Beantwoord

Na de update V14.C.23.16.00 werkt topology & verbonden apparaten niet meer, harde reset helpt niet.

  • 20 January 2024
  • 26 reacties
  • 422 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +9

Na de update V14.C.23.16.00 werkt topology & verbonden apparaten niet meer.
Ik meld deze bug via het forum omdat de knop feedback verwijderd is in de software versie V14.C.23.16.00.
Eerder leek dit opgelost na een harde reset, helaas werkt dat maar voor een paar uur (vandaar een nieuwe melding middels een tweede topic).

Het vervelende aan deze bug is, dat je nu niet je apparaten kan hernoemen aan de hand van het MAC adres.
Omdat hernoemen niet kan, kan je weer niet eenvoudig je apparaten toewijzen in je IP-adres reserveren menu omdat deze onder apparaat naam vermeld worden.

 

 

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 29 January 2024, 20:33

Bekijk origineel

26 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Balen dat de reset het maar tijdelijk verholpen heeft @SaltyBart 😑 Ik heb er nu geen oplossing voor maar heb dit wel bij de juiste mensen gemeld!

Reputatie 7
Badge +9

Balen dat de reset het maar tijdelijk verholpen heeft @SaltyBart 😑 Ik heb er nu geen oplossing voor maar heb dit wel bij de juiste mensen gemeld!

Bedankt voor het oppakken, voor nu overleef ik het wel. Ik hoop dat het in de volgende update opgelost is :)

 

Hij geeft sinds de update ook de snelheid verkeerd aan bij de porten (dit was ik nog vergeten te melden).

 

De 1 gigabit Port is nu de 10 gigabit Port volgens het overzicht. Kortom, heel die pagina is een beetje van slag (als het even werkt na de modem reset).

 

Thanks!

Reputatie 7
Badge +20

Hij geeft sinds de update ook de snelheid verkeerd aan bij de porten (dit was ik nog vergeten te melden).

De 1 gigabit Port is nu de 10 gigabit Port volgens het overzicht. Kortom, heel die pagina is een beetje van slag (als het even werkt na de modem reset).

Dank dat je het alsnog even meldt, geven we ook door!

De poort snelheid van het aangesloten apparaat wordt weergegeven @SaltyBart en de poort snelheid van de modem

Reputatie 7
Badge +9

De poort snelheid van het aangesloten apparaat wordt weergegeven @SaltyBart en de poort snelheid van de modem

Klopt, en zoals beschreven werkt dat helaas niet. Het modem geeft de verkeerde waarde aan.

De poort snelheid van het aangesloten apparaat wordt weergegeven @SaltyBart en de poort snelheid van de modem

Klopt, en zoals beschreven werkt dat helaas niet. Het modem geeft de verkeerde waarde aan.

Het modem geeft de goede waarde aan. Als je een DIW7022 bekabeld aansluit zul je zien dat de poortsnelheid van 100Mbit/s wordt weergegeven en dat is de poortsnelheid (afgeknepen) van de tv-decoder van KPN terwijl de LAN-poort-snelheid van de modem/router op zich 1Gbit/s is @SaltyBart 

Reputatie 7
Badge +9

De poort snelheid van het aangesloten apparaat wordt weergegeven @SaltyBart en de poort snelheid van de modem

Klopt, en zoals beschreven werkt dat helaas niet. Het modem geeft de verkeerde waarde aan.

Het modem geeft de goede waarde aan. Als je een DIW7022 bekabeld aansluit zul je zien dat de poortsnelheid van 100Mbit/s wordt weergegeven en dat is de poortsnelheid (afgeknepen) van de tv-decoder van KPN terwijl de LAN-poort-snelheid van de modem/router op zich 1Gbit/s is @SaltyBart 

Zover ik me kan herinneren heb jij de v14 retour gestuurd, daarna hebben we een update gehad en zijn er diversen dingen veranderd in het modem.

Ik zal het probleem met meer feiten onderbouwen, misschien dat ik je daarmee beter kan overtuigen dat het echt het modem is.

 

Mijn aansluiting beschikt over XGS-PON verbinding, de Box v14 support extern / intern 10 gigabit. Op Port 1 heb ik 10 gigabit, en 2.5 gigabit op port 2, en als laatst beschikt het modem over 2x een 1 gigabit port.

Mijn pc beschikt over een 10 gigabit Port, dus de interne verbinding moet altijd in combinatie met een cat7 kabel die ik heb 10 gigabit zijn.

Al mijn andere apparaten zijn maximaal 1 gigabit met uitzondering van mijn 2 gigabit server (met twee netwerkkaarten van 1 gigabit per stuk).

 

In dit geval, heeft de box v14 de porten software matig door elkaar gewisseld.

 

Mijn server zou ineens 10 gigabit zijn op 1 Port, en mijn pc 1 gigabit, dat klopt natuurlijk niet.

Als ik mijn switch op de 10 gigabit Port aansluit, zijn alle apparaten geklokt met een snelheid van 10 gigabit volgens het modem, inclusief mijn Philips hue bridge. 

Ik denk dat we hier uit kunnen concluderen dat het modem software bugged is.

 

 

Mijn pc beschikt over een 10 gigabit Port, dus de interne verbinding moet altijd in combinatie met een cat7 kabel die ik heb 10 gigabit zijn.

CAT6(a) is in principe meer dan voldoende CAT7/8 is overkill en er is gebleken dat er modems/routers en andere apparatuur is/zijn die (nog) niet met CAT7 of CAT8 overweg kan/kunnen.

Er moet natuur;ijk niets 10GB is het maximum dat de verbinding aan kan, lager is natuurlijk ook altijd goed.

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Mijn pc beschikt over een 10 gigabit Port, dus de interne verbinding moet altijd in combinatie met een cat7 kabel die ik heb 10 gigabit zijn.

CAT6(a) is in principe meer dan voldoende CAT7/8 is overkill en er is gebleken dat er modems/routers en andere apparatuur is/zijn die (nog) niet met CAT7 of CAT8 overweg kan/kunnen.

Er moet natuur;ijk niets 10GB is het maximum dat de verbinding aan kan, lager is natuurlijk ook altijd goed.

 

 

Of het overkill is doet er niet toe, vind dat altijd non-discussies. Ik heb het besluit gemaakt om tijdens de verbouwing cat7 door te trekken, zodat mijn huis voorbereid is op de toekomst.

Dat gezegd hebbende, terug naar het topic. En dat is dus dat het modem onjuiste snelheid aangeeft en daarom heb ik een “bug report topic” aangemaakt.

 

Jij zegt niets moet en daar zit je fout, in dit geval moet het wel omdat het een 10/10 verbinding is.

Tevens is het onmogelijk dat een Philips Hue Bridge, Apple TV, Ikea bridge enzv een 10 gigabit connectie heeft. Ook was voor de update alles prima in orde, en daarmee is het een vaststaand feit dat er iets mis is met de software. Wat gelukkig opgepakt gaat worden.

Ik heb de update ook binnen.

Ik had een paar apparaten die geen IP adres toegewezen kregen en dit is met de update opgelost.
Was alleen wel erg lastig om er achter te komen wat de IP adresssen waren omdat bij mij ook de verbonden apparaten pagina leeg is.

Ook klopt de info op de poorten pagina niet. Ik heb een server op de 2.5 Gbps poort maar deze geeft een huidige bitrate van 0 Mbps aan.

Ik zie ook Gast Netwerk toggle bij poort 4 staan.
Waarom zou men de snelste poort moeten opofferen als gast netwerk.
Misschien beter om de gebuiker zelf een poort te kunnen laten kiezen.
 

 

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt dat je jouw ervaring hiermee ook even deelt @Duuke! Top dat het weer goed gaat met het toewijzen van de IP adressen. 

Wat betreft de bitrates die aan de poorten gekoppeld staan: het is bij de ontwikkelaars bekend dat dit verkeerd om staat. Poort 1 hoort de 10 Gbps te hebben, poort 2 de 2,5 Gbps en poort 3 en 4 de 1 Gbps. Er wordt gewerkt aan een oplossing voor dit issue, we hebben de hoop dat dit met de volgende update recht wordt getrokken.

Voor meer informatie over de update verwijs ik jullie door naar de product updates: 

 

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt dat je jouw ervaring hiermee ook even deelt @Duuke! Top dat het weer goed gaat met het toewijzen van de IP adressen. 

Wat betreft de bitrates die aan de poorten gekoppeld staan: het is bij de ontwikkelaars bekend dat dit verkeerd om staat. Poort 1 hoort de 10 Gbps te hebben, poort 2 de 2,5 Gbps en poort 3 en 4 de 1 Gbps. Er wordt gewerkt aan een oplossing voor dit issue, we hebben de hoop dat dit met de volgende update recht wordt getrokken.

Voor meer informatie over de update verwijs ik jullie door naar de product updates: 

 

Bedankt @Maja van KPN voor het oppakken!

Bedankt dat je jouw ervaring hiermee ook even deelt @Duuke! Top dat het weer goed gaat met het toewijzen van de IP adressen. 

Wat betreft de bitrates die aan de poorten gekoppeld staan: het is bij de ontwikkelaars bekend dat dit verkeerd om staat. Poort 1 hoort de 10 Gbps te hebben, poort 2 de 2,5 Gbps en poort 3 en 4 de 1 Gbps. Er wordt gewerkt aan een oplossing voor dit issue, we hebben de hoop dat dit met de volgende update recht wordt getrokken.

Voor meer informatie over de update verwijs ik jullie door naar de product updates: 

 

Hoi @Maja van KPN bedank voor de reactie.

Ik wil nog even melden dat al mijn apparaten weer worden vermeld op de Verbonden apparaten pagina. Ik heb hiervoor zelf niets hoeven doen. Waarschijnlijk duurt het gewoon heel erg lang voor deze getoond worden.

Reputatie 7
Badge +20

Ah ok, even een kwestie van geduld dus 😬 Bedankt dat je nog even laat weten dat ze weer zichtbaar zijn!

Reputatie 7
Badge +9

Ah ok, even een kwestie van geduld dus 😬 Bedankt dat je nog even laat weten dat ze weer zichtbaar zijn!

Extra toevoeging: Elke keer als je de pagina aanklikt gaat hij de apparaten laden, en soms werkt het en vaker niet.

Reputatie 1

Hier ook last van het feit date de topologie en aangesloten apparaten niet meer werkt

Reputatie 7
Badge +9

@Maja van KPN Voor mij komt dit topic te vervallen, ik heb vanmorgen een FRITZ!Box 5590 Fiber XGS-PON besteld. We hopen daar iets meer stabiliteit en mogelijkheden te creëren. De Box V14 gaat de kast in als back-up. Bedankt voor al je moeite!

Reputatie 7
Badge +20

Ah kijk aan, dat is helemaal geen verkeerde stap @SaltyBart! Mocht je daarbij ook/weer tegen problemen of uitdagingen aanlopen, dan heb je wellicht iets aan het volgende artikel: 

 

Tot nu toe werkt de topologie en overzicht verbonden apparaten nog steeds niet. 
Melding: Laden……

Niet meer verbonden apparaten overzicht werkt wel, maar vind overzicht apparaten die wel verbonden zijn belangrijker.

Beetje irriant.

Reputatie 3
Badge

@Maja van KPN 

Wat is de status voor de volgende update want vind dit wel slecht hier niet serieus naar wordt gekeken terwijl voor de kpn tv wel iedere 2 weken update is.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Marcomestreech, ik kan je vertellen dat hier wel degelijk serieus naar gekeken wordt en dat we erg druk bezig zijn met de volgende update. We laten het weten zodra deze uitgerold gaat worden, maar ik kan verder weinig vertellen over wanneer dit zal zijn aangezien dat nog niet bekend is. 

Reputatie 3
Badge

Hi @Maja van KPN , Ik maak even een eigen topic aan want evaar veel problemen.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Marcomestreech, ik kan je vertellen dat hier wel degelijk serieus naar gekeken wordt en dat we erg druk bezig zijn met de volgende update. We laten het weten zodra deze uitgerold gaat worden, maar ik kan verder weinig vertellen over wanneer dit zal zijn aangezien dat nog niet bekend is. 

Ik zie dat V14.C.23.16.04 inmiddels is uitgerold maar het probleem niet is opgelost, heel erg jammer na twee maanden wachten. 

Reputatie 7
Badge +20

Ik vraag even na hoe dit zit @SaltyBart 

Reputatie 7
Badge +9

Ik vraag even na hoe dit zit @SaltyBart 

Super, mijn dank is groot @Maja van KPN! 🙂

Reageer