Vraag

WiFi Experia v10 valt uit bij aantal apparaten

  • 10 June 2023
  • 26 reacties
  • 175 keer bekeken

Hoi Ik heb sinds gisteren (9 juni) kpn aangesloten gekregen en wordt op de 14e omgezet naar glasvezel.

Voordat ik mijn bestelling had geplaatst had ik dus gekozen voor overstap en om de verbinding later omgezet wordt . Hierbij stond dat ik dus de v12 zou gaan krijgen, maar helaas heb ik de v10 gekregen. De klantenservice beweerd dat het beter is dan de v12. Ik heb veel smart apparaten in gebruik en heb nu 2 dagen problemen dat ze wegvallen op de v10.

Ik heb gelezen dat de v10 tot 32 apparaten ondersteunen, maar ik maak gebruik van ongeveer 50 smart apparaten, lampen, stekker, etc die met WiFi verbonden zijn. Ik denk dat hier het probleem zit. Er is niks mis met de snelheid, maar puur dat de verbinding uitvalt terwijl een aantal apparaten vlakbij de router staan. Ik heb dit ook los geprobeerd op de 2.4ghz.

Nou denk ik er toch over om toch maar binnen de 14 dagen op te zeggen, aangezien niet geleverd werd (v12) dan wat beschreven stond.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

26 reacties

Badge +19

Lastig!! De klantenservice heeft gelijk. De v10 is tot nu toe echt beter. Misschien dat iemand nog een tip voor je heeft. Overigens is het aantal 32 op de 2.4ghz band en 32 op de 5ghz band.

Hoi Ik heb sinds gisteren (9 juni) kpn aangesloten gekregen en wordt op de 14e omgezet naar glasvezel.

Voordat ik mijn bestelling had geplaatst had ik dus gekozen voor overstap en om de verbinding later omgezet wordt . Hierbij stond dat ik dus de v12 zou gaan krijgen, maar helaas heb ik de v10 gekregen. De klantenservice beweerd dat het beter is dan de v12. Ik heb veel smart apparaten in gebruik en heb nu 2 dagen problemen dat ze wegvallen op de v10.

Ik heb gelezen dat de v10 tot 32 apparaten ondersteunen, maar ik maak gebruik van ongeveer 50 smart apparaten, lampen, stekker, etc die met WiFi verbonden zijn. Ik denk dat hier het probleem zit. Er is niks mis met de snelheid, maar puur dat de verbinding uitvalt terwijl een aantal apparaten vlakbij de router staan. Ik heb dit ook los geprobeerd op de 2.4ghz.

Nou denk ik er toch over om toch maar binnen de 14 dagen op te zeggen, aangezien niet geleverd werd (v12) dan wat beschreven stond.

 

 

Bij een van de tablets krijg ik ook de melding dat de Toegangspunt vol is.

 

Badge +19

Heb je al de 5ghz band gebruikt?

Heb je al de 5ghz band gebruikt?

 

Ja, alle instellingen staan op standaard, dus beide 2.4 en 5ghz worden gebruikt. Maar de meeste smart apparaten werken op de 2.4ghz, dus vandaar dat ik boven de 32 zit.

Goedemiddag @Ndr013 ,

Mijn advies is om een los AP te kopen.

Geloof me, met een V10 + eigen AP van goede kwaliteit ben je echt beter uit dan met de Box 12.

Ik heb zelf ook voor die opstelling gekozen en de wifi op de V10 uit staan, werkt perfect 🙂

 

 

Badge +19

Bij de v10 miet je wel zelf kiezen of je welke band je gebruikt.  Ik neem aan dat je ze ieder een eigen naam hebt gegeven?!

Bij de v10 miet je wel zelf kiezen of je welke band je gebruikt.  Ik neem aan dat je ze ieder een eigen naam hebt gegeven?!

 

Ik heb met beide geprobeerd, dus 2.4ghz en 5ghz aparte naam en de standaard instellingen met een zelfde naam. Op de 5ghz kan ik de meeste apparaten niet verbinden omdat deze alleen op 2.4ghz werken en die loopt meteen vol.

Ik had voorheen Ziggo en met hun modem nooit problemen met mijn apparaten of aantallen gehad, dus ik denk dat het echt aan deze v10 ligt.

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u glasvezel? Of een koperverbinding? 

Op dit moment

Heeft u glasvezel? Of een koperverbinding? 

 

Op dit moment nog koperverbinding, het wordt over 4 dagen.omgezet naar glasvezel.

Reputatie 7
Badge +24

Op dit moment

Heeft u glasvezel? Of een koperverbinding? 

