Beantwoord

Service lampje regelmatig op rood

  • 21 January 2022
  • 13 reacties
  • 245 keer bekeken

Dag,

 

Regelmatig (minimaal 5x per dag) valt bij ons thuis het internet- en tv-verbinding weg. Op tv komt dan de foutcode; STB-NMC-400 en de Wifi maakt geen verbinding. Hierop komt op de Experiabox V10 een oranje/rood lampje bij Service zichtbaar. Vaak herstarten we het modem en ook hebben we het modem gereset, maar het lost het probleem niet op.

Geen idee of dit meespeelt, maar opvallend is dat dit is toegenomen sinds we van Telfort naar KPN over zijn gegaan. 

Kunnen jullie ons helpen, want dit is heel vervelend!

 

Groet MaikelZ

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 21 January 2022, 20:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Beste @MaikelZ,

Wat erg vervelend dat je niet goed gebruik kan maken van de diensten van KPN. Zou je je Forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Bij persoonlijke opmerkingen ook de laatste 4 cijfers van je IBAN. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators.

Ik heb al een berichtje naar de KPN moderators gestuurd om dit sneller op te pakken. 

Badge +19

Dat klinkt niet best.  Is de ontvanger met een kabel aangesloten op het modem?

@Joep1965 Mijn interactieve tv is aangesloten met een kabel op het modem. Mijn Wifi gaat via een DSL-verbinding.

Reputatie 7
Badge +22

@MaikelZ heb je inmiddels ook je forumprofiel ingevuld?

@Dennis Schreve Ja dat heb ik gedaan met de dingen die je gevraagd hebt. 

Reputatie 7

Hoi @MaikelZ, welkom op het forum! Vervelend dat je last hebt van uitval. Dank voor je gegevens, en dank @Dennis Schreve voor het bijspringen :)

 

Ik heb naar je verbinding gekeken en die ziet er inderdaad niet heel goed uit. Aanvullende vraag nog. Je gaf al aan dat het een DSL verbinding is. Wat voor kabel zit er tussen IS/RA punt en Experia Box (rond of plat) en hoe lang is deze? Als het een platte is, en/of hij is langer dan ongeveer anderhalve meter dan raad ik aan hem te vervangen door een ronde kabel die maximaal anderhalve meter lang is.

Als dit al het geval is, of het probleem is er ook nog na het wisselen van de kabel, dan lijkt het me verstandig een monteur jouw kant op te sturen. In dat geval kun je of bellen (0800-0402) om direct met de collega daar een afspraak te kunnen maken. Of je kunt hier terugkomen en alvast een aantal momenten aangeven waarop een monteur zou uitkomen. Dan plannen wij hem voor je in.

 

Reputatie 7
Badge +22

Van ISRA-punt naar modem:

FOUT:

GOED:

@Erik_ ik heb maar even de plaatjes erbij gezet voor @MaikelZ, dan is het wat duidelijker. 😉

@Erik_ Dank voor je bericht en snelle reactie. Daar was ik helaas al bang voor… Ik heb nog even gekeken naar de kabel. Dat is al een ronde kabel van maximaal 1,5m lang, dus daar kan ik weinig aan veranderen dan. 

Ik ga contact opnemen voor de mogelijkheid tot een afspraak met een monteur dan. 

Reputatie 7
Badge +22

@MaikelZ wacht hier even mee, anders gaan er dingen door elkaar lopen. @Erik_ zal dit wel verder met jou afhandelen, want anders zegt de ene medewerker van KPN dit, en de ander zegt dat. En je moet het dan nogmaals vertellen, op het forum gaat het niet zo snel, maar hier staat dan wel alles zwart op wit. 😉

@Dennis Schreve  Nou, @Erik_  is al lang vrij hoor :-)  Hij heeft niet voor niks geadviseerd om te bellen.

@MaikelZ : Ik ben er tot 21:30 . Mocht je door mij geholpen willen worden, laat het even weten. Anders is bellen praktischer. Ik lees het wel. 

Reputatie 7
Badge +22

@Dennis Schreve  Nou, @Erik_  is al lang vrij hoor :-)  Hij heeft niet voor niks geadviseerd om te bellen.

Dat is mij dan even ontschoten @Erwin_. 😉

@Erwin_ Dag Erwin. Ik wil graag geholpen worden. Mogelijk dat je mij al gebeld hebt?

Leuk je gesproken te hebben, @MaikelZ . We zijn alles nog even kort bij langs gelopen:

  • Experiabox zit rechtstreeks op het is/ra aangesloten. Reset mag niet baten.
  • Kabeltje is niet langer dan 1,5 meter, zit goed vastgeklikt en vertoont geen beschadigingen.
  • Meting in mijn systeem geeft aan dat er ergens ruis op de koperlijn zit. Waarschijnlijk buiten jouw ‘zicht’ en in het KPN domein.

Woensdag komt de monteur tussen 17:00 en 21:00. Laat je weten hoe het afloopt? Mocht je in de tussentijd andere vragen hebben, stel ze gerust.