Beantwoord

KPN Veilig Virusscanner (F-Secure) Foutmelding: “Controleer uw netwerkverbinding en probeer het opnieuw. Fout : 0”

  • 4 February 2024
  • 26 reacties
  • 947 keer bekeken

Sinds geruime tijd heb ik problemen dat er een foutmelding “Controleer uw netwerkverbinding en probeer het opnieuw. Fout : 0” bij KPN Veilig Virusscanner (F-Secure) optreed.

 

Betreft meerdere mobiele telefoons Android (verschillende versies).

 

Er is wel degelijk een internet verbinding beschikbaar. E-mail en browsen is gewoon mogelijk. 

 

Mobiels herstarten, App deinstalleren en installeren, of licentie verwijderen en opnieuw toekennen (via SMS link laten installeren) bied geen oplossing. Foutmelding blijft komen. Via 4G dan wel vast KPN glas verbinding. 

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 15 February 2024, 13:35

Bekijk origineel

26 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @BiesPlui, welkom op ons forum! We hadden hier een issue mee maar dat zou nu opgelost moeten zijn. Kun je de app nog eens updaten en evt herinstalleren?

Reputatie 2

Ik had hetzelfde probleem op de Android smartphone van mijn vrouw. Vandaag had ik op mijn Android smartphone de Kpn Veilig verwijderd om iets te proberen Op beide smartphones komt nu na het installeren dezelfde melding als hierboven door BiesPlu genoemd

Reputatie 3
Badge

Bij mij helaas hetzelfde op mijn tablet sinds gisteren. Daarvoor werkte de scanner goed.

Heb alles al geprobeerd. Op mij mobiel werkt het wel.

 

Kijk uit naar de oplossing

Reputatie 7
Badge +20

Op dit moment heb ik er geen verklaring voor als je dit nog steeds ervaart.
@BiesPlui werkt bij jou alles inmiddels goed?

Als het herinstalleren en herstarten van je apparaat het niet oplost @Gert-dh en @Freddt, zouden jullie hier dan een eigen topic voor aan willen maken? Evt met screenshots van de melding?

Sinds geruime tijd heb ik problemen dat er een foutmelding “Controleer uw netwerkverbinding en probeer het opnieuw. Fout : 0” bij KPN Veilig Virusscanner (F-Secure) optreed.

 

Betreft meerdere mobiele telefoons Android (verschillende versies).

 

Er is wel degelijk een internet verbinding beschikbaar. E-mail en browsen is gewoon mogelijk. 

 

Mobiels herstarten, App deinstalleren en installeren, of licentie verwijderen en opnieuw toekennen (via SMS link laten installeren) bied geen oplossing. Foutmelding blijft komen. Via 4G dan wel vast KPN glas verbinding. 

Henk: ik ondervind precies hetzelfde, vanavond opnieuw geïnstalleerd maar helaas weer dezelfde melding...

Net geïnstalleerd en zelfde probleem

 

Same here, zojuist geprobeerd KPN Veilig te installeren op Android Smartphones. Op telefoon van mijn vrouw geen probleem bij mij de melding “Controleer uw netwerkverbinding en probeer het opnieuw. Fout : 0” bij KPN Veilig Virusscanner (F-Secure) optreed. ​​​​​​ 

Wifi van kpn werkt prima, G5 van kpn werkt prima. 

Reputatie 3
Badge

Hallo,

Vandaag werkt de scanner bij mij  weer normaal.

Had de app verwijderd, licentie vrijgegeven en toen weer van voren af aan begonnen en met succes.

 

Groeten

Elly

Reputatie 2

Bij mij is er nog niets veranderd; de melding met "Fout: 0” is er nog steeds, ook na opnieuw installeren.

De KPN-Veilig browser werkt wel.

Reputatie 7
Badge +20

@Gert-dh  kun je zoals @Freddt noemt ook de licentie vrijgeven via veilig.kpn.com/?

Gisteren overgestapt op F-secure van KPN, installeren op PC met Windows 10 ging goed ook op de Samsung tablet.

Echter de op mijn telefoon met Adroid verschijnt na het openen van de app de melding “ controleer internet verbinding Fout : 0. (zowel Wifi als 4G zijn OK.) : 0”. Tot op dat moment heb ik nog geen activeringscode moeten ingeven. Na het commando doorgaan bij het installeren heb ik het idee dat even naar een andere pagina gezocht wordt, voordat het scherm met de foutmeldig verschijnt.

Van alles geprobeerd App verwijderen opnieuw installeren telefoon opnieuw opstarten. 

Helaas alles zonder succes iemand een idee hoe verder??

 

 

Reputatie 2

@Gert-dh  kun je zoals @Freddt noemt ook de licentie vrijgeven via veilig.kpn.com/?

Dat "Licentie vrijgeven" ben ik niet tegen gekomen.

Als ik op uw link veilig.kpn.com/? klik, krijg ik een melding die naar Safari verwijst (?)

Reputatie 2

Ik heb de app nog weer eens geïnstalleerd. Ik krijg wel het verzoek om akkoord te gaan met de licentie overeenkomst.

Hi,Gert-dh de foutmelding verschijnt na het acc.gaan van de licentieovereenkomst. Daarna blijft de app in een loop hangen met fout 0 en de melding probeer opnieuw 

Ik heb een case laten aanmaken bij KPN service.

Hun eerste verzoek is om niet via de Google App store de app te installeren maar via de browser KPN veilig 

Nog niet geprobeerd.

Vanavond eindelijk gelukt.

Op mij PC windows 10 het Antyvirus scherm actief, via personen en apparaten een link verstuurd naar het te beschermen toestel, hier heb je ook de mogelijkheid alle scherm en kindinstellingen te beheren.

 

Reputatie 2

Hi,Gert-dh de foutmelding verschijnt na het acc.gaan van de licentieovereenkomst. Daarna blijft de app in een loop hangen met fout 0 en de melding probeer opnieuw 

Ik heb een case laten aanmaken bij KPN service.

Hun eerste verzoek is om niet via de Google App store de app te installeren maar via de browser KPN veilig 

Nog niet geprobeerd.

Fijn dat het je gelukt is. Op mijn Windows PC heb ik geen andere virusscanner dan Windows Beveiliging.

Hoe je via de browser van Kpn de Kpn Veilig app moet installeren is mij niet duidelijk. De Kpn browser wordt geïnstalleerd gelijktijdig met de Kpn Veilig app. Als ik vanaf de website van Kpn de app wil installeren wordt doorgelinkt naar Google Play. De "fout 0” melding krijg ik nog steeds.

 

Reputatie 7
Badge +20

Als je vanaf je computer naar veilig.kpn.com gaat of via je MijnKPN naar het stukje KPN Veilig kun je daar je licenties beheren. Dit zijn de apparaten die je geregistreerd hebt staan bij KPN Veilig. Als je daar het apparaat verwijdert en opnieuw toevoegt moet je deze melding niet meer krijgen.

Reputatie 2

Als je vanaf je computer naar veilig.kpn.com gaat of via je MijnKPN naar het stukje KPN Veilig kun je daar je licenties beheren. Dit zijn de apparaten die je geregistreerd hebt staan bij KPN Veilig. Als je daar het apparaat verwijdert en opnieuw toevoegt moet je deze melding niet meer krijgen.

Het is mij niet helemaal duidelijk hoe dat gaat; het enige dat ik kan doen is om F-secure uit het abonnement te verwijderen en later weer te activeren. Het maakt trouwens niets uit op mijn telefoon. Ik heb de app al vele malen verwijderd, de telefoon een herstart gegeven en weer geïnstalleerd, maar de foutmelding blijft komen. Ik geef het op.

Reputatie 2

Als je vanaf je computer naar veilig.kpn.com gaat of via je MijnKPN naar het stukje KPN Veilig kun je daar je licenties beheren. Dit zijn de apparaten die je geregistreerd hebt staan bij KPN Veilig. Als je daar het apparaat verwijdert en opnieuw toevoegt moet je deze melding niet meer krijgen.

Het is mij niet helemaal duidelijk hoe dat gaat; het enige dat ik kan doen is om F-secure uit het abonnement te verwijderen en later weer te activeren. Het maakt trouwens niets uit op mijn telefoon. Ik heb de app al vele malen verwijderd, de telefoon een herstart gegeven en weer geïnstalleerd, maar de foutmelding blijft komen. Ik geef het op.

Nog even een reactie: De installatie op de smartphone van mijn vrouw gaat nu wel goed en de app functioneert daarop. Die heeft Android 13, de mijne 9.

Reputatie 7
Badge +28

@Gert-dh 

De reden is nu duidelijk geworden. Je hebt tegenwoordig Android 10 nodig. 

 

Bron : 

https://www.f-secure.com/nl/internet-security

 

Welke platforms worden ondersteund?

Windows 8.1, Windows 10 versie 21H2 of later, Windows 11, macOS 12 (Monterey) of later, iOS 16 of later, Android 10 of later. ARM-tablets worden niet ondersteund.

Reputatie 2

@Gert-dh

De reden is nu duidelijk geworden. Je hebt tegenwoordig Android 10 nodig. 

 

Bron : 

https://www.f-secure.com/nl/internet-security

 

Welke platforms worden ondersteund?

Windows 8.1, Windows 10 versie 21H2 of later, Windows 11, macOS 12 (Monterey) of later, iOS 16 of later, Android 10 of later. ARM-tablets worden niet ondersteund.

Dank voor deze link, dat staat er inderdaad. In Google Play staat dat je voor deze Kpn-app minimaal Android-8 moet hebben, dat is dus fout. 

Android versie 11 en toch dezelfde foutmelding.

 

Vandaag kreeg ik op 2 telefoons het probleem netwerk probleem en een 0 allebei van mijn schoonouders. Alles er aan gedaan. Kpn gebeld , natuurlijk weer in de wacht krijg ik de persoon terug en ze zijn ik kan het zo niet oplossen ga maar na de kpn winkel. Ik weet niet wat ik erger vondt een persoon die totaal geen kennis bezit of dat de app niet werkten.

Eerlijk wat moeten die oudere mensen. omdat het niet verholpen is toch naar de winkel van de week. Gelukkig hadden ze wel internet. Volgens helpdesk liever geen Google Chrome browser gebruiken. Helaas is de helpdesk niet goed genoeg geclassificeerd. Gezien mijn andere telefoontjes.

 

Zie onderstaande link (mijn topic met dezelfde vraag en oplossing) @Coenvw :

 

We waren niet aan het installeren. Dat wilden we wel doen maar dan op een laptop. De pagina zag er precies uit zoals je hem liet zien eraf gegooid opnieuw geïnstalleerd maar het bleef het zelfde op beide telefoons. Ik kwam er per toeval achter ik had geen licentie meer dus ik wilden kijken welke ik vrij kon geven maar dat kon ik niet zien omdat hij de storing aangaf. Ik wacht nu af totdat mijn schoonvader bij de kpn winkel is geweest misschien hoor ik ook de oplossing.

Reageer