Vraag

Wifinaam aanpassen op Box 12 en SuperWifi punten lukt niet

  • 17 April 2024
  • 6 reacties
  • 60 keer bekeken

Hallo,

 

Oude situatie:

*WIFI naam KPN1A1111 (Standaard modem)

 

Gewenst:

*WIFI naam KPN1A111 wijzigen naar *WIFI naam nieuw (en nieuw wachtwoord)
*Guest WIFI activeren

 

Huidige situatie na aanpassing:

*WIFI naam KPN1A111 blijft zichtbaar en bruikbaar met oud wachtwoord (standaard door modem)

*Wifi naam: *nieuw = actief

*Wifi Guest= Actief

 

Mijn wens is dat de WIFI naam KPN1A111 met wachtwoord (standaard afgegeven door modem) niet meer bruikbaar is.

 

Wat heb ik gedaan:

Na inloggen modem heb ik de gegevens naar wens aangepast en Guest wifi toegevoegd.

Beide werken zonder problemen.

Het KPN1A111 netwerk blijft echter actief en bruikbaar, deze wil ik verwijderen.

 

Setup:

KPN box 12 (zwart)

3x KPN SUPER WIFI punten

 

Bij zowel de KPN box als de SUPER WIFI punten zijn al herhaardelijk een reset (10 sec uitgevoerd).

 

Daarnaast vind ik het vreemd dat de '’KPN THUIS'’ app mijn Experia box niet kan vinden?

 

 

Ik hoor het graag, alvast bedankt!

 


6 reacties

Reputatie 7
Badge +24

U heeft dus een oud en een nieuw WiFi netwerk in de lucht. Als u de SuperWiFi's uitzet, stekkers uit stopcontact, verdwijnt er dan 1 van de netwerken? Welke?

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @GSCom, welkom hier! Als ik het goed begrijp ben je ingelogd op de Box 12, en heb je daar de aanpassingen gedaan, klopt dat?

Dan ben ik ook benieuwd naar de antwoorden op de vraag van Nick:

U heeft dus een oud en een nieuw WiFi netwerk in de lucht. Als u de SuperWiFi's uitzet, stekkers uit stopcontact, verdwijnt er dan 1 van de netwerken? Welke?

 

Ook ben ik benieuwd welke softwareversie er op jouw Box 12 zit. Als jij de inlogpagina van je Box 12 opent, zie je dan de linkerafbeelding of de rechter?

 

Hallo Erik,

 

De aanpassingen zijn inderdaad gedaan via het inloggen op de BOX 12.

De rechter afbeelding krijg ik te zien als beginscherm inlogpagina.

 

Alle superwifipunten heb ik uitgezet, dit maakt geen verschil in de beschikbare netwerken.

(enkel in signaalsterkte maar dat mag duidelijk zijn)

 

Box 12:

Software version: SGEJ1000060E

 

Op deze pagina staat ook het volgende:

2.4 GHz 
WIFI naam *nieuw ENABLED

WIFI naam GUEST ENABLED

5 GHz

WIFI naam *nieuw ENABLED

WIFI naam GUEST ENABLED

 

Het oorspronkelijke netwerk KPN1A111 is op deze pagina niet zichtbaaar.

Als netwerkzijnde is deze echter nog altijd zichtbaar en bruikbaar.

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +24

In de KPN Box is ook nog een pagina "Extra WiFi". Hierop is niets ingesteld? Het staat uit?

Nick83; '’Extra WiFi'’ staat uit. 

Reputatie 7
Badge +30

Hmmm, ik kan hier zo niet een verklaring voor bedenken. Het enige wat ik wel kan bedenken dat kan helpen is alles resetten en opnieuw aansluiten:

 

  1. Zet alle SuperWifi punten uit en verwijder eventuele ethernetkabels.
  2. Zet het eerste SuperWifi punt aan en laat 'm helemaal opstarten.
  3. Reset dat eerste SuperWifi punt (resetknopje ingedrukt houden totdat deze meerdere keren rood knippert) en laat 'm helemaal opstarten. Na verloop van tijd zal het lampje paars gaan branden (fabrieksinstelling). Doordat er geen kabelverbinding is, kan dit SuperWifi punt niet communiceren met andere SuperWifi punten en is dus geïsoleerd.
  4. Herhaal stap 2 en 3 met het tweede SuperWifi punt (en daarna voor elke aanvullend SuperWifi punt). Laat ook bij dit SuperWifi punt de ethernetkabel er nog uit. Alle SuperWifi punten hebben nu een paars lampje.
  5. Reset nu het KPN modem (resetknopje ingedrukt houden totdat alles gaat knipperen). Laat deze weer helemaal opstarten (geef het 15 minuten). 
  6. Sluit nu het eerste SuperWifi punt aan op het modem met een ethernetkabel. Het lampje zal eerst groen gaan knipperen en uiteindelijk constant groen branden. Geef dit proces de tijd en koppel niet te vroeg af. Ik raad aan sowieso een kwartier. Als de installatie is gelukt dan zal bij het loskoppelen van de ethernetkabel het lampje groen blijven branden.
  7. Herhaal stap 6 met de eventuele andere SuperWifi punten.
  8. Nu kun je de SuperWifi punten verplaatsen in huis.

Reageer