Vraag

Welke modems zijn geschikt voor aansluiting op het glasvezelaansluitpunt ?

  • 10 December 2021
  • 13 reacties
  • 213 keer bekeken

Binnenkort komt bij ons een glasaansluiting binnen. 

Welke modems zijn geschikt voor aansluiting op het glasvezelaansluitpunt ?

Ik heb een een Sophos Red met SFP WAN poort staan die  ik bij voorkeur wil gebruiken in plaats van een gammele Xperia box.

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

 

 

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +24

De kans is groot dat je een GPON aansluiting krijgt. Dan heb je in ieder geval niets aan die SFP poort.

Binnenkort komt bij ons een glasaansluiting binnen. 

Welke modems zijn geschikt voor aansluiting op het glasvezelaansluitpunt ?

Ik heb een een Sophos Red met SFP WAN poort staan die  ik bij voorkeur wil gebruiken in plaats van een gammele Xperia box.

 

 

 

 

 

bij glasvezel krijgt u een glasvezelkastje en hier kun je met een netwerkkabel utp verder

 

De Xperia vervalt dan ?

 

Reputatie 7
Badge +24

De Xperia vervalt dan ?

Heeft u ook tv van KPN? Kunt u aan de WAN zijde vlan instellingen maken?

Nog niet, we zijn het wel van plan. 

Reputatie 7
Badge +24

Dan moet het ding ook een IGMP proxyserver hebben. Een korte zoektocht op Google doet mij vermoeden dat die dat niet heeft.

@bergw 

glasvezelkastje naar wan poort experiabox

Van de experiabox naar jou router

De tv ontvanger (s) achter de experiabox

Je kunt ook voor een fritzbox of andere router kiezen die wel geschikt zijn voor itv 

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Tja... een router van 400 euro en hem dan 2de viool laten spelen achter de ...

gammele Xperia box

🤔

Tja... een router van 400 euro en hem dan 2de viool laten spelen achter de ...

gammele Xperia box

🤔

Ja en wat is daar erg aan 

Ik heb een netgear r9000 achter een fritzbox 

Die r9000 regeld alle internet hier 

De itv ontvangers zitten op de fritzbox 

Net als de vaste telefoon die zit op de dect centrale van de fritzbox 

 

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @bergw, welkom op het KPN forum. Ik zie dat de heren @Nick83 en @peter-keetfm je al van antwoord hebben voorzien, fijn! Kan ik je nog ergens mee helpen? 

Hallo @Denise_  ja ik zoek een businiess vervanging voor de experia. Ik heb een site to site verbinding  nodig ivm onderhoud. De site to site wordt verzorgt door een sophos red. Die hangt nu achter een xperia.  Ik stap in febr over naar glas en wil bij voorkeur een prof grade router ipv een xperia. Heb nog geen goede oplossingen gezien in de antwoorden.

Reputatie 7
Badge +24

Site to site? VPN? Is dan een fritzbox geen oplossing? Die heeft volgens mij een VPN cliënt aan boord.

Reputatie 7
Badge +17

Site to site? VPN? Is dan een fritzbox geen oplossing? Die heeft volgens mij een VPN cliënt aan boord.

Heb je hier iets aan, @bergw?