Beantwoord

Bellen naar Oekraïne

  • 5 August 2022
  • 34 reacties
  • 383 keer bekeken

Reputatie 1

Bij mij woont een Oekraïense. Ze heeft een KPN-prepaidkaartje om haar familie in Oekraïne te kunnen bellen. Gisteren brak een gesprek af, waarna melding volgde dat het beltegoed op was (er stond 20 euro beltegoed op het kaartje; kennelijk is dat leeggelopen op dat gesprek naar Oekraïne).

 

Ik vertel u over mijn dag.

11:00. Ik ga naar de KPN-winkel en leg de situatie voor. De persoon die in die winkel werkzaam is, bleek niet gehinderd te worden door welke vorm van kennis dan ook. Na een bijzonder moeizaam gesprek verwees hij mij door naar de klantenservice.

12:00. Ik bel de klantenservice. Meisje begrijpt de situatie, herstelt de mogelijkheid om gratis naar Oekraïne te bellen en restitueert het verloren beltegoed. Echter, dat nieuwe beltegoed kwam niet aan. Geeft niet, ik kocht 10 euro online extra en ik dacht dat het nu klaar was.

17:00. Mijn gaste belt haar moeder in Oekraïne. Na enkele minuten vervalt de verbinding; melding volgt dat het beltegoed op is. Kennelijk is het gratis bellen níet hersteld.

17:30. Ik ben weer naar de klantenservice. Jongen snapt er niks van. De bundel ‘gratis bellen naar Oekraïne’ staat gewoon aan, volgens hem. ‘Waarom pakt hij hem dan niet?’ Ja, dat weet ik ook niet. De jongen raadt mij aan naar de KPN-winkel te gaan, ‘want daar kunnen ze meer'. Ik vertel hem over mijn bezoek van 11:00 en verschaf hem enige details over de capaciteiten van de persoon die daar werkt. De jongen is verbaasd over zoveel onkunde en raadt mij aan naar een andere KPN-winkel te gaan.

 

Ik ben er vandaag 2,5 uur mee bezig geweest en ben er héél erg klaar mee. Ik hoop dat hier een pientere moderator zit die die bundel kan aanzetten/herstellen en de inmiddels 30 euro verloren beltegoed kan restitueren.

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 6 August 2022, 08:52

Bekijk origineel

34 reacties

HoI @Lysenko . Wat een gedoe op deze manier.

Kun jij je profiel aanvullen en daarin het SIM kaart nummer en het mobiele nummer zetten dat bij het kaartje hoort? Geef je mij daarna hier een seintje?

Reputatie 1

Dag @Erwin_  ik heb het SIM-kaartnummer en het mobiele nummer toegevoegd aan het profiel.

 

Ik heb een speciale afdeling aangeschreven.  Het is weekend dus ik verwacht geen instant reactie.  

Ik hoop maandag of dinsdag een antwoord en oplossing te hebben.  De (onnodige) kosten die tot nu toe gemaakt zijn, zal ik zodra het is opgelost crediteren. 

Laten we het contact vanaf nu via het forum laten verlopen. Ik houd je op de hoogte. 

Reputatie 1

Dag @Erwin_ , is er al enig geluid vernomen vanuit de ‘speciale afdeling'?

 

 

Reputatie 1

Of van @Erwin_ ?

Jazeker.  Mijn collega heeft een tweede bundel toegevoegd. Kun jij dat bevestigen? Werkt het weer?

Reputatie 1

@Erwin_ 

 

Er is geen bevestigingsbericht van die tweede bundel gekomen, maar bellen lijkt te lukken (er is nu geen verbinding mogelijk, maar dat ligt aan de situatie daar). We krijgen geen melding over ‘geen beltegoed', dus kennelijk kunnen we bellen wanneer er weer verbinding mogelijk is.

Dank voor de moeite!

Zou je ook het verloren beltegoed nog kunnen herstellen? Dank!

@Erwin_

 

Er is geen bevestigingsbericht van die tweede bundel gekomen, maar bellen lijkt te lukken (er is nu geen verbinding mogelijk, maar dat ligt aan de situatie daar). We krijgen geen melding over ‘geen beltegoed', dus kennelijk kunnen we bellen wanneer er weer verbinding mogelijk is.

Dank voor de moeite!

Zou je ook het verloren beltegoed nog kunnen herstellen? Dank!

Uiteraard.  Kun je mij ook nog vertellen welke KPN winkel jullie zijn geweest? (welke plaats)

Reputatie 1

Amersfoort, Utrechtsestraat.

Het was echt niet best, daar. Twee werknemers; de ene was naar eigen zeggen net nieuw en wist ‘nog weinig'. De andere stelde eerst dat alle Oekraïne-acties voorbij waren. Toen ik dat ontkende, herhaalde hij zichzelf stellig. Toen ik hem via een snelle Google-zoek met het tegendeel confronteerde, ging hij ook maar eens kijken, en hé, acties toch niet voorbij. Vervolgens stelde hij dat de gemaakte kosten wel verrekend zouden worden op de eerstvolgende factuur. Factuur van pre-paid… en na deze successen verwees hij mij naar de klantenservice en wenste mij een prettige dag.

‘Niet geschikt', heet zoiets.

