Beantwoord

KPN Experiabox V10 omwisselen vanwege Superwifi die de wifi over neemt

  • 30 April 2024
  • 11 reacties
  • 133 keer bekeken

Ik vind het vervelend dat ik een super wifipunt  kwijt ben omdat ik een experia V10 heb en het eerste punt dus bij de box moet blijven. Kan ik daarom een ander modem  krijgen

icon

Beste antwoord door N.N. 30 April 2024, 18:32

Bekijk origineel

11 reacties

Nee, dat kan niet @snoekbaars12 , gewoon een wifipunt erbij kopen.

Alleen defecte modems worden vervangen en dan krijg je weer een V10 als vervanger.

 

Dat ga ik niet zo snel doen ik heb nu van begane grond naar 1hoog al niet eens een goede verbinding naar mijn tweede Wifi punt

Badge +19

Maar je hebt het eerste wifipunt toch niet in de meterkast staan?

Reputatie 7
Badge +24

Probeer WiFi punten zoveel mogelijk bekabeld aan te sluiten. Dat is het allerbeste.

Reputatie 5
Badge +6

Nee, dat kan niet @snoekbaars12 , gewoon een wifipunt erbij kopen.

Alleen defecte modems worden vervangen en dan krijg je weer een V10 als vervanger.

 

@snoekbaars12 een extra superwifi huren voor 2.50 p/m is sinds enige tijd ook mogelijk. Is relatief gezien voordelig. 12 mnd x 2,50 = 30,- voor een jr..

Glasvezel en modem zitten in de meterkast dus ook het eerste Wifi punt  Ik wil geen kabels door mijn huis en moet ook voor de punten een stopcontact in de buurt hebben en dat is in de meterkast dus vandaar. Het tweede wifi punt staat op de eerste verdieping en is niet optimaal en dan heb ik op de derde verdieping niets dus ik wilde graag een punt naar zolder.

Badge +19

De meterkast is de slechtste plek voor een wifipunt. Je begint er al mee dat de wifi door een deur heen moet. Vermindering van het signaal dus ook snelheid. Die moet altijd net buiten de meterkast hangen wil je optimaal gebruik maken van de mogelijkheden. Dus ook een box 12 in de meterkast zal geen of nauwelijks effect hebben. Wil je het goed doen dan is de opstelling als volgt: één wifipunt buiten de meterkast, één wifipunt op de eerste overloop en één wifipunt op de tweede overloop. 

Op de 1e etage heb je een wifipunt waarschijnlijk draadloos staan, je zou op die etage eens een beejte kunnen experimenten met de plek van het wifipunt totdat je een stabiele draadloze verbinding hebt met een groen lampje i.p.v. oranje @snoekbaars12 koop er dan 1 wifipunt bij en die kun je dan misschien wèl bekabeld op zolder zetten, door deze bekabeld aan te sluiten op het wifipunt op de 1e etage.

 

Reputatie 7
Badge +24

Glasvezel en modem zitten in de meterkast dus ook het eerste Wifi punt  Ik wil geen kabels door mijn huis en moet ook voor de punten een stopcontact in de buurt hebben en dat is in de meterkast dus vandaar. Het tweede wifi punt staat op de eerste verdieping en is niet optimaal en dan heb ik op de derde verdieping niets dus ik wilde graag een punt naar zolder.

Zonder kabel zult u dan op zolder zo waarschijnlijk nooit een fatsoenlijke verbinding krijgen. Een ander modem veranderd daar niets aan.

Want u zou dan wel dat WiFi punt uit de meterkast op zolder kunnen plaatsen, maar die moet dan verbinden met het WiFi punt op de eerste verdieping. Daarvan schrijft u al dat die niet optimaal werkt. Wat moet er dan op zolder van terecht komen?

Misschien dan toch maar via het lichtnet

Misschien dan toch maar via het lichtnet

Je maximum snelheid zal dan ongeveer tussen de 80 en 100Mbit/s zijn, ook al hen je een Gigabit-abo.

Bij voorkeur aansluiten op een geaard stopcontact, dan doet het aardepunt ook mee en niet combineren met tv-gebruik.

Je gebruikt de DVS1200 óf voor internet, óf voor tv kijken, niet gecombineerd @Joep1965 

Zie onderstaande link voor nadere info:

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/437811/draadloze-verbindingsset-1200-2-adapters/

en 

 

Reageer