Beantwoord

Wanneer kan ik de extra apparaten van KPN Veilig gebruiken? Ik kan het nog niet kiezen

  • 26 September 2023
  • 14 reacties
  • 458 keer bekeken

Reputatie 3
Badge

Heb een mail ontvangen van kpn,dat ik nu 5 ipv 2 apparaten gratis kan beveiligen.

Als ik inlog kan ik niet kiezen voor 5,alleen 2 of meer tegen betaling. 

Wanneer gaat dit in ?

Nergens staat een datum.

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 4 October 2023, 11:02

Bekijk origineel

14 reacties

Beetje slordig. 

Bij de oude Alles in 1 abonnementen is het 2 apparaten. 

Bij de nieuwe abonnementen, vanaf Hussel geïntroduceerd okt-19 en TV+ jan-23, is het voor 5 apparaten. Dat staat zo op de website omdat nu alleen de nieuwe abonnementen verkrijgbaar zijn.

Maar bij de oude abonnementen blijft het naar mijn weten gewoon volgens die oude voorwaarden. 2 apparaten dus.

Bron: 

Zie portfolio 2017 en ouder.

Reputatie 3
Badge

KPN Veilig Virusscanner

Betrouwbare virusscanner van F-Secure

KPN Veilig Virusscanner is een betrouwbaar antivirusprogramma. Het beschermt tegen virussen en verschillende vormen van schadelijke software.

  • Beschermt tegen virussen
  • Voor pc, Mac, mobiele telefoon en tablet
  • Gratis op 5 apparaten
  • Nu installeren        Nu uitbreiden 

Deze mail heeft waarschijnlijk iedereen ontvangen.

Nergens staat dat het maar voor een bepaald aantal klanten is.

Dit zou sowieso voor iedereen moeten gelden,want wat is nu 2 apparaten?

Een gemiddeld huishouden heeft 5 tot 10 apparaten. 

Als het niet voor iedereen is,dan is het inderdaad wel heel slordig.

 

Afgezien dat nog een beveiliging overbodig is op aparaten, want apps browsers en besturings systemen zijn al vergeven van de beveiliging.

Ik heb er geen erg in gehad bij het lezen van de mail en site. Aangezien daarin sowieso alleen voor nieuwe abonnement de gegevens staan. Als sinds okt 2019 dus. En nooit voor oudere abonnementen.

Alles in één is en blijft 2 apparaten KPN Veilig. Dat weet ik bijna wel zeker. Wil je meer dan over naar het nieuwe abonnement lijkt mij.

Reputatie 7
Badge +19

Hi @Aldo69, het aantal apparaten dat je gratis kunt beveiligen met de KPN Veilig Virusscanner hangt inderdaad van je abonnement af. Daarom hebben we meer uitleg opgenomen in onze Kennisbank:

Hoeveel apparaten kan ik met KPN Veilig Virusscanner beveiligen?

Bij een Thuis abonnement met een internetsnelheid van 50 of 100 Mbit/s kan je 2 apparaten gratis beveiligen. Met een snelheid van 200, of 500 Mbit/s of 1 Gbit/s krijg je KPN Veilig voor 5 apparaten gratis bij het abonnement.

Als dit niet genoeg is kan je het uitbreiden met 10 apparaten (4,99 per maand). Als je verder wilt uitbreiden kan je nog eens extra 10 apparaten toevoegen. Zo kan je in totaal 22 of 25 apparaten beveiligen.

Reputatie 3
Badge

Hoi Alexandra,

Ik heb 5 minuten geleden telefonisch contact gehad met kpn,toeval?

De medewerker zegt dat de collega die beloofd heeft,nota bene na overleg met iemand achter de schermen, om het uit te breiden na 5 apparaten,het zelf moet oplossen, want hij kan het niet. 

"Ik heb hem een mail gestuurd  maar weet niet of en wanneer hij die leest" einde citaat.

Daar hoor je dus nooit meer wat van.

Ik was 1 van de eerste glasvezel klanten van kpn,nooit overgestapt, maar binnenkort wel.

Vroeger was kpn perfect, maar wordt steeds slechter. 

Bijna onbereikbare helpdesk, verbinding wordt ongevraagd verbroken en beloftes worden niet nagekomen. 

Het houdt een keer op.

Reputatie 7
Badge +19

@Aldo69 Dat was inderdaad toevallig. Onze klantenservice en dit forum zijn niet dezelfde afdeling. 

Het aantal apparaten dat je gratis kunt beveiligen hangt af van het abonnement dat je hebt. Je kunt het zien en eventueel naar wens aanpassen in MijnKPN.

Onder de Alles in één abonnementen kun je 2 apparaten beveiligen. Dit blijft zo.

Onder Hussel en “2023” kun je 5 apparaten beveiligen. Uiteraard staat deze laatste situatie op de site en niet die van de oude Alles in één abonnementen.

