Vraag

KPN box 12 Parental Controle werkt niet

  • 20 March 2022
  • 8 reacties
  • 155 keer bekeken

Ik heb sinds 2 weken internet van KPN. Voorheen xs4all. Het lukt mij maar niet om de parental controls te laten werken.

De PC van mijn zoon zou geen internet hebben tussen 01:00 en 08:00, maar vannacht heeft hij weer tot 06:00 zitten gamen. Dit zou niet mogelijk moeten zijn volgens de ingestelde tijden.

Waarom worden deze tijden niet gerespecteerd? Hoe werkt deze blokkade? Is deze te omzeilen?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Ja. Die is te omzeilen. Bij Parental Control word het MAC adres geblokkeerd. Maar iemand die handig is kan dat MAC adres veranderen. Veel systemen doen dat tegenwoordig zelfs automatisch vanwege privacy.

Maar met een ander mac adres zou deze als “nieuw” device gezien moeten worden toch? En dat is niet het geval.

Reputatie 7
Badge +24

Maar met een ander mac adres zou deze als “nieuw” device gezien moeten worden toch? En dat is niet het geval.

Als het wisselen van MAC adres steeds snel achter elkaar gaat, dan niet. Anders zouden er zo 40 of 50 verschillende "nieuwe" apparaten in de router staan. Dat zou nutteloos zijn en alleen maar heel veel verwarring opleveren. Dus daarom word dat zo niet weergegeven. 

Reputatie 7
Badge +24

Is de pc bekabeld aangesloten? 

Nee, via WiFi. Zo’n “superwifi” van KPN welk ik gratis kreeg bij overstap.

Reputatie 3
Badge +1

Hoe deed je dit bij XS4ALL? Want daar werkt het ook op basis van MAC. Omzeilde je zoon het toen ook al? 

Maar weet je zeker dat parental control werkt? Misschien even zelf proberen door je telefoon geen wifi toegang te geven via parental control. En dan even op alle verdiepingen testen of je daadwerkelijk geen internet toegang hebt.

 

---edit---

En nog een dingetje: je kan ook gamen zonder wifi. Geen idee wat je zoon speelt, maar niet overal heb je wifi/internet voor nodig.

Bij xs4all deed ik het op de Fritz!Box, eigenlijk op eenzelfde manier, met tijdsblokken enzo.

Ik twijfel ook of het bewust wordt omzeild, of dat het gewoon niet werkt. Hij gaf zelf ook aan verbaasd te zijn dat internet het bleef doen vannacht, in tegenstelling tot eerdere dagen.

Ik heb het mac adres voor nu even genoteerd, om te kijken of deze veranderd.

Ik snap dat hij kan gamen zonder wifi/internet, maar in dit geval zag ik tot 6 uur vanmorgen internet traffic vanaf zijn PC komen. En dat zou volgens de ingestelde tijdslimieten op de KPN box niet moeten kunnen.

Reputatie 7
Badge +15

@Lunaseth Welkom op het forum. 

Wat vreemd dat er ondanks het instellen van de parental control nog steeds verbinding met internet is geweest. 

Is het ondertussen duidelijk geworden of het MAC adres inderdaad is veranderd? Zo niet, zou je dit dan hier kunnen laten weten? :)