Beantwoord

KPN wil geen V10 modem omruilen tegen een Box 12 om mesh gebaseerd op wifi 6 met Super wifi 2 bij de klant mogelijk te maken

  • 16 April 2024
  • 3 reacties
  • 76 keer bekeken

Bij het verbeteren van de wifi in je huis adviseert KPN de  wifimanager te gebruiken. Dat heb ik gedaan en om het wifisignaal op de 1e en 2e verdieping te verbeteren adviseert deze om 3 Superwifi-punten te bestellen voor in totaal € 184,-

Bij de Superwifi 2 staat vermeld dat in tegenstelling tot de Superwifi 1, wifi 6 wordt ondersteund. Bovendien is het mogelijk om met de Superwifi punten een mesh systeem op te zetten. Echter beide functionaliteiten werken wel met box V10a en box 12 maar niet met de V10.

Bij de V10a en box 12 worden deze in het mestnetwerk opgenomen en kunnen dus bijv de begane groep aansturen. De Superwifi punten 1 en 2 dan resp de eerste en tweede verdieping.

Bij de V10 kan dit niet. Superwifi 1 neemt de V10 over en stuurt dan de begane grond aan en Superwif1 2 en 3 rest. de eerste en tweede verdieping.

Mijn vraag aan klantenservice van de KPN was of het mogelijk is de V10 om te ruilen voor de box 12 omdat ik dan met 2 Superwifi punten de gewenste functionaliteit heb en dat tegen de laagste kosten.

De medewerker van de KPN was het met me eens en heeft een aantekening gemaakt dat ik het modem kan omruilen in de KPN winkel. In de betreffende winkel zou hij op voorraad zijn.

Echter aangekomen bij de winkel was hij niet op voorraad en de medewerker zij dat hij met een uur wel binnen zou zijn. Na een uur bleek dat niet zo te zijn en kreeg ik het advies weer met de klantenservice in contact te treden met de vraag of zij niet een box 12 naar mijn huisadres wilden sturen.

Weer gebeld met de klantenservice en kreeg ik te horen dat dat niet kon. Het was , volgens de medewerker, niet de bedoeling dat goedwerkende apparatuur omgewisseld wordt voor een nieuwer type. Ook niet als daardoor de functionaliteit toeneemt, verbeterd of veranderd. Maar als je V10 defect zou zijn krijg je wederom een V10 toegestuurd.

Als bestaande klant moet je dus extra kosten (€ 61,50) maken door een extra Superwifi punt te kopen. Terwijl de KPN dat kan voorkomen door de box om te wisselen.

Als alternatief kun je overstappen op de Fritzbox met 2 repeaters maar dan ben je nog duurder uit.

Ik ben benieuwd naar het standpunt van de KPN waarom als je gebruik wilt maken van de aangeprezen van nieuwe functionaliteiten je het modem niet mag wisselen.

icon

Beste antwoord door Joep1965 16 April 2024, 17:01

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Ik ben benieuwd naar het standpunt van de KPN waarom als je gebruik wilt maken van de aangeprezen van nieuwe functionaliteiten je het modem niet mag wisselen.

Dat standpunt weet u toch? KPN ruilt geen goedwerkende apparatuur om.

Heeft u glasvezel of een aansluiting over de telefoonlijn? Bij een aansluiting over de telefoonlijn word soms pairbonding toegepast. Dat ondersteund de KPN Box 12 niet.

Glasvezelaansluiting

Badge +19

Wifi is iets wat u in principe zelf moet verzorgen en voor eigen kosten is. U belt neem ik aan ook niet het electriciteitsbedrijf als u een extra lichtpunt wil hebben of het waterbedrijf voor een eventuele buitenkraan. Kpn gaat dan nog zover dat ze tegen een zeer redelijke prijs wifipunten kunnen leveren.

Reageer