Beantwoord

WiFi permanent uitschakelen op KPN Box 12

  • 27 September 2023
  • 46 reacties
  • 1695 keer bekeken

Reputatie 2
Badge

Op mijn KPN Box 12 kan ik de wifi alleen uitschakelen met het knopje aan de zijkant van het apparaat, de status van de wifi in de nieuwe webinterface staat dan ook echt op ‘uit’. 

Helaas staat deze na een herstart van het apparaat gewoon weer aan.

Hoe kan ik de wifi permanent uitschakelen?

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 25 October 2023, 10:04

Bekijk origineel

46 reacties

Hallo @Roel Janssens bedoel je een herstart of een echte reset?

Reputatie 7
Badge +8

Welke software versie draait er op de v12?

Reputatie 2
Badge

Ik bedoel een herstart en hij draait nu 23.04.36.

Er staat wel een update klaar naar versie .39

Hallo @Roel Janssens als je in de modem de wifi uit zet en dan herstart gaat de wifi dan ook weer aan?

Reputatie 2
Badge

Je kunt in de modem de wifi niet uitzetten, dat kan alleen met het knopje aan de zijkant.

En als je dan de modem herstart staat de wifi gewoon weer aan.

Je kunt in de modem de wifi niet uitzetten, dat kan alleen met het knopje aan de zijkant.

En als je dan de modem herstart staat de wifi gewoon weer aan.

Dat kan wel zeker @Roel Janssens , dat knopje is alleen verplaatst naar een andere rubriek.

Reputatie 2
Badge

Je kunt in de modem de wifi niet uitzetten, dat kan alleen met het knopje aan de zijkant.

En als je dan de modem herstart staat de wifi gewoon weer aan.

Dat kan wel zeker @Roel Janssens , dat knopje is alleen verplaatst naar een andere rubriek.

Oh, kun je me uitleggen waar?

Je kunt in de modem de wifi niet uitzetten, dat kan alleen met het knopje aan de zijkant.

En als je dan de modem herstart staat de wifi gewoon weer aan.

Dat kan wel zeker @Roel Janssens , dat knopje is alleen verplaatst naar een andere rubriek.

Oh, kun je me uitleggen waar?

Hallo @Roel Janssens hier, zie screenshot:

wifi aan of uit in- of exlcusief bekabelde extender(s)

 

Reputatie 2
Badge

Dat vinkje doet bij mij helemaal niets. Ik klik erop zodat ie grijs wordt en daarna op toepassen. Dan is ie inderdaad grijs. Dan navigeer ik naar een andere tab en weer terug naar Wifinetwerk en dan staat ie weer gewoon aan/groen.

Is dit een bug?

Dat vinkje doet bij mij helemaal niets. Ik klik erop zodat ie grijs wordt en daarna op toepassen. Dan is ie inderdaad grijs. Dan navigeer ik naar een andere tab en weer terug naar Wifinetwerk en dan staat ie weer gewoon aan/groen.

Is dit een bug?

Hallo @Roel Janssens dan is KPN aan zet.

 

Reputatie 2
Badge

Lezen zij hier mee? Of moet ik daar ergens een case voor openen?

Lezen zij hier mee? Of moet ik daar ergens een case voor openen?

Hallo @Roel Janssens alles wat hier geplaatst wordt, wordet letterlijk gelezen en waar nodig gemodereerd en gereageerd. Dit kan echter door de drukte wel een paar dagen duren voordat je een reactie krijgt.

Ik zal het ook eens testen, maar moet dan eerst een bekabelde verbinding opbouwen, voor het geval hèt wel werkt.

 

Reputatie 7
Badge +8

Er zat sowieso nog een bug in de firmware die bij sommigen het effect gaf dat settings niet behouden bleven. Hiervoor is het noodzakelijk om een upgrade doorstap te maken van .36 naar .39 en dan evt een reset uit te voeren en dan nogmaals proberen of het dan wordt vastgehouden de instellingen.

 

Hallo @Roel Janssens ik heb mijn laptop verplaatst van mijn werkkamer naar de meterkast en daar bekabeld aangesloten.

Als ik het schuifje op wifi uit zet, begint er vanzelf een klein pop-ipje te lopen die de wijziging doorvoert.

Je hoeft niet op opslaan te klikken, want dat geldt alleen voor een wijziging in de wifi-instellingen.

Daarna op het startscherm gekeken en daar stond wifi uit en op de modem was het wifilampje ook uit.

