Beantwoord

Wanneer krijg ik de Box 12 update?

  • 22 December 2023
  • 11 reacties
  • 387 keer bekeken

Badge

Wanneer wordt de nieuwe firmware bij mij geïnstalleerd , ik heb SGEJ000060E ? Het is al december en ik lees dat er al veel mensen overgezet zijn. Momenteel is het onmogelijk om mijn wifi versterkers v2 op een fatsoenlijke manier geïnstalleerd te krijgen. Diverse keren valt de wifi weg en kan ik weer van voren af aan beginnen met het installatie proces. Gaarne ontvang ik zsm de update.

icon

Beste antwoord door Noordzee 24 December 2023, 13:56

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @erwtjuh ,

Wie krijgt de update en wanneer?

Deze update gaat naar alle klanten met een SuperWifi 2 waar al de nieuwe KPN Software op draait.

 

De nieuwe KPN Software is alleen beschikbaar voor SuperWifi 2 punten die aangesloten zijn in combinatie met een Box 12 die de KPN Software al heeft. Heeft je Box 12 de update nog niet, dan heeft je SuperWifi 2 hem ook nog niet. En krijg je deze update dus ook niet.

 

Heb je een Box 12 met KPN Software maar zijn je SuperWifi 2 punten nog niet over naar de KPN Software, volg dan deze stappen:

  • Sluit de SuperWifi 2 bekabeld aan op de Box 12
  • Reset de SuperWifi 2
  • Laat hem een half uur aangesloten staan. In deze periode zal ons beheersysteem de software alsnog pushen en installeren. 

 

Wat merk ik van de update?

Niets, dit gaat automatisch. Zit je nog op SW2.C.23.04.18, dan kun je ook handmatig via de webinterface van de SuperWifi 2 updaten.

 

Moet ik zelf nog iets doen?

Nee. Mocht je, na de update, een probleem ervaren, herstart dan je SuperWifi 2. Dit is meestal voldoende om het probleem te verhelpen.

 

Ik heb de update gekregen en ik heb een vraag, opmerking of probleem

 

Heb je een probleem met de nieuwe software dat dringend is? Neem dan telefonisch contact op (0800-0402, tijdens kantooruren).

bron : 

 

Reputatie 7

De uitrol van de nieuwe firmware duurt al exorbitant lang. Het wordt mijns inziens hoog tijd dat KPN het gaspedaal eens flink intrapt.

Badge

Dus ?? Als je box 12 de oudere firmware SGEJ1000060E heeft en je super wifi de firmware 3.00.31 krijg je geen update ????? Wat een onzin van KPN, vallt me tegen.

Wellich toch maar eens om me heen kijken voor andere aanbieders.

prettige avond !

 

 

Badge

Ik wacht nog steeds op een antwoord van kpn dat hout snijd.

Reputatie 7
Badge +30

Ha @erwtjuh, als je de oude firmware nog hebt, dan krijgen de SuperWifi punten de nieuwe firmware ook niet. Je krijgt de firmware vanzelf. Zoals aangegeven gebeurt dit in batches. Ik kan helaas niet zien wanneer jij aan de beurt bent. Ik snap dat het je te lang duurt, maar het is toch even afwachten😓.

Badge

Okay, duidelijk nu. Dank

Reputatie 4
Badge +2

Kan een moderator mij uitleggen waarom dit allemaal zo lang duurt. Hier nog steeds op de oude software zowel de v12 als het super wifi 2 punt .

Kan een moderator mij uitleggen waarom dit allemaal zo lang duurt. Hier nog steeds op de oude software zowel de v12 als het super wifi 2 punt .

Dit komt omdat men stapsgewijs de uitrol doorvoert, zodat KPN overzicht behoudt waar het eventueel misgaat om te voorkomen dat alle internetklanten ineens verstoken blijven van diensten omdat bepaalde software niet goed werkt.

De planning is dat dit jaar alles rond komt/is.

Zie ook de nodige uitleg in de rubriek product updates @leusi068 

Reputatie 4
Badge +2

Kan een moderator mij uitleggen waarom dit allemaal zo lang duurt. Hier nog steeds op de oude software zowel de v12 als het super wifi 2 punt .

Dit komt omdat men stapsgewijs de uitrol doorvoert, zodat KPN overzicht behoudt waar het eventueel misgaat om te voorkomen dat alle internetklanten ineens verstoken blijven van diensten omdat bepaalde software niet goed werkt.

De planning is dat dit jaar alles rond komt/is.

Zie ook de nodige uitleg in de rubriek product updates @leusi068 

Die update is al meer dan een jaar onderweg. Waarom zou het voor de ene klant wel werken en bij een ander klant opeens niet?

Kan een moderator mij uitleggen waarom dit allemaal zo lang duurt. Hier nog steeds op de oude software zowel de v12 als het super wifi 2 punt .

Dit komt omdat men stapsgewijs de uitrol doorvoert, zodat KPN overzicht behoudt waar het eventueel misgaat om te voorkomen dat alle internetklanten ineens verstoken blijven van diensten omdat bepaalde software niet goed werkt.

De planning is dat dit jaar alles rond komt/is.

Zie ook de nodige uitleg in de rubriek product updates @leusi068 

Die update is al meer dan een jaar onderweg. Waarom zou het voor de ene klant wel werken en bij een ander klant opeens niet?

Dan ben je gewoon nog niet aan de beurt @leusi068 , je kunt ook af en toe eens in je modem kijken of er een update klaar staat, die je dan handmatig kunt installeren.

 

Reputatie 7
Badge +30

Ha @leusi068, het klopt inderdaad wat Nomen Nominandum zegt: we zijn voorzichtig met de algehele uitrol van de KPN Software en doen dit stapsgewijs. Afwachten is daarom het enige advies dat we kunnen geven. Op dit moment is de KPN Software ook nog niet beschikbaar voor SuperWifi 1 en Experia Wifi. Maak je dan ook gebruik van een of meer van deze, dan ben je sowieso nog niet aan de beurt. Ik kan me voorstellen dat je er graag gebruik van wilt maken en ik snap ook dat we lang over doen, maar ik vraag toch nog wat van je geduld!

Reageer