Vraag

Problemen met de topologie bij Box 12 V12.C.23.04.39

  • 8 February 2024
  • 57 reacties
  • 637 keer bekeken


Toon eerste bericht

57 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Je bent lekker aan het testen, @sschot! We nemen je feedback mee naar de ontwikkelaars.

Reputatie 2
Badge

Beeld topologie pagina wordt afgebroken, is net niet compleet

 

 

Probleem lijkt na de laatste update te zijn opgelost

Reputatie 2
Badge

Thuisnetwerk verbonden apparaten

De layout van het scherm is te breed, waardoor informatie weg valt, er zijn geen scroll balken aanwezig. Dit is onduidelijk en onlogisch. Of andere verschaling of goede indicatie dat er meer info is welke niet wordt getoond

 

 

De edit functie is naar links verplaatst, veel makkelijker. Totaal scherm blijft niet zichtbaar en scrollen in de breedte is nodig. Er is hier nog geen indicatie van, zodat je dit moet weten omdat je anders niet opzij in het scherm gaat kijken

Reputatie 2
Badge

Verbonden apparaten

Overzicht wordt getoond

 

 

Vervolgens druk je op sorteren op basis van IP adres

en dan verdwijnt alles

 

 

Reputatie 2
Badge

Verbonden apparaten

Draadloos verbonden SW2 wordt niet weergegeven, terwijl dit in topologie wel gebeurd

 

 

Reputatie 2
Badge

verbonden apparaten

Device-108 hangt bedraad aan de Box 12. Waarom wordt deze weergegeven ergens onderaan, wat lijkt op het SW2 wifi punt

 

 

Reputatie 2
Badge

Ook in het topology scherm klopt dit niet

 

 

Reputatie 2
Badge

Ingestelde ouderlijk toezicht regels zijn verdwenen na de update, dit moet opnieuw ingesteld worden

Reputatie 2
Badge

Bekabelde SW2 punt

 

Hier is niets bekabeld op aangesloten, maar als je hierop inlogt krijg je het volgende te zien, dit is niet juist.

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Bekabelde SW2 punt

 

Hier is niets bekabeld op aangesloten, maar als je hierop inlogt krijg je het volgende te zien, dit is niet juist.

 

 

Dit gaat over het hele netwerk. Niet specifiek over deze ene SuperWiFi.

Reputatie 7
Badge +9

Topologie & Verbonden apparaten werkt al even niet lekker, zowel op de V12 & V14 niet.
Als het goed is wordt dit in 1 van de volgende updates opgelost.

Reputatie 2
Badge

Bekabelde SW2 punt

 

Hier is niets bekabeld op aangesloten, maar als je hierop inlogt krijg je het volgende te zien, dit is niet juist.

 

 

Dit gaat over het hele netwerk. Niet specifiek over deze ene SuperWiFi.

 

Dat is niet correct. Want die komen in beide niet overeen op Box 12 en SW2 pagina

 

 

Box 12 aantal aangesloten apparaten is 23

 

 

SW2 aantal aangesloten apparaten is 18, dus is niet het hele netwerk en klopt dus niet

Reputatie 2
Badge

Topologie & Verbonden apparaten werkt al even niet lekker, zowel op de V12 & V14 niet.
Als het goed is wordt dit in 1 van de volgende updates opgelost.

We gaan het zien, vooralsnog vind ik het best wel een zootje voor een product wat al in release zit. Dit is wel echt zwaar onder de maat voor een club als KPN, mijns inziens dan.

Snap ook niet dat het niet ff goed wordt opgepakt, er zitten wel heel veel bugs in de nieuwe software. Bijna te genant voor woorden. Maar we blijven lekker alles posten waar we tegenaan “lopen”

Reputatie 7
Badge +9

Hier nog altijd twee maanden na de release hetzelfde, 

Reputatie 7
Badge +8

Aangezien de look en feel van die web interface van de SW2 eender is als die van de v12 heeft men code wise een soort copy paste gedaan. Dit gaat voor de meeste onderdelen wel redelijk maar specifiek zo,n weergave van actieve apparaten op het netwerk gaat dan mis als hier geen aangepaste weergave filtering in de code voor is gedaan. 

Immers een SW2 die in essentie als een netwerk switch/bridge werkt heeft vanuit het mac adressen overzicht een ander gezichtspunt dan het modem dat ervoor staat.

Ook zal er onderscheid gemaakt moeten worden tussen mac adressen die puur bij de aangesloten netwerkapparatuur horen en diegene die bij de SW2 en het modem zelf horen.

Als dit niet middels een weergave filterfunctie wordt geregeld dan krijg je dus een dergelijk ondoorzichtig geheel. 

Reputatie 3
Badge +1

We zijn nu een maand verder en ik heb nog steeds geen beeld in het scherm “Thuisnetwerk”.

Nog erger: er is ook geen aantal “Verbonden apparaten”  in de Overzicht pagina.

Er is gewoon niks te zien.

Ik heb alles al een keer gereset, modem half uur uit gehad, alle SW’s (ik heb er 4) aan en uit gezet/ firmware updates geprobeerd uit te voeren maar die stonden al goed.

Ik heb “thuisnetwerk”  een paar uur open gehad, maar alles wat ik zie is het ronddraaiende cirkeltje.

Is dit een bekend probleem?

Reputatie 2
Badge

Yep, 

Ik zie ook geen verbonden apparaten in topologie en onder de tab verbinden apparaten 

Reputatie 3
Badge +1

Ook in de MijnKPN app op mijn iPhone zie ik hiervoor geen relevante informatie, sinds de “Thuis” app het niet meer doet hebben we dit ook niet meer op de iPhone/iPad 😣

Reputatie 2
Badge

Nee, het is gewoon "goed geregeld", echt een top product en een superb product ondersteuning 🤪

Reputatie 7
Badge +8

Er zal toch een update moeten komen van KPN wil er iets gaan veranderen. 

De versienummering op de v14 loopt op dit moment vooruit in tijd op die van de v12.

Reputatie 2
Badge

Ik vind dat ze alles moeten staken, en dan eerst orde op zaken moeten stellen. Daarna met een goed product verder......

Reputatie 3
Badge +1

Inderdaad, maar waar is dit fout gegaan?

In het verleden waren de tools uitstekend en kreeg je alle informatie mooi grafisch op je scherm, met de sterkte van het signaal en alle details. Nu dat de nieuwe tools er zijn (of weggehaald zijn) kan ineens niks meer en zit ik volledig in het duister mijn “eigen”  netwerk te beheren. 

Ik wilde op een SW2 punt inloggen maar moest het IP adres gokken van de goede (ik heb er 4).

Dit kan toch niet waar zijn in 2024?

Reputatie 2
Badge

Toch is het waar 😭😭👎

Reputatie 3
Badge +1

Ik had gehoopt dat er een KPN medewerker zou reageren, maar het is oorverdovend stil… jammer.

Misschien wordt dit onderwerp in een andere “draad” al besproken, alleen kan ik met de zoekfunctie er niks over vinden.

Reputatie 7
Badge +17

@mhans Heb je een KPN Box 12? Dan kan je het IP adres van het modem gebruiken om jouw netwerk te beheren.

Reageer