Beantwoord

Netgear D7000v2 DSL modem: compatibel met KPN?

  • 15 January 2022
  • 24 reacties
  • 361 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo KPN,

Zou u kunnen aangeven of Netgear D7000v2 DSL modem/router compatibel is met mijn Internet abo  bij u ?

Modem zal niet gebruikt worden voor IPTV (heb ik Ziggo voor).

Is bedoeld om Experia v8 te vervangen, alleen LAN verkeer, WLAN loopt via apart AP.

 

THANKS,

E.

 

 

icon

Beste antwoord door NHendriks 15 January 2022, 17:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

24 reacties

https://www.downloads.netgear.com/files/GDC/D7000v2/D7000v2_UM_EN.pdf

Zie combi van VDSL en VLANID als zoektermen; volgens mij geschikt.

Reputatie 7

Wat voor een VDSL aansluiting heb je?

Als je een Bonded VDSL of VPlus aansluiting hebt, dan is deze Netgear ongeschikt.

Reputatie 1

Thanks. Geen idee: standaard KPN internet abo...

Reputatie 7

Thanks. Geen idee: standaard KPN internet abo...

Heb je een zogenaamde Y-kabel? (Twee plugjes in het ISRA punt en één in de Experia Box.)

Reputatie 1

Nee, geen Y kabel.

Kan ik ergens online checken wat de kwaliteit van mij VDSL aansluiting is ?

 

Ik overweeg een DSL modem aan te schaffen, bv Vigor 167 met 35b >

begrijp ik nu dat KPN geen 35b heeft ?

Reputatie 7

De Vigor 165 en 167 ondersteunen alle VDSL profielen die KPN gebruikt, dus die zijn altijd goed.

Je moet er dan echter nog wel een router achter plaatsen.

Reputatie 1

Thanks. Welk profiel/profielen heeft het KPN DSL signaal ?

Weinig zin om een 35+ modem aan te schaffen, als KPN dit niet biedt…

Kan ik die ergens op de KPN website vinden ??

Reputatie 7

Thanks. Welk profiel/profielen heeft het KPN DSL signaal ?

Weinig zin om een 35+ modem aan te schaffen, als KPN dit niet biedt…

Kan ik die ergens op de KPN website vinden ??

Je kunt op de DSL status pagina kijken welk profiel op jouw aansluiting actief is.

Ik raad je echter aan om wel te gaan voor een modem die 35b ondersteunt immers wat als KPN dat profiel wel kan leveren op jouw adres. Wat is volgens het hussel bestelproces de hoogst haalbare snelheid op jouw adres?

Reputatie 1

… 17A

KPN website zegt dat 200Mb DSL download mogelijk is > dat is profiel 30a

Ga ik dat ontvangen met een 35b modem? Of ander dan abo nodig?

 

Reputatie 7

KPN website zegt dat 200Mb DSL download mogelijk is > dat is profiel 30a

Ga ik dat ontvangen met een 35b modem? Of ander dan abo nodig?

Dat is geen 30a maar 35b. KPN heeft immers geen 30a profiel.

Als je een 200Mbps abonnement zou afnemen dan zal je die snelheid moeten kunnen halen (benaderen).

Reputatie 1

200Mb is 35a, 35b is 400Mb >

https://nl.wikipedia.org/wiki/VDSL2

Reputatie 7

200Mb is 35a, 35b is 400Mb >

https://nl.wikipedia.org/wiki/VDSL2

Nogmaals KPN kent geen 30a profiel, het is 8b, 17a of 35b en niet anders.

Reputatie 7
Badge +11

200Mb is 35a, 35b is 400Mb >

https://nl.wikipedia.org/wiki/VDSL2

Dat klopt, maar KPN kiest ervoor om op een 35b-profiel met supervectoring maximaal 220Mbps te leveren. Veel sneller ga je ook niet zo snel tegenkomen Vplus is door supervectoring niet zo gevoelig voor ruis maar omdat deze op een hogere frequentie opereert is de kans op ruis juist weer groter. Zoals @wjb al aangeeft: KPN gebruikt enkel de VDSL2 profielen 8b, 17a en 35b. Het 35b-profiel valt bij KPN onder de noemer ‘VPlus’.