Ai, ai.  Dat is niet best.

We gaan de medewerkers van feedback en tips voorzien. Dit is niet zoals KPN hiermee om wil gaan. 

Ik stuur je nog even een privébericht. 

Reputatie 1

Dag @Erwin_ , helaas vindt er een herhaling van zetten plaats. De verbinding met Oekraïne werd verbroken met de mededeling dat het beltegoed op was. Zou jij wat je een week of zes terug deed, nog een keer kunnen doen? 

Hela, dat is vreemd.  Het gaat om hetzelfde nummer?  Ik stuur een mail naar de persoon die ons destijds geholpen heeft. 

Reputatie 1

Ja, het gaat om hetzelfde nummer.

Ik denk, maar weet niet zeker, dat deze bundel een beperkte levensduur heeft, wellicht om misbruik te voorkomen ofzo? Als dat zo is, zou het handig zijn als het vervallen ervan wordt aangekondigd (bv met een berichtje als: bel de klantenservice om te voorkomen dat de bundel over 72 uur vervalt). Zo wordt voorkomen dat het beltegoed erop leegloopt en dat een gesprek ineens wordt afgebroken.

Fijn dat je weer even in actie komt; ik hoop dat het werkt!

Mijn collega heeft het weer handmatig gerepareerd. We proberen nog de grondoorzaak te vinden maar ik kan niet beloven dat het niet weer gebeurt. Mocht dat zo zijn, weet je waar je moet aankloppen. 

Reputatie 1

Ha @Erwin_ 

Het ging een tijd goed, maar nu is de ‘gratis bellen met Oekraïne'-bundel weer verdwenen. Vanochtend bleek dat er niet meer gebeld kan worden, het beltegoed is gisteren opgegaan, tijdens het vorige gesprek.

Eerder had ik gelezen dat het gratis bellen per 2 april zou eindigen, maar nu las ik dat het doorloopt tot in elk geval augustus: https://forum.kpn.com/mobiel%2D15/gratis%2Dinternetten%2Dbellen%2Den%2Dsms%2Den%2Din%2Doekraine%2D560161

Dus het bellen zou nog mogelijk moeten zijn.

Kan jij nog een keer je trucje doen? Dank je wel alvast.

Ik heb wat nieuw gereedschap en heb zojuist zelf een poging gedaan.  

Kunnen jullie voor mij controleren of het weer werkt, @Lysenko ?

Reputatie 1

Het werkt, je hebt goed gereedschap. Dank je wel!

Reputatie 1

@Erwin_ 

Het ging vijf maanden goed. Dat is lang! Maar vanochtend bleek dat er niet meer gebeld kan worden naar Oekraïne, het beltegoed is gisteren opgegaan, tijdens het vorige gesprek.

Wil je nog een keer doen wat je vijf maanden terug deed? Dank!

Ik heb 'm weer aangezet (hoop ik).  Kun je dat eens checken?

Wel vreemd @Erwin_ dat Simyo, volledige dochter van KPN er definitief mee gestopt is.

Staat blijkbaar echt los van KPN inzake beleid.

 

 

@JanD Excuus. Ik ben je even kwijt. Wat bedoel je precies? Is dit in de context van dit topic? 

Hallo @Erwin_ laatst werd de vraag binnen dit forum gesteld of de ondersteuning voor Oekraïne mobiele kaarten weer hervat wordt c.q. verlengd wordt, toen werd gesteld dat dit voor onbepaalde tijd doorgaat.

Bij Simyo (een 100% KPN-dochter) een een soortgelijke vraag. Daar werd meegedeeld dat Simyo definitief mee gestopt is met gratis bellen/internetten naar/in Oekraïne.

Staat blijkbaar echt los van KPN inzake beleid.

Duidelijk zo?

 

 

Hallo @Erwin_ laatst werd de vraag binnen dit forum gesteld of de ondersteuning voor Oekraïne mobiele kaarten weer hervat wordt c.q. verlengd wordt, toen werd gesteld dat dit voor onbepaalde tijd doorgaat.

Bij Simyo (een 100% KPN-dochter) een een soortgelijke vraag. Daar werd meegedeeld dat Simyo definitief mee gestopt is met gratis bellen/internetten naar/in Oekraïne.

Staat blijkbaar echt los van KPN inzake beleid.

Duidelijk zo?

 

 

Ooh, ik snap het nu. Tja.  Die voeren idd eigen beleid.  :-) 

Reputatie 1

Dank je, @Erwin_ ! Hij doet het weer. :-)

 

 

Reputatie 1

Slecht nieuws, @Erwin_ . Het lukt wederom niet om naar Oekraïne te bellen. Wel is er dit keer iets anders dan de vorige keren: het beltegoed is niet weg. Bellen naar NL nummers lukt ook nog gewoon. Bij bellen naar Oekraïne klinkt er nu hetzelfde geluid als wanneer je geen verbinding kunt krijgen (een soort snelle kiestoon, ik weet niet hoe ik dat anders moet uitleggen). We vreesden onheil daar, maar bellen vanaf mijn telefoon (abonnement met reguliere tarieven, voor UA iets van 1,50 per minuut) lukte wel. Het probleem zit dus op de KPN-sim.

 

Wil je je magic trick nog eens doen?

Reageer