Beantwoord

Welk modem krijg je bij een glasvezel abonnement?

  • 27 March 2024
  • 6 reacties
  • 126 keer bekeken

Beste,

Welke modem krijg je bij het afsluiten van een glasvezel abonnement bij KPN? Dit wordt nergens vermeld. Bij Solcon krijg je bijvoorbeeld deĀ FRITZ!Box WiFi 6 in bruikleen, is dit bij KPN ook het geval? Zo niet, welk modem dan welk? En wat zijn dan de WiFi prestaties in vergelijking met de Fritzbox? Ik ga binnenkort verhuizen naar een 50 m2 appartement (nieuwbouw). Ik vermoed dat 1 WiFi punt voldoende zal zijn om het hele appartement te voorzien van stabiel WiFi, maar wil daarvoor dan wel voor de beste modem gaan.

Bedankt voor het meedenken!

icon

Beste antwoord door Ik_Combineer 28 March 2024, 12:28

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 4
Badge +2

je krijgt een KPN eigen modem. wil je een fritz box kost datĀ 7.49 per maand extra.Ā 

Reputatie 7
Badge +9

Wat @retep_Ā zegt, maar je mag ook een eigen modem gebruiken. Je zou dus ook een Fritzbox kunnen kopen ipv de bruikleenkosten elke maand te betalen.

Reputatie 4
Badge +3

Hi @deimos15Ā , bij het afsluiten van een glasvezel abonnementĀ zal je een KPN Box 12 ontvangen. En als je eenĀ 4 Gbit/s abonnement afneemt deĀ KPN Box 14.Ā 

Ā 

Ā 

Dank voor de snelle reacties!

En is de WiFi verbinding beter bij eenĀ Fritzbox vergeleken met een KPN Box 12? Ik lees dat beide modems WiFi 6 ondersteunt dus zou gelijk moeten zijn. Of zijn er nog andere componenten die de FritsBox beter maakt op dit vlak? Het gaat dan voornamelijk om de signaalsterkte en kwaliteit.

Dank voor de snelle reacties!

En is de WiFi verbinding beter bij eenĀ Fritzbox vergeleken met een KPN Box 12? Ik lees dat beide modems WiFi 6 ondersteunt dus zou gelijk moeten zijn. Of zijn er nog andere componenten die de FritsBox beter maakt op dit vlak? Het gaat dan voornamelijk om de signaalsterkte en kwaliteit.

Een fritzbox is doorgaans ā€˜beterā€™ .Ā  Ā Daar is de prijs ook naar.Ā  Er zijn meer configuratie mogelijkheden.Ā  Ā Maar een Box12 volstaat voor de meeste huishoudens.Ā 

Reputatie 7
Badge +12

Persoonlijk vindt ik de FritzBox uitgebreider maar zeker niet beter. Voor de doorsnee consument is een Box12 of Box14 meer dan voldoende en zijn al die extra opties van de Fritzbox meer een last dan een zegen. Qua wifibereik zit er eigenlijk geen verschil in.

Wel moet je rekening houden dat het nieuwbouw is. De muren zijn dik, elke verdieping heeft vloerverwarming en de ramen zijn HR++ geĆÆsoleerd wat allemaal zorgt dat wifi een stuk minder goed werkt. In het ene nieuwboue appartement is het modem voldoende en in het andere appartement moeten er naar elke kamer een kabel worden getrokken door een leiding en daarna een wifi punt per kamer. Dat is eigenlijk enkel te zien wanneer je er woont en zal weinig met het modem te malen hebben.

Reageer