Wil je 5 apparaten gratis kunnen beveiligen dan zul je moeten verlengen met het huidige “2023” abonnement. NB je huidige tv ontvangers worden dan ook vervangen voor het nieuwe model.

 

Reputatie 3
Badge

Nee bedankt. 

Ik ben 10 jaar geleden gestopt met roken, zit derhalve niet te wachten op een sigaar uit eigen doos.

Mijn huidige abonnement is mij aangeraden door kpn en is mij geadviseerd om niet over te stappen op een ander abonnement, omdat ik dan meer betaal voor minder.

Blijkbaar willen ze van die oude abonnementen af,anders zou het wel voor iedereen gelden. 

Maar ik heb een aan mij gerichte mail ontvangen, met daarin de mededeling,dat de naam verandert en dat 2 licenties 5 wordt.

En vervolgens krijg ik van kpn telefonisch de toezegging, dat ik het wel krijg, maar dat het 48 uur kan duren voordat het werkt. 

Hoe kan je als miljardenbedrijf daar op terugkomen?

Voor zo iets pietleuterigs.

Gesprekken worden opgenomen, krijg je aan het begin te horen, nou luister het bandje dan maar eens af.

Waarin een groot bedrijf klein kan zijn.

Mijn huidige abonnement is mij aangeraden door kpn

Ja, jaaaren geleden….

En ik kan me niet voorstellen dat je met het huidige abonnement duurder uit bent dan met dat oude Alles in één abonnement. (je krijgt dan ook 5 licenties binnen de prijs bij het nieuwe abonnement)

Die 5 licenties ga je zo niet krijgen. Die vallen niet onder Alles in één.

En er stond NIET in de mail dat het gewijzigd is… Zelfs ook niet het woordje “nu” ofzo.

Reputatie 3
Badge

Er staat:gratis op 5 apparaten, nu installeren, nu uitbreiden. 

Zit geen woord Chinees bij.

Nergens staat:alleen voor een deel van de abonnees. 

Nergens staat: geldt niet voor klanten die al 15 jaar glasvezel hebben en nooit zijn overgestapt. 

Mensen die elk jaar overstappen en elk jaar een dikke korting opstrijken krijgen het wel.

Het is maar net waar je als bedrijf zijnde de voorkeur aan geeft.

En nogmaals, mij is toegezegd, dat ik binnen 48 uur 5 licenties zou hebben bij mijn huidige abonnement. 

Reputatie 7
Badge +19

@Aldo69 Je had twee topics over hetzelfde onderwerp. Ik heb het andere topic gesloten omdat het onnodig is en daarnaast tegen de huisregels.

Zoals @Marcia_ ook aangegeven heeft in het andere topic: Het heeft onduidelijk in de nieuwsbrief gestaan. We hebben dit signaal doorgegeven en het spijt ons voor de verwarring. Intussen blijft de conclusie hetzelfde, je hebt op dit moment recht op 2 gratis licenties voor KPN Veilig. Als je zelf het aantal apparaten uitbreidt of je zou kiezen voor een ander abonnement, dan kan je meer apparaten beveiligen. Mocht het aantal gratis licenties veranderen in de toekomst, dan zullen we dit op het forum delen.

kortom. Het blijft zoals het is:

Alles in één abonnementen: 2 licenties

Hussel en Internet/TV+: 5 licenties

En na rondneuzen in MijnKPN én op de site kom ik verder tot deze conclusie:

😀Bij Alles in één is het uit te breiden met 20 apparaten (niet gratis)

Bij Hussel, Internet/TV+ alleen met 10 apparaten uit te breiden (vind niks over 20)

Van 2 naar 5 licenties in abonnement? Dan abonnement vernieuwen.

Reputatie 7
Badge +19

Klopt helemaal @PeterG, met één kleine aanvulling:

Bij Hussel, Internet/TV+ alleen met 10 apparaten uit te breiden (vind niks over 20)

Klopt, je kunt met 10 extra apparaten uitbreiden. Echter kan je deze optie (als je 'm hebt) een tweede keer aanzetten. Zo kan je uitbreiden met 20 apparaten.

Reputatie 3
Badge

Verschuilen achter items op de website, maar niet ingaan op de telefonische belofte dat ik binnen 48 uur de 5 licenties zou krijgen. 

Niet beloofd door een niets wetende helpdesk, maar door iemand achter de schermen die werd geraadpleegd. 

Gaat mij al niet eens meer om die licenties, maar om het principe. 

Als ik een groot biertje tap terwijl de klant een gewone heeft besteld, heeft ie geluk en krijgt ie een grote voor de prijs van een kleine, mijn fout.

Zou niet in me opkomen, om het over te gieten in een klein glas.

Bij KPN hebben ze tegenwoordig blijkbaar een andere filosofie.

En een reden waarom de één het wel krijgt en de ander, langdurig klant, niet,mis ik ook.

Blijkbaar bepaalt een ander hier,of een vraag beantwoord is en wat het beste antwoord is,niet TS.

Reageren hoeft derhalve niet meer. 

En het was altijd top.

Reageer