Na reset modem werkt zowel eigen als wachtwoord achterop de modem niet

  • 12 March 2024
  • 4 reacties
  • 50 keer bekeken

Met behulp van een aardige medewerker klantenservice is het me gelukt in te loggen op de modem, ik heb met zijn hulp de instellingen van extra netwerk gewijzigd naar 2.4 ghz voor mijn video deurbel

Ik heb de naam en het ww van beide netwerken gewijzigd daarna uiteraard opnieuw inloggen maar hier ging het mis, mijn laptop kon ik verbinden en daarna werkte het ww niet meer? Oude ook niet meer, heel verwarrend.. ik heb uiteindelijk maar een harde modem reset gedaan maar de netwerknamen blijven gelijk,  oude wachtwoord werkt niet,  ww wat achterop de modem staat ook niet, alle lampjes staan op groen maar ik krijg geen verbinding meer met het modem..ook niet via  https://192.168.2.254/2.0/gui/#/login/..pagina onbereikbaar...iemand enig idee wat te doen.?


4 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Misschien een service tool via de mijnkpn omgeving opzoeken en de wifi van de kpn systemen weer voorzien van de juiste wifi informatie. Het klopt dat KPN eenmaal ingestelde wifi namen en paswoorden opslaat en deze bij een reset terugzet vanuit het netwerk. 

Dit wordt gedaan voor verhuizingen of vervangingen van apparatuur dat je dan weer eenvoudig op je oude wifi kan verbinden. 

Om dus echt terug te keren naar de wifi gegevens op de sticker bestaat wifi reset functie (in de nieuwe v12 software). In de oude reeks software heet dit wifi defaults die bij de wifi instelllingen staat. 

Misschien een service tool via de mijnkpn omgeving opzoeken en de wifi van de kpn systemen weer voorzien van de juiste wifi informatie. Het klopt dat KPN eenmaal ingestelde wifi namen en paswoorden opslaat en deze bij een reset terugzet vanuit het netwerk. 

Dit wordt gedaan voor verhuizingen of vervangingen van apparatuur dat je dan weer eenvoudig op je oude wifi kan verbinden. 

Om dus echt terug te keren naar de wifi gegevens op de sticker bestaat wifi reset functie (in de nieuwe v12 software). In de oude reeks software heet dit wifi defaults die bij de wifi instelllingen staat. 

Bedankt voor je antwoord! Ik heb de reset ook geprobeerd via service tool in de kpn app maar deze werken niet, heel jammer..

Ik begrijp er niets van, denk dat ik morgen maar moet bellen.

Gebeld en ze hebben harde reset gedaan ik heb inmiddels internet maar kom weer niet in mijn modem met ww wat achterop modem staat, ben niet de enige lees ik.. alles geprobeerd wat hier op het forum is aangedragen als mogelijke oplossing niets werkt, net klant maar al 10 keer aan de telefoon gehangen, kpn app werkt ook niet.. niet prettig. 

Reputatie 7

Hoi @BelleB23, gelukkig is het via de telefonische collega's gelukt om weer internet te krijgen. Welke versie van de software heb je op jouw Box 12? In de Kennisbank hebben we voor beiden een artikel met meer uitleg over het inloggen:

 

Reageer