Vraag

KPN Box 14 herstart meerdere keren per dag

  • 4 March 2024
  • 18 reacties
  • 163 keer bekeken

Hallo,

 

Sinds kort heb ik het kpn modem direct op mijn thuisnetwerk aangesloten (voorheen zat er een router tussen) maar sindsdien is de thuisnetwerk pagina niet meer benaderbaar (blijft laden) vervelender is echter dat het modem regelmatig (meerdere malen per dag) herstart. Hoe kan ik uitzoeken wat de oorzaak hiervan is?

 


18 reacties

Ik heb dit issue ook, en volgens mij ook velen met ons. Oorzaak is niet echt bekend, maar ik zag in een ander topic dat sommige mensen met firmware V14.C.23.16.00 geholpen waren. Ik helaas niet.

Hoi @LinuZZ . Weet jij ook welke firmware er op jouw box14 zit?

De firmware is V14.C.23.16.00 @Erwin van KPN 

Als je router letterlijk blijft herstarten terwijl ‘ie rechtstreeks op het is/ra of glasvezelaansluitpunt is aangesloten, kun je het beste bellen met 0800 0402.   Zij kunnen dan de lijn doormeten. 

Als er een probleem is met de aanvoer van het signaal, kunnen ze dat meestal ook wel zien en kunnen ze eventueel een monteur jouw kant opsturen. 

@Erwin van KPN ik denk dat er iets in het modem aan de LAN kant ervoor zorgt dat hij reboot. ik kan hem niet echt testen alleen aan de glasvezel, want dan heb ik geen internet en het is ook niet zo vaak dat ik dat ‘even’ kan doen (kan zomaar 24 uur duren). de glaslijn is laatst doorgemeten, en die was goed maar ook dan verwacht ik geen reboot? zit er logging in zodat ik kan zien waarom hij reboot?

@LinuZZ : Kun je je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven? Dan probeer ik 'm even door te meten. 

done @Erwin van KPN 

Edit:

 

Ik kijk niet goed, je lijn is iedere dag één keer verbroken. Komt dat omdat je zelf het modem herstart (omdat ie bijvoorbeeld unresponsive is? ) of gebeurt dit zonder jouw toedoen?

het modem herstart zonder mijn toedoen. een keer (5 dagen geleden) heb ik het modem zelfs moeten reanimeren (was gecrasht, maar niet herstart) power eraf en erop heeft het toen gefixt, hij draait inmiddels 5 dagen wat voor mijn gevoel een record is (ik zal het nu wel weer op mezelf afroepen)

@LinuZZ  het lijkt plotseling stabiel: ( 6-3 was een dag dat er plots veel onderbrekingen waren. De dag erop nog ééntje. En daarna is je lijn stabiel)

 

laten we het even in de gaten houden. Zodra je weer iets merkt, laat het hier even weten.

@Erwin van KPN vandaag is het modem weer onverwacht herstart, hele netwerk weer van de leg. Kun je zien wat de oorzaak is van de reboot?

Reputatie 7
Badge +9

@Erwin van KPN vandaag is het modem weer onverwacht herstart, hele netwerk weer van de leg. Kun je zien wat de oorzaak is van de reboot?

Is het nog steeds elke dag ? En wat zijn je speedtest waardes ?
Heb je toevallig een ​​​​​​Genexis ONT kastje ?

ik zie idd ook een stop op 28-3.     Maar helaas geen enkele indicatie waarom.  

Blijft vreemd maar ik ben bang dat het niet voldoende is om nu een monteur aan te sturen. Die gaat zo waarschijnlijk niks vinden.  Dit kan 'gewoon’ een klein incidentje zijn.

 

@Erwin van KPN vandaag is het modem weer onverwacht herstart, hele netwerk weer van de leg. Kun je zien wat de oorzaak is van de reboot?

Is het nog steeds elke dag ? En wat zijn je speedtest waardes ?
Heb je toevallig een ​​​​​​Genexis ONT kastje ?

het is niet meer meerdere malen per dag, maar vannacht was het weer een keer. het is vooral irritant dat een deel van mijn devices niet automatisch terugkomen na een reboot van het modem, en ik stekkers moet trekken, plus het modem zou niet zomaar moeten herstarten. speedtest waardes zijn wisselend, soms 2 gigabit (ik heb nog geen devices die sneller willen), soms 200mbit. kan ook aan de wifi liggen en 200mbit is natuurlijk zat.

ONT is een Nokia. 

Reputatie 7
Badge +9

Je hebt gelukkig het beste ONT voor dit modem.

Hoe oud is het glasvezel netwerk ? Het kan zijn dat er nog steeds werkzaamheden worden uitgevoerd en daarom kort het signaal verbroken wordt. Ik geloof dat KPN modems een soort restart systeem hebben bij problemen. Dat houd in als het modem “iets” niet kan verkrijgen of een fout ziet hij een reboot gaat uitvoeren om dit op te lossen.

Je hebt gelukkig het beste ONT voor dit modem.

Hoe oud is het glasvezel netwerk ? Het kan zijn dat er nog steeds werkzaamheden worden uitgevoerd en daarom kort het signaal verbroken wordt. Ik geloof dat KPN modems een soort restart systeem hebben bij problemen. Dat houd in als het modem “iets” niet kan verkrijgen of een fout ziet hij een reboot gaat uitvoeren om dit op te lossen.

een half jaartje ofzo. 

Reputatie 7
Badge +9

In mijn woonplaats nu een jaar, ze zijn nog degelijks bezig met het aansluiten van straten.

Is die verbinding nu stabiel. @LinuZZ ?

Reageer