Beantwoord

Beltegoed opgewaardeerd maar niet zichtbaar

  • 4 July 2021
  • 5 reacties
  • 204 keer bekeken

Hallo, ik had een opwaardeerkaart bij AH gekocht en mijn mobiel opgewaardeerd. Ik kreeg een bevestigings sms op 26 juni dat het bedrag met 10 euro succesvol was opgewaardeerd. Maar het bedrag is dus niet opgewaardeerd, KPN contactservice zegt dat ze niets kunnen doen en dat ik mijn mobiel maar moet laten uitlezen bij een KPN winkel??? En anders ben ik gewoon het geld kwijt. Groet John

icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 9 July 2021, 19:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7

Hoi @John1960, welkom bij ons op het forum. Als je het tegoed hebt opgewaardeerd reken je er natuurlijk op dat dat ook toegevoegd is! Ik weet niet wat er precies aan de hand is en waarom een winkel er meer over zou kunnen zeggen, maar ik kijk graag met je mee. Zou je daarvoor het bewuste 06-nummer en het bijbehorende simkaartnummer bij "Persoonlijke opmerkingen” aan je forumprofiel kunnen toevoegen? Als je daarna een seintje geeft hoor ik het graag van je.

Hoi Jasper, dank voor je reactie, ik heb de gegevens toegevoegd.

Gr John

Reputatie 7

Dank je @John1960, ik ben daarmee voor je gaan kijken en ik zie daarmee een aantal opwaarderingen terug. Onder andere eentje van 26 juni zoals je noemt, rond half 3 's middags is er 10 euro tegoed bijgeschreven. Een dag (en een uur) later nog een keer. Tussendoor lijkt er mobiele data te zijn gebruikt op het toestel, waar het tegoed van de 26e aan is opgegaan.

Hoi Jasper, het klopt dat dat ik een dag later nog een keer had opgewaardeerd naar aanleiding van een  extra opwaardeer bonus. Het is mij een raadsel waarom de mobiele data is aangegaan, want ik gebruik altijd wifi hotspots, Er was wel een firmware update van mijn toestel geweest waardoor denk ik de mobiele data is aangezet. Dank in ieder geval voor het uitzoeken. Gr John

Reputatie 7

Graag gedaan @John1960, blij dat we dat hebben kunnen ophelderen. Het kan zijn dat jouw toestel gebruik maakt van Wifi assistentie, dat houdt in dat het toestel mobiele data gaat gebruiken als de Wifi verbinding volgens het toestel ondersteuning nodig heeft. Als dat het geval is kan je dit zelg uitzetten, op een Apple toestel kan je daarvoor deze stappen volgen: Wifi-assistentie in- of uitschakelen.

Op een Android toestel kan je dat vinden onder Instellingen - Verbindingen - Wi-Fi, en daar rechtsboven op opties klikken. Onder geavanceerd kan je daar "Oversch. naar mobiele gegevens” uitzetten.

Als dit aanstond zal je hier minder tegenaan lopen in de toekomst.