Zelf heb ik firmware ….39, maar bij mij werkt het dus gewoon goed.

 

Reputatie 2
Badge

Ik zat nog op firmware .36 en heb het volgende gedaan:

  • factory reset
  • upgrade naar .39
  • factory reset
  • wifi uit in gui
  • stekker eruit & erin
  • wifi staat weer aan

 

Reputatie 7
Badge +8

Klinkt niet als een juiste werking. Dit zou toch een hele simpele actie moeten zijn. Als het is uitgezet dan zou het nog steeds uit moeten staan na een herstart van het apparaat. 

De vraag hierbij is nog wel of het beheerssysteem van KPN dit nu doet of dat het een fout in de software van het apparaat is. Dus als de wifi uit staat en tijdens de herstart is er geen internetverbinding naar KPN toe(wan verbinding er uit laten) staat dan de wifi weer aan?

Dit om helder te krijgen of dit vanuit KPN misschien weer wordt aangezet na contact met het beheerssysteem.

Reputatie 2
Badge

Ook dat heb ik getest, met de WAN kabel eruit springt de wifi ook aan na een herstart. 

Het lijkt dus echt een bug in de software te zijn.

Ook dat heb ik getest, met de WAN kabel eruit springt de wifi ook aan na een herstart. 

Het lijkt dus echt een bug in de software te zijn.

Hallo @Roel Janssens waarom moet je je modem zo vaak herstarten dan?

 

Reputatie 2
Badge

Bij mij hetzelfde verhaal.

Ik kan wifi nog steeds niet permanent uitschakelen.

 

Als ik wifi wil uitschakelen vanuit de webgui wordt het knopje netjes grijs.

Maar na een paar minuten staat wifi nog steeds aan.

Een refresh van de pagina bevestigt dit - knopje staat (weer/nog-steeds?) op groen.

 

Via het knopje op het modem kan ik wifi wel uitschakelen.

Alleen wordt ie weer ingeschakeld bij elke firmware upgrade.

Die firmware upgrade is ook niet tegen te houden - op enig moment gebeurd het gewoon. En dus staat wifi ook weer ingeschakeld…

 

De firmware versie die er nu in zit is V12.C.23.04.39.

 

Ik realiseer me dat dit een apparaat is wat voor de doorsnee consument gewoon moet werken. Maar ik zou het wel fijn vinden als eenmaal gedane instellingen bij een firmware upgrade netjes overgenomen worden.

 

Reputatie 2
Badge

 

Hallo @Roel Janssens waarom moet je je modem zo vaak herstarten dan?

 

Om de firmware van KPN te testen 😜

Ik hoef mijn modem helemaal niet vaak te herstarten maar ik wil ook niet onaangekondigd vreemde wifi SSID's in mijn huis aantreffen. Ik zet ze uit met een reden en na een herstart moet dat niet ineens anders zijn.

Reputatie 7
Badge +8

Is hier misschien iets raars aan de gang met de browser interface versie bij nieuwere versies. Is dat gedrag dat de wifi niet uitgezet kan worden ook het geval als de browser sessie in incognito venster wordt uitgevoerd zodat de cache informatie van de browser geen rol speelt.

Reputatie 7
Badge +13

Lezen zij hier mee? Of moet ik daar ergens een case voor openen?

Is hier misschien iets raars aan de gang met de browser interface versie bij nieuwere versies. Is dat gedrag dat de wifi niet uitgezet kan worden ook het geval als de browser sessie in incognito venster wordt uitgevoerd zodat de cache informatie van de browser geen rol speelt.

 

Dat is vreemd, we lezen zeker mee! Ik zou dan zeker eerst testen via de incognitomodus zoals BruisTablet aangeeft. Voor eventuele meelezers: er zit een een feedbackoptie voor in de interface van de Box 12. 

Hier nog eentje met een Box 12 waar de wifi niet wil uitschakelen. Hij is afgelopen nacht geupdate en nu blijft ‘t aanstaan. Zowel via de webintetface als met de knop aan de zijkant gebeurt er helemaal niks qua uitschakelen…

Reputatie 7
Badge +13

Heb je de tip van Bruistablet ook geprobeerd @Korakal? Een andere browser en anders eventueel de incognitomodus? 

Yep, had ik even moeten melden inderdaad. Ik heb alleen nog niet een reset naar fabrieksinstellingen geprobeerd, dat ga ik vanavond even doen.

Reageer