Vraag

Port Forwarding voor Minecraft op Experia V10a werkt niet goed

  • 11 January 2022
  • 4 reacties
  • 116 keer bekeken

Aangezien ik deze fout nergens terug heb kunnen vinden post ik hem even.

De modem hier heeft een portforward er instaan voor een Minecraft server.
Deze is bereikbaar na een modem herstart. Hoe lang deze poort beschikbaar blijft wisselt iedere keer.
Mensen die verbonden zijn met de server kunnen deze blijven gebruiken echter mensen die willen verbinden krijgen een melding dat de server niet beschikbaar is.
De internet verbinding en wifi op het modem werken verder wel stabiel en goed.

Het modem is al eens volledig gereset hierna heb ik de instellingen terug gezet met de hand.
Echter 30 min hierna had men alweer problemen met inloggen op de server.
Ik heb hier een Experiabox V10a staan met firmware v5.00.53 build498-owl
Heeft iemand dit probleem eerder meegemaakt of is hier een oplossing voor? De modem 3x op een avond herstarten is namelijk niet echt een optie.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7

Lijkt me inderdaad geen oplossing, zo vaak moeten herstarten, @Cryptomeria. Met wat ik zo lees zou de port forward an sich in orde moeten zijn. Immers, de al verbonden mensen kunnen hem blijven gebruiken. Kun je aangeven wat en hoe je het precies hebt ingesteld, en wat je gebruikt verder voor het hosten van deze server?

@Erik_

De Poorten zijn als volgt geconfigureerd:

De “server” pc is een NUC met Win10 PRO hierop 

Verder staat er in het interne netwek nog een 2 tal Netgear Orbis in bridgemode.

Al het verkeer wordt dus geregeld door de Experiabox.

Ik heb ook nog een poort check gedaan via https://portchecker.co/

Op het moment dat men erbij kan geeft deze netjes aan dat de poort open is en als men er niet bij kan is de poort ook gesloten.
 

 

Reputatie 7

De V10a heeft helaas wel meer issues t.a.v. port-forwarding zoals:

1) IP adressen van port-forwardings die spontaan wijzigen.

2) Port-forwardings die compleet overschreven worden.

Deze kan er dus ook nog wel bij.

Reputatie 7

Sorry voor de late reactie, @Cryptomeria. Instellingen ziet er goed uit, dus daar zal het niet direct aan liggen. Dit is doorgegeven aan de modem mensen, maar verder dan dat heb ik op dit moment helaas geen oplossing voor je :( Als dat verandert kom ik er hier bij je op terug.