Op dit moment nog koperverbinding, het wordt over 4 dagen.omgezet naar glasvezel.

Klinkt raar. Waarom eerst een week koper en dan op glasvezel? Is de glasvezelaansluiting nu nog niet klaar ofzo?

Reputatie 7
Badge +24

Is het modem aangesloten door een monteur? Of heeft u het zelf gedaan? Heeft u misschien pairbonding? 

Je zal dan nu pairbonding hebben, daar is een V10 wel voor noodzakelijk.Maar bij glas niet meer, misschien dat KPN hem in dat geval wel wilt omruilen omdat de Box 12 nou eenmaal op de bestelpagina staat, maar ik betwijfel het.Bedenk ook dat het wifi bereik van de Box 12 minder is dan dat van de V10.

 

Je zou eventueel via de wifimanager ook Superwifi 2 kunnen aanschaffen, daar zullen wel meer apparaten op verbonden kunnen worden verwacht ik, en anders stuur je ze terug.

Reputatie 7
Badge +24

Bij Ziggo had u een ander subnet dan nu bij KPN. Daar heeft u geen problemen mee?

Op dit moment

Heeft u glasvezel? Of een koperverbinding? 

Op dit moment nog koperverbinding, het wordt over 4 dagen.omgezet naar glasvezel.

Klinkt raar. Waarom eerst een week koper en dan op glasvezel? Is de glasvezelaansluiting nu nog niet klaar ofzo?

Ik had namelijk de bestelling geplaatst eind maart, met als startsdatum in juni en omdat het niet bekend was wanneer glasvezel klaar zou zijn  had ik dus gekozen voor de optie om later om te zetten naar glasvezel zodra het beschikbaar is. Glasvezel was al aangelegegd in mei, en kpn weer dit natuurlijk. Maar toch hebben ze de contract laten lopen en de v10 ipv v12 gestuurd, en gaan ze het pas over 3 dagen omzetten naar glasvezel.

Je zal dan nu pairbonding hebben, daar is een V10 wel voor noodzakelijk.Maar bij glas niet meer, misschien dat KPN hem in dat geval wel wilt omruilen omdat de Box 12 nou eenmaal op de bestelpagina staat, maar ik betwijfel het.Bedenk ook dat het wifi bereik van de Box 12 minder is dan dat van de V10.

 

Je zou eventueel via de wifimanager ook Superwifi 2 kunnen aanschaffen, daar zullen wel meer apparaten op verbonden kunnen worden verwacht ik, en anders stuur je ze terug.

  

Is het modem aangesloten door een monteur? Of heeft u het zelf gedaan? Heeft u misschien pairbonding? 

Ja de modem was door een monteur geinstalleerd en het is geen pairbonding.

 

De modem was door een monteur geinstalleerd. En ik heb geen pairbonding. Ik snap dat het bereik van de v12 mischien wat minder is, maar dan ben ik bereid om evt op eigen kosten een versterker of accesspoint aan te schaffen (als het nodig is) als ik toch de v12 krijg zoals beschreven stond. Maar ik ben niet van plan om dit te doen bij de v10 want dat had ik 4+ jaar geleden ook en dat was de reden om bij kpn weg te gaan.

 

Misschien deed hij dat omdat hij zag dat de koperwaardes niet zo goed waren, dan functioneert de V10 beter.

 

Als je je profiel invult kan een moderator er naar kijken, misschien dat ze toch bereid zijn een Box 12 te sturen.Maar ik blijf erbij dat de V10 een beter modem is, ook op glasvezel.

 

 

Badge +19

Kpn gaat het modem niet omruilen omdat jij veel appartuur hebt wat op wifi draait. Alles na het modem is voor jezelf.  Je bent echt beter af met de v10 eventueel met wifiversterkers dan met de box 12 met wifiversterkers.  Maar goed als je het advies van de kenners niet aan wil nemen dan is dat jouw goed recht uiteraard.  Overigens krijgt de v10 op afzienbare tijd dezelfde software als de box 12. Maar voor het zover is moeten de kinderziektes er eerst uit zijn.

Kpn gaat het modem niet omruilen omdat jij veel appartuur hebt wat op wifi draait. Alles na het modem is voor jezelf.  Je bent echt beter af met de v10 eventueel met wifiversterkers dan met de box 12 met wifiversterkers.  Maar goed als je het advies van de kenners niet aan wil nemen dan is dat jouw goed recht uiteraard.  Overigens krijgt de v10 op afzienbare tijd dezelfde software als de box 12. Maar voor het zover is moeten de kinderziektes er eerst uit zijn.