 

Ondersteuning voor een 35b-profiel of pairbonding is geen vereiste maar de kans is altijd aanwezig dat KPN toch een van deze twee dragers gaat kiezen, bijvoorbeeld bij een abonnementswijziging of verhuizing. Ligt er volledig aan wat je wilt natuurlijk. Ik zou zelf eerder voor een Draytek 167 of Zyxel VMG4005-B50A gaan. Ik ken ze beiden niet in gebruik maar ik weet wel dat beiden op het netwerk van KPN moeten kunnen werken. Op deze manier kan je iedere router die met VLAN's en PPPoE-sessies aan de WAN-zijde kan werken aansluiten. Let wel, op ADSL2+ is het nog steeds een ander verhaal, hier krijg je namelijk PPPoA. Gelukkig gaat ADSL2+ er langzaam uit ten behoeve van LR-VDSL. Nadeel van deze twee modems is wel dat ze geen bonded VDSL ondersteunen maar dat ligt volledig aan jouw situatie of dat een nadeel is of niet.

Reputatie 7

De Zyxel VMG4005-B50A ondersteunt wel bonding.

Dit is mijns inziens ook de beste keuze voor abonnees die een eigen router willen gebruiken.

Reputatie 7
Badge +11

De Zyxel VMG4005-B50A ondersteunt wel bonding.

Dit is mijns inziens ook de beste keuze voor abonnees die een eigen router willen gebruiken.

Ho eens, daar heb ik compleet overheen gelezen! Misschien toch de bril poetsen 😅

Reputatie 1

THANKS!

Was weer een erg leerzaam middagje voor mij.

Netflix op mijn bekabelde tv geeft een verbindingssnelheid aan van 65 Mbps:

da’s ruim plenty voor mijn woning, met die v8

Ik ga die v8 in bridge mode zetten, en een nieuw modern kabel routerje aanschaffen.

Kan ik afwachten wat KPN met die Internet aansluiting gaat doen, wellicht wordt ‘t wel glasvezel :laughing:

 

Reputatie 7
Badge +11

Die V8 kan je niet in bridge zetten naar mijn weten, sterker nog, die V8 moet je gewoon laten vervangen want die krijgt geen enkele veiligheidsupdate meer.

Reputatie 1

Jawel >>

https://www.iwally.nl/experiabox-v8-bridge-mode

 

Ik vertrouw op KPN dat als die -door KPN verstrekte- v8 inderaad gevaarlijk is, dat men mij een oplossing zal aanbieden.

Reputatie 7

Nee, dat wordt niet ondersteund en het zal ook niet meer werken als je televisie van KPN hebt.

Reputatie 7
Badge +11

Ik vertrouw op KPN dat als die -door KPN verstrekte- v8 inderaad gevaarlijk is, dat men mij een oplossing zal aanbieden.

Dat gebeurd ook, iedere wijziging aan het abonnement zal een modemwissel triggeren. Anders kan je via www.kpn.com/wifimanager de V8 omruilen voor een Box12.

Ik vertrouw op KPN dat als die -door KPN verstrekte- v8 inderaad gevaarlijk is, dat men mij een oplossing zal aanbieden.

Dat gebeurd ook, iedere wijziging aan het abonnement zal een modemwissel triggeren. Anders kan je via www.kpn.com/wifimanager de V8 omruilen voor een Box12.

Alleen,Dan moet je in veel gevallen perse superwifi kopen.

Dat wil niet iedereen en ik vind dan ook dat er een speciale losse tool moet komen.

Er was een trukje voor,Maar die mag ik niet meer posten...

Reputatie 7

Erasmus was een trukje voor,Maar die mag ik niet meer posten...

Wie zegt dat?

Reputatie 4
Badge +2

De Zyxel VMG4005-B50A ondersteunt wel bonding.

Dit is mijns inziens ook de beste keuze voor abonnees die een eigen router willen gebruiken.

Ho eens, daar heb ik compleet overheen gelezen! Misschien toch de bril poetsen 😅

Dat is een prima modem. de 165 is ook best

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Eurypylus, welkom! Leuk om te zien dat je zoveel adviezen hebt gekregen. Ben je er inmiddels uit wat het plan wordt? Zoals NHendriks aangeeft, wordt de V8 automatisch omgeruild als je een wijziging plaatst of als je de Wifi Manager doorloopt. Je bent daarbij tegenwoordig niet meer verplicht om een SuperWifi punt aan te schaffen als het om de V8 gaat. Het is dus niet nodig om de trukendoos open te trekken :-).