Beantwoord

Modem admin niet toegankelijk

  • 19 April 2024
  • 9 reacties
  • 116 keer bekeken

Heb sinds kort een nieuwe Experiabox gekregen. Alles ingeregeld via de webinterface zonder problemen. Tot ik plots geen toegang meer had, kom er niet meer in:

Geprobeerd:

  1. Stekker uit modem en erin
  2. Via pc naar http://mijnmodem.kpn,  http://192.168.2.254/, http://192.168.2.254/#/, http://192.168.2.254/2.0/gui/#/login
    1. Idem via andere browser, https en ander apparaat
  3. commandline: ipconfig /dnsflush
  4. controle host file (staat geen mijnmodem.kpn in)

Ik kan het modem wel pingen en het netwerk functioneert naar behoren. Iemand een suggestie? Weet iemand bijvoorbeeld waar dat omzetten van mijnmodem.kpn naar het ip adres gebeurd?

icon

Beste antwoord door p33r 26 April 2024, 08:32

Bekijk origineel

9 reacties

Gebruik eens Firefox.

Dan lukt het wel.

Helaas. Geprobeerd in Firefox, Chromen en Edge.

Reputatie 7
Badge +24

U heeft nu waarschijnlijk geen Experiabox. U heeft nu de KPN Box v12. Klopt dat?

Nee, ik heb een Experiabox 10A ontvangen. Dus dat is 'm niet 😊

Reputatie 7
Badge +24

Nee, ik heb een Experiabox 10A ontvangen. Dus dat is 'm niet 😊

Daar staat gewoon een Admin Password achterop wat moet werken. Het ding resetten en opnieuw proberen. 

Reputatie 7
Badge +24

Hi @p33r, welkom hier. 

Ik denk ook graag mee. Heb je het advies van Nick gevolgd en de modem gereset door het kleine knopje ingedrukt te houden? 

Hoi Nick en Alex, denk dat dit de laatste optie is. Jammer van alle instellingen, maar hopelijk werkt dat dan wel. Ik laat het weten :)

Update: zojuist modem gereset, dan krijg ik weer toegang.

Vermoedelijke oorzaak: ‘customer dns’. Had na de harde reset mijn DNS instelling ingevuld, daarna direct geen toegang meer. Oplossingen:

  1. Aan je hosts bestand een regel toevoegen, in mijn geval:
    1. 192.168.2.254    mijnmodem.kpn
  2. Bij ‘customer dns’ als tweede dns server het modem ip adres opgeven
Reputatie 7
Badge +24

Dankjewel voor je terugkoppeling hier. 

Reageer