Beantwoord

Wifi s' nachts uitzetten op de SAGEM F5359

  • 22 January 2022
  • 9 reacties
  • 187 keer bekeken

Hallo, 

 

Op welke manier kan ik mijn wifinetwerk uitzetten ‘s nachts?

 

Ik heb de SAGEM F5359. Ik wil niet de vaste internetverbinding uitzetten. Ik heb drie super wifi, hotspots. 

Inloggen op het modem en bij internet access control deze met het tijdschema aan passen, lijkt niet te werken. 

 

Ik hoor het graag.

 

groeten

admin: titel aangevuld ivm vindbaarheid 

icon

Beste antwoord door NHendriks 22 January 2022, 14:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Als je gebruik maakt van Superwifi is de kans groot dat de Box12 niet mee doet met wifi. Hier een tijdsslot instellen zal in zo'n geval niet werken. Log in op de Superwifipunten (dat kan op http://192.168.2.151) hier heb je de functie zitten die de wifi binnen bepaalde tijdsvakken uitschakeld.

 

Hallo N,

Bedankt. OP een of andere manier lukt het mij niet om in te loggen. 

Een van de superhifi’s knippert inderdaad blauw en ik het password van achterop ingevoerd, alleen ik kom er niet in.

 

Is er nog een andere manier?

groeten,

 

Reputatie 7
Badge +11

Heb je al eens gebruik gemaakt van de KPN Thuis App? Zoja, vul dan eens het wachtwoord in wat je hier hebt aangemaakt. Anders kan je nog het wachtwoord wat op de achterkant van het andere Superwifi punt staat proberen.

Als je 's nachts wifi uit hebt zullen de smartphones in huis via 4G verbinden. En dus ook data van je abo verbruiken. Want er is altijd een (klein) beetje verbruik.

Ze geven daarbij ook meerdere malen per nacht eventjes een sterker radiosignaal af dan via wifi het geval zou zijn. Want de 4G mast is nou eenmaal verder weg en daar is meer vermogen voor nodig.

Dus als het om vermindering van radio-zend "straling” gaat...

Hallo Peter,

 

Interessant, dat wist ik niet.

wachtwoord van KPN thuis werkte niet. ik ga andere nog proberen als het weer kan.

's nachts heb je je telefoon toch uit? Want dan slaap je toch?

's nachts heb je je telefoon toch uit? 

@JanD . Nou, liever niet. Als er bv 112 gebeld moet worden en je moet eerst je telefoon nog aanzetten is je huis al afgebrand of de hartaanval al fataal.

En mijn moeder bijvoorbeeld is al 83. Als die 's nachts naar het ziekenhuis zou moeten zou ik het ook wel prettig vinden als ze me kan bereiken.

P.S. een vast nummer/telefoon is zo jaren 1960 tot 2000….. :smirk:

Hallo @PeterG  ik heb gelukkig nog een vaste telefoon, voor die 2 euro per maand wil ik hem niet missen:relaxed: