vind ik het onzin dat KPN deze vast heeft gezet. 

Natuurlijk is dat ook onzin, dat ben ik volledig met je eens.

De reden waarom ik het vraag is om de kijken hoeveel tijd het zou kosten om die reserveringen is de V12 op te nemen, wetende dat de V12 meer dan 32 reserveringen toestaat.

 

Inmiddels een Fritz!box 7590 gekocht via Amazon (149 euro) en gisteren geïnstalleerd. Alles werkt weer zoals het moet (TV, vaste telefoon en Internet). Probleem opgelost en dat zolang deze router up-to-date blijft. 

Reputatie 7

Welke FRITZ!Box heb je gekocht?

Welke FRITZ!Box heb je gekocht?

Heb ik toch aangegeven de Fritzbox 7590...

wat relatief mooi en nieuw zou zijn, is bekend maken wanneer bestaande betalende klaten deze modem krijgen/kunnen aanvragen.

komt ook ten goede van het netwerk. qua manageability.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Lies53 het beleid van KPN is duidelijk en ook al regelmatig kenbaar gemaakt. Hier een eerdere uitspraak van een KPN moderator:

Het pro-actief ruilen van een modem gebeurt zelden (zou ook heel duur zijn en totaal niet in lijn met een circulaire ambitie). Dus echt alleen bij een defect, of bijvoorbeeld als ze technologische vooruitgang in de weg staan omdat ze dan niet meer werken of iets dergelijks.

Hoi @Lies53 het beleid van KPN is duidelijk en ook al regelmatig kenbaar gemaakt. Hier een eerdere uitspraak van een KPN moderator:

Het pro-actief ruilen van een modem gebeurt zelden (zou ook heel duur zijn en totaal niet in lijn met een circulaire ambitie). Dus echt alleen bij een defect, of bijvoorbeeld als ze technologische vooruitgang in de weg staan omdat ze dan niet meer werken of iets dergelijks.

dit was al duidelijk.
want het beleid is niets nieuws.

Daarom wachten wij met smart op de login gegevens die vrij moeten komen.
https://tweakers.net/nieuws/169482/acm-vrije-modemkeuze-treedt-waarschijnlijk-in-2021-in-werking.html

 

Reputatie 7
Badge +21

Dat is al zo’n 5 maanden mogelijk @Lies53 , zie dit topic voor meer informatie:

Vrije modemkeuze bij KPN

Daar vind je ook de link naar een speciale pagina op de KPN website:

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/eigen-modem-instellen-en-gebruiken.htm

Nu ik een eigen router heb aangesloten heb ik een vraag wat ik met de router van KPN moet doen. Krijg ik een extra korting als ik deze retourneer, of moet ik hem behouden?

In de circulaire gedachte zou ik deze terugsturen en zou KPN hiervoor een kleine kompensatie moeten geven. Ik verhoog hiermee de MKI van KPN weer een stukje :).

 

Reputatie 7
Badge +24

Retour sturen is helemaal geen goed idee. Want als je nog eens storing hebt, geen internet ofzo, of je tv ontvangers doen het niet, en je belt, dan is het eerste wat ze zeggen: Experiabox aansluiten.

Reputatie 7

Onderdaad, wat @Nick83 zegt, bewaar de Experia Box als backup voor het geval dat er eens een TV ontvanger stuk gaat en klantenservice wat metingen wil doen. Ook ik heb om die reden een V12 als backup in de meterkast hangen.

 

Wat voor een router (merk en type) heb je eigenlijk in gebruik?

Ik heb nu de Frits!box 7590 en deze wordt ook door KPN ondersteund. Althans dit heb ik begrepen..

Reputatie 7

Ik heb nu de Frits!box 7590 en deze wordt ook door KPN ondersteund. Althans dit heb ik begrepen..

Het klopt dat KPN die ondersteunt maar alleen via de tech desk en dus niet vie de "standaard" klantenservixe. Huur je die van KPN dan zit de tech desk daar ook automatisch bij, anders kost je dat €5,- per maand.

Ik ga niet betalen voor een router die ik zelf heb aangeschaft en geinstalleerd. De installatie ging vanzelf. Even was ik bang voor het configureren van de telefoon, maar ook dat verliep vlot. Dus ik ben niet bang. Maar als KPN geen reductie geeft als ik de box12 inlever dan houd ik hem gewoon. Niet erg milieu vriendelijke oplossing, maar het zij zo...

Reputatie 1

Ik heb een eigenaardig probleem. Zodra ik mijn 5ghz op een leeg kanaal zet (via wifi analyzer op de android goed uitgezocht) gaat alles prima. Hij heeft een prima connectie van rond de 1200 mbps. Echter ondersteund mijn AX200 PCI kaart in mijn X99 SLI moederboard wifi 6 en dus 2.4GBPS, echter haal je dit alleen op 160mhz. Dus maar even forceren op 160mhz.

Nu begint de ellende, ik haal 2,4GBPS volgens windows 10 alleen na paar seconden klapt hij terug naar 6mbps en ga zo maar door. Met google kom je uit op: https://community.intel.com/t5/Wireless/Intel-Wifi-6-AX200-keeps-losing-Internet-Access-shows-connected/td-p/683592

Echter hebben bij mij de verschillende driver versies niet geholpen. Enige wat helpt is de Box 12 naar AUTO te zetten qua bandbreedte, of de AX200 kaart forceren op 20mhz dan werkt het, echter niet optimaal want ik wil juist die wifi 6 bandbreedte kunnen gebruiken in mijn LAN ;)

 

Zijn er meer mensen die hier problemen mee ervaren?

*Admin: bericht verplaatst naar verzameltopic

Reputatie 1

Nieuwe gebruiker hier van de Box 12, kan het zijn dat er een fout zit in de firmware? Het opslaan van de 5ghz kanalen:

132

136

140

Lukt niet, zodra ik dat doe gaat hij weer terug naar het oude kanaal waar hij opstond. Alle andere kanalen werken wel.

Reputatie 7
Badge +20

Goedemiddag @nivong, ik heb hier vanuit KPN niet echt een antwoord op. 
@RBxx  weet jij hier meer van?

Reputatie 7
Badge +21

Helaas @Thomas heb ik hier geen kennis en/of ervaring mee. Heeft @nivong alleen met de Box 12 dit probleem en/of lukt het met niet-KPN apparatuur wel? Lastig te zeggen aan welke kant het fout gaat.

Kan je geen beroep doen op het modem-team?

Reputatie 1

Na rondvraag op tweakers kwam dit antwoord naar boven:

Wat is er aan de hand: als je met 80MHz kanalen bezig bent, gebruik je in totaal 4 kanalen (van 20MHz), dus je dekt niet alleen 128 af maar ook 132, 136, 140. Als je 132 of hoger zou kiezen met 80MHz zou je boven de 140 uitkomen, wat niet mag. Dus het gebeurt niet. Maar een melding waarom zou wel zo netjes zijn...

Met 160MHz zou je om dezelfde reden niet hoger kunnen kiezen dan 112 (want ook de 7 erboven dus 116, 120, 124, 128, 132, 136 en 140).

Met 40MHz kun je tem 136 instellen, met 20MHz kun je alles tem 140 pakken.

 

(bron: https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/63702508#63702508)

Badge

Zit er op deze box ook een Remote Management optie, is de router vanaf het internet te benaderen voor bijv. beheer?

Reputatie 7
Badge +24

Zit er op deze box ook een Remote Management optie, is de router vanaf het internet te benaderen voor bijv. beheer?

Nee. Gelukkig niet zeg. Waarom zou je dat überhaupt willen voor een consumenten router? 

Badge

Omdat ik de router vanaf een andere locatie wil benaderen, is dat zo raar?

Reputatie 7

Omdat ik de router vanaf een andere locatie wil benaderen, is dat zo raar?

An sich niet maar er is vrij weinig te configureren op zo'n V12.

Wat je uiteraard wel kunt doen is een VPN server achter de V12 plaatsen en dan via die VPN jouw V12 beheren. 

Reputatie 7
Badge +24

Omdat ik de router vanaf een andere locatie wil benaderen, is dat zo raar?

Ja dat is raar. Wat zou je überhaupt doen willen dan?

Zoiets mogenlijk maken zou alleen maar enorme veiligheidsrisico's opleveren. 

Reputatie 1

Wellicht dat hier wel wordt meegelezen door KPN maar de V12 met wifi 6 werkt niet icm de chromecast V3. Hier voor meer info: https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/chromecast-en-kpn-experia-box-v12-506222?postid=1105883

Reageer