Vraag

Modem was offline tijdens update, hoe kan ik de upgrade alsnog krijgen?

  • 10 May 2024
  • 9 reacties
  • 162 keer bekeken

Ik was afgelopen week op vakantie en heb toen mijn modem uitgezet. Op maandag ontving ik een sms dat mijn modem en wifipunt over 12 uur een upgrade zouden krijgen en dat ik vooral de modem aan moest laten.

Dat was dus balen want ik had hem 2 dagen ervoor uitgezet en ik was ergens ver weg. Buren die normaal mijn huis beheren en bewaken waren ook afwezig.

Mijn modem heeft dus een upgrade gemist. Alles lijkt nog goed te werken maar ik vraag me af of ik nog iets moet doen of dat de update automatisch meekomt nu hij weer aanstaat?


9 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @herryjerry ,

Er is geen mogelijkheid jouw modem zelf handmatig te updaten. De firmware is ook nergens te downloaden. Updaten gaat automatisch. Meestal 's nachts. Met een reset kun je soms een update bespoedigen. Maar verder is er niets mogelijk. 

Reputatie 7
Badge +9

 @Noordzee Nee, een reset kan niet helpen. De update wordt van KPN naar @herryjerry modem geuploaded. Indien hij offline was, doet KPN niet nogmaals. Een moderator of een klantenservice medewerker moet handmatig opniew doen. @herryjerry zet jouw klantnummer en gegevens (woonadres, laatste 3 cijfers van IBAN) alvast in jouw forum profiel dan kan een moderator dat meteen doen voor jou als hij jouw bericht hier leest. 

Reputatie 7
Badge +13

@herryjerry Heb je de update inmiddels mogen ontvangen? Vul anders gerust nog even je profiel in! 

Ik krijg een week geleden ook een sms met de melding dat mijn modem die nacht een update zou krijgen maar tot op heden nog geen update gehad. Modem heeft al die tijd aangestaan. Ging er van uit dat ik uiteindelijk gewoon de update zou krijgen? Ik heb de modem al een paar keer aan/uit gezet maar geen update.

Dit moet dus handmatig gedaan worden door klantenservice?
Zo ja, kunnen jullie dan ook mijn modem een update geven.

@herryjerry Heb je de update inmiddels mogen ontvangen? Vul anders gerust nog even je profiel in! 

Ik heb net (voor de eerste keer) geprobeerd in te loggen op mijn modem, maar mijn admin / wachtwoord combinatie lijkt niet te kloppen. Via de app lukt het ook niet. Ik kan dus niet zien of de update is aangekomen.

Ik heb inmiddels wel mijn profiel bijgewerkt met klantnummer en IBAN (persoonlijke opmerkingen).

Bijvoorbaat dank!

Ik krijg een week geleden ook een sms met de melding dat mijn modem die nacht een update zou krijgen maar tot op heden nog geen update gehad. Modem heeft al die tijd aangestaan. Ging er van uit dat ik uiteindelijk gewoon de update zou krijgen? Ik heb de modem al een paar keer aan/uit gezet maar geen update.

Dit moet dus handmatig gedaan worden door klantenservice?
Zo ja, kunnen jullie dan ook mijn modem een update geven.

Toeval zo net na mijn melding of door klantenservice opgepakt maar ik heb de update binnen. 👍

@herryjerry Heb je de update inmiddels mogen ontvangen? Vul anders gerust nog even je profiel in! 

Ik heb net (voor de eerste keer) geprobeerd in te loggen op mijn modem, maar mijn admin / wachtwoord combinatie lijkt niet te kloppen. Via de app lukt het ook niet. Ik kan dus niet zien of de update is aangekomen.

Ik heb inmiddels wel mijn profiel bijgewerkt met klantnummer en IBAN (persoonlijke opmerkingen).

Bijvoorbaat dank!

Net mijn modem reset en de software versie is (nog steeds de oude versie zo ik begrijp): SGEJ1000060E. Profiel info zijn inmiddels up to date moeten zijn.

Reputatie 7
Badge +13

@herryjerry Dank! Ik geef het door.

@herryjerry Dank! Ik geef het door.

Hi Remco, nu heb ik afgelopen woensdag weer een sms je gekregen en dit keer was ik gewoon thuis en mijn modem aan. Maar net geverifieerd de software versie is nog steeds: SGEJ1000060E.

Reageer