Beantwoord

Beltegoed

  • 7 October 2020
  • 4 reacties
  • 153 keer bekeken

Hallo, bij een bezoek aan een restaurant (Duitsland) moest ik de QR code voor de menu kaart scannen.

Ik heb smartphone met prepaid tegoed, Ik had enkele dagen van te voren nog extra een bundel besteld bij KPN.

en dacht dat dit genoeg zou zijn… dus mooi niet.

Na niet veel tijd voor het bekijken van de in gescande menukaart kreeg ik de melding dat mijn compleet bel tegoed reeds verbruikt was. Later nagekeken verbruikte (750 MB) een duur plaatje voor zoiets…

Wat gaat hiervoor mij fout.

 

icon

Beste antwoord door Misja20 8 October 2020, 15:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Ik denk niet 1 menukaartje je 750 mb heeft gekost.

De kans lijkt mij groter dat je smartphone of apps die je hebt ge installeerd updates hebben binnen gehaald en dan kan het inderdaad heel snel gaan.

Ik weet niet wat voor smartphone je hebt, maar je kan per app instellen of het mag updaten via mobiele netwerk of wifi, heb je daar al is naar gekeken?

 

Hallo Misja, bedankt voor je reactie,.. ik heb het volgende gevonden en reeds ingesteld op mijn Samsung. Galaxy A20e

en denk dat het hiermee opgelost is.

Limiet instellen

Om te voorkomen dat je over de bundel heengaat is het mogelijk een datalimiet in te stellen. Dit is in Android mogelijk in hetzelfde scherm, waar allereerst de periode geselecteerd dient te worden. Kies hier voor de periode waarop jouw nieuwe bundel ingaat, bijvoorbeeld de 5de van de maand. Stel vervolgens in op hoeveel MB je een waarschuwing wilt ontvangen dat het aantal MB's bijna volledig gebruikt is. Heb je een databundel van bijvoorbeeld 1GB, dan kun je dat instellen bij 850MB. Zo heb je nog ruimte om de maand door te komen, maar dien je wel rustiger aan te doen. Vervolgens is de limiet in te stellen, hierbij geef je aan wanneer het mobiele internet simpelweg afgesloten dient te worden, er wordt dan geen verbinding meer gemaakt. Zo voorkom je onverwacht hoge rekeningen. Check wel af en toe of de verbinding nog uit staat, dan heb je alles in de hand.

Reputatie 6
Badge +6

Daarmee voorkom je inderdaad dat je over je bundel heen gaat, maar die instelling voorkomt niet dat je bundel heel snel onnodig verbruikt word aan updates die je ook makkelijk via wifi kan doen.

Als er bv een update is voor je browser en het staat ingesteld op automatisch update via mobiele gegevens, dan kan je bundel er snel door heen worden gejaagd.

Op de site van de consumenten bond staat goed uitgelegd hoe je ongewenst achtergrond data verbruik door apps kan voorkomen.

Voor Android: https://www.consumentenbond.nl/mobiel-abonnement/dataverbruik-android

Voor ios: https://www.consumentenbond.nl/mobiel-abonnement/dataverbruik-ios

Misja, bedankt voor de tips.