 

Ik zeg ook niet dat kpn verantwoordelijk is voor mijn apparatuur via wifi, maar als ze iets adverteren ga ik er vanuit dat ze datgene leveren en niet een ander model (voor wat voor reden dan ook) zonder dat ik akkoord heb gegeven.

Dit is overigens een screenshot van wat er onderaan de bestelpagina/pakket samen stellen pagina stond. Ik heb namelijk voor de weekend deal met ipad gekozen (ipv korting of superwifi) omdat ik zag dat de v12 geleverd zal gaan worden.

 

 

Ik snap wel wat je bedoeld @Ndr013 .

Nu had jij geen pairbonding of SIB, maar ook in die gevallen word er niet aangegeven dat er een V10 word gestuurd.Dit zou wel moeten.

 

In jouw geval had de monteur het gewoon met je moeten overleggen.

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @Ndr013 en welkom hier op ons forum :)

Ik zie dat je al veel reacties vanuit de community hebt ontvangen, top. 

 

Ik snap wel wat je bedoeld @Ndr013 .

Nu had jij geen pairbonding of SIB, maar ook in die gevallen word er niet aangegeven dat er een V10 word gestuurd.Dit zou wel moeten.

 

In jouw geval had de monteur het gewoon met je moeten overleggen.

Hier ben ik het ook mee eens.

 

Kpn gaat het modem niet omruilen omdat jij veel appartuur hebt wat op wifi draait. Alles na het modem is voor jezelf.  Je bent echt beter af met de v10 eventueel met wifiversterkers dan met de box 12 met wifiversterkers.  Maar goed als je het advies van de kenners niet aan wil nemen dan is dat jouw goed recht uiteraard.  Overigens krijgt de v10 op afzienbare tijd dezelfde software als de box 12. Maar voor het zover is moeten de kinderziektes er eerst uit zijn.

 

Ik zeg ook niet dat kpn verantwoordelijk is voor mijn apparatuur via wifi, maar als ze iets adverteren ga ik er vanuit dat ze datgene leveren en niet een ander model (voor wat voor reden dan ook) zonder dat ik akkoord heb gegeven.

Dit is overigens een screenshot van wat er onderaan de bestelpagina/pakket samen stellen pagina stond. Ik heb namelijk voor de weekend deal met ipad gekozen (ipv korting of superwifi) omdat ik zag dat de v12 geleverd zal gaan worden.

 

 

Bedankt voor de toelichting, dat je voor de deal met de iPad hebt gekozen omdat je er van uitging dat je een Box 12 zou krijgen zorgt er wellicht voor dat ik een uitzondering voor je kan maken. Laten we eerst morgen even afwachten want ik begrijp dat je morgen wordt omgezet op glasvezel.

Ik snap wel wat je bedoeld @Ndr013 .

Nu had jij geen pairbonding of SIB, maar ook in die gevallen word er niet aangegeven dat er een V10 word gestuurd.Dit zou wel moeten.

 

In jouw geval had de monteur het gewoon met je moeten overleggen.

Hier ben ik het ook mee eens.

Zou je dat misschien kunnen doorzetten naar een afdeling die daar over gaat?

 

De V10 is een beter modem, maar dat je een ander modem krijgt dan de op de website staat is natuurlijk wel misleiding.De V10 mist ook sommige functies die de Box 12 wel heeft.

 

Hoi @Ndr013 en welkom hier op ons forum :)

Ik zie dat je al veel reacties vanuit de community hebt ontvangen, top. 

 

Ik snap wel wat je bedoeld @Ndr013 .

Nu had jij geen pairbonding of SIB, maar ook in die gevallen word er niet aangegeven dat er een V10 word gestuurd.Dit zou wel moeten.

 

In jouw geval had de monteur het gewoon met je moeten overleggen.

Hier ben ik het ook mee eens.

 

Kpn gaat het modem niet omruilen omdat jij veel appartuur hebt wat op wifi draait. Alles na het modem is voor jezelf.  Je bent echt beter af met de v10 eventueel met wifiversterkers dan met de box 12 met wifiversterkers.  Maar goed als je het advies van de kenners niet aan wil nemen dan is dat jouw goed recht uiteraard.  Overigens krijgt de v10 op afzienbare tijd dezelfde software als de box 12. Maar voor het zover is moeten de kinderziektes er eerst uit zijn.

 

Ik zeg ook niet dat kpn verantwoordelijk is voor mijn apparatuur via wifi, maar als ze iets adverteren ga ik er vanuit dat ze datgene leveren en niet een ander model (voor wat voor reden dan ook) zonder dat ik akkoord heb gegeven.

Dit is overigens een screenshot van wat er onderaan de bestelpagina/pakket samen stellen pagina stond. Ik heb namelijk voor de weekend deal met ipad gekozen (ipv korting of superwifi) omdat ik zag dat de v12 geleverd zal gaan worden.

 

 

Bedankt voor de toelichting, dat je voor de deal met de iPad hebt gekozen omdat je er van uitging dat je een Box 12 zou krijgen zorgt er wellicht voor dat ik een uitzondering voor je kan maken. Laten we eerst morgen even afwachten want ik begrijp dat je morgen wordt omgezet op glasvezel.

 

Bedankt,  het klopt dat het overgezet gaat worden naar glasvezel morgen, maar het probleem zou niet hieraan liggen want het heeft met de modem zelf te maken waarbij de wifi uitvalt en vol raakt.

 

En ik had telefonisch contact opgenomen met de klantservice omdat de glasvezel aansluitkastje die ik heb ontvangen, een utp kabel meegeleverd heeft die  ong 130cm lang is, terwijl de klantenservice (die de glasvezel aanvraag heeft afgerond) mij juist vertelde dat het 200cm is. Mijn koper verbinding zit ruim 2 meter van de glasvezel aansluiting, dus ik kan er morgen nog niet gebruik van maken. Gisteren contact opgenomen en zou vandaag een 5/10m kabel moeten ontvangen, maar helaas nog niks ontvangen.

 

Hoi @Ndr013 en welkom hier op ons forum :)

Ik zie dat je al veel reacties vanuit de community hebt ontvangen, top. 

 

Ik snap wel wat je bedoeld @Ndr013 .

Nu had jij geen pairbonding of SIB, maar ook in die gevallen word er niet aangegeven dat er een V10 word gestuurd.Dit zou wel moeten.

 

In jouw geval had de monteur het gewoon met je moeten overleggen.

Hier ben ik het ook mee eens.

 

Kpn gaat het modem niet omruilen omdat jij veel appartuur hebt wat op wifi draait. Alles na het modem is voor jezelf.  Je bent echt beter af met de v10 eventueel met wifiversterkers dan met de box 12 met wifiversterkers.  Maar goed als je het advies van de kenners niet aan wil nemen dan is dat jouw goed recht uiteraard.  Overigens krijgt de v10 op afzienbare tijd dezelfde software als de box 12. Maar voor het zover is moeten de kinderziektes er eerst uit zijn.

 

Ik zeg ook niet dat kpn verantwoordelijk is voor mijn apparatuur via wifi, maar als ze iets adverteren ga ik er vanuit dat ze datgene leveren en niet een ander model (voor wat voor reden dan ook) zonder dat ik akkoord heb gegeven.

Dit is overigens een screenshot van wat er onderaan de bestelpagina/pakket samen stellen pagina stond. Ik heb namelijk voor de weekend deal met ipad gekozen (ipv korting of superwifi) omdat ik zag dat de v12 geleverd zal gaan worden.

 

 

Bedankt voor de toelichting, dat je voor de deal met de iPad hebt gekozen omdat je er van uitging dat je een Box 12 zou krijgen zorgt er wellicht voor dat ik een uitzondering voor je kan maken. Laten we eerst morgen even afwachten want ik begrijp dat je morgen wordt omgezet op glasvezel.

 

Ik heb vandaag eindelijk de glasvezel kunnen aansluiten, en het is natuurlijk supersnel, daar ben ik wel blij om.

Maar het probleem met de smart apparaten die wifi verbinding verliezen of geen verbinding kunnen maken heb ik dus nog steeds op de v10 router,  Graag zou ik dus nogmaals willen vragen om de v10 te vervangen met de v12 zoals beschreven stond op de bestelpagina.

 

 

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @Ndr013!

Fijn dat je nu eindelijk bent aangesloten op glasvezel. Ik heb mijn collega's van de logistieke afdeling verzocht om de Box 12 jouw kant op te sturen en uitgelegd waarom. Wacht dat heel eventjes af.

Goedemorgen @Ndr013!

Fijn dat je nu eindelijk bent aangesloten op glasvezel. Ik heb mijn collega's van de logistieke afdeling verzocht om de Box 12 jouw kant op te sturen en uitgelegd waarom. Wacht dat heel eventjes af.

Bedankt, ik heb nog geen bericht ontvangen dat het al verstuurd is maar ik zal het nog even